علت پریدن از خواب شبانه

چه عواملی سبب پیدایش از خواب پریدن در اشخاص می‌شود؟

متخصصان علت‌های گوناگونی را برای پریدن غیرمنتظره از خواب عنوان می‌کنند:

اسپاسم عضلات پا

نخستین مورد اسپاسم عضلات پا است که به علل متنوع رخ میدهد و میتواند باعث بیدار شدن از خواب و حس درد در اشخاص شود. این اسپاسم که به سندروم پای بی قرار نیز مشهور است به علل متنوع ظهور میکند که از جمله آن میتوان به کاهش گلبول‌های قرمز خون یا دشواریها استخوانی اشاره نمود که باید فرد تحت مشاوره دکتر متخصص قرار گیرد.

علل و دلایل بیدار شدن غیرمنتظره از خواب چیست؟

خروپف در حین خواب

آپنه خواب یا همان خروپف در حین خواب هم یکی دیگر از علت‌های بیدار شدن غیرمنتظره از خواب است که بدلیل کمبود اکسیژن و مسدود شدن گذرگاه تنفس بوجود می‌آید و میتواند باعث پیدایش حمله و سکته قلبی یا سکته مغزی ، کاهش سطح هوشیاری و ملال و خستگی و هم چنین کمبود خواب و بیخوابی در اشخاص شود.

بکارگیری گوشی همراه در رختخواب

چنانچه عادت دارید پیش از خوابیدن، در رختخواب با موبایل خود ور بروید، لطفا آن را رها کنید، زیرا نور گوشی همراه و یا تبلت سبب پیشگیری از برون ریزی هورمون ملاتونین (هورمون خواب) در موقع خواب شده و مشکل در خواب را بدنبال دارد.

تلاش کنید نزدیک به یک ساعت پیش از خواب، نور اتاق تان را کمتر کنید. و در صورت بکارگیری گوشی همراه، نور صفحه آن را اندک کرده و آنرا از چهره تان دور نگه دارید.

پریدن از خواب

عفونت مسیرهای ادراری

بیماری پروستات در مردان، مبتلا شدن به دیابت ، آشامیدن مقادیر بالای آشامیدنی علی الخصوص آشامیدنی‌های حاوی کافئین در ساعت‌های پایانی شب همگی میتواند باعث بیخوابی در اشخاص شود.
متخصصان توصیه میکنند در صورت وجود بیماری زمینه‌ای فرد قطعا به دکتر مراجعه نماید و هم چنین برای خوابی راحت از آشامیدن مایعات در ساعت‌های پایانی شب اجتناب شود.

عرق کردن شبانه بدن

از جمله دیگر عوامل بیخوابی میتوان به عرق کردن شبانه بدن اشاره نمود که علی الخصوص در بعضی اشخاص خیلی شدید بوده و میتواند باعث بدخوابی آن‌ها شود. متخصصان به منظور داشتن خوابی راحت استحمام پیش از خوابیدن، بکارگیری لباس ویژه خواب و هم چنین تنظیم درجه حرارت اتاق خواب را توصیه کرده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هجده =