خطرات عینک نزدن چیست؟

نزدن عینک عواقب دارد؟

سوالی که گهگاه بیماران از اپتومتریست خود می‌پرسند این است که عینک نزنم چه می‌شود؟ البته این پرسش در مواردی مطرح میگردد که نمره عینک فرد بیمار اندک و تا مقادیر میانه است و در موارد شدید بیشتر بیماران خود با نظر مثبت، بکارگیری عینک را می‌پذیرند.

تجویز عینک با علل و دلایل متعددی صورت میگیرد که بااهمیت‌ترین علت آن التیام و بهبود بینایی فرد و از بین بردن مشکلات و رنجش هایی است که فرد بیمار با آن مواجهه است گاهی عینک باید آنچنان تمام وقت استفاده شود که حتی چنانچه مریض دقایقی عینک خود را به چشم نداشته باشد احتمال دارد برای تندرستی بینایی وی زیان آور باشد.

برای مثال در کودکانی که گرفتار انحراف چشم هستند و نوع انحراف آن‌ها مرتبط به وجود نمره عینک در چشم و سعی فرد برای جبران آن نمره عینک است عینک باید دائم استفاده شود و تندرستی بدن با زدن عینک، انحراف چشم کودک اول اصلاح و با مداومت بکارگیری عینک درمان میشود. بنابراین تندرستی بدن بمحض برداشتن عینک از صورت، انحراف در چشم کودک اتفاق افتاده و کودک گرفتار انحراف چشم میشود.

چنانچه عینک نزنیم چه می‌شود؟

وقتی چشم منحرف میشود یعنی مغز تنها اطلاعات ارسالی از چشمی که مستقیم و بدون انحراف است را اخذ میکند و اطلاعات چشم دیگر در مغز حذف میشود و این حذف تصویر در مغز سبب تنبلی در چشم منحرف و هم چنین فقدان مسیر تکاملی دید دوچشمی در مغز کودک میشود.

بنابراین تندرستی بدن حتی برداشتن عینک از چشم‌ها برای دقایقی می‌تواند را بالا ببرید خلل طی روند تشکیل دید دو چشمی برای ساختار بینایی کودک زیان آور باشد.

در رابطه با این نمونه مجددا به پرسش «اگر عینک نزنم چه می‌شود؟» برمی گردیم و جواب اینست که در چنین مواردی چنانچه عینک زده نشود یکی از چشم‌های کودک بطور نسبی یا کامل بینایی خود را از دست میدهد و دید دو چشمی بهیچوجه در این کودک شکل نمی‌گیرد.

ولی همواره این جور نیست. به عنوان مثال فردی احتمال دارد گرفتار اندکی نزدیک بینی باشد و تنها هنگام سینما رفتن، دیدن تلویزیون از بازه دور و هنگام رانندگی گرفتار چالش در دیدن اشیای ریز شود.

تندرستی بدن چنانچه فرد عینکش را در موقعیتهایی جز مثال‌های فوق نزند شاید اتفاق خاصی نیفتد و تنها می‌تواند عینک خود را در موقعیت‌ها لازم به چشم بزند.

حتا گهگاهی در چنین فردی چنانچه بالای چهل سال داشته باشد احتمال دارد بدون عینک برای بازه نزدیک و فواصل میانی آسان‌تر باشد.

مجدد همان پرسش را طرح می‌کنیم.

«عینک نزنم چه می‌شود؟» در اینجا جواب این است که بهترست برای مواقعیکه ذکر شد عینک استفاده و در سایر موقعیت‌ها می‌توانی عینک را استفاده نکنی و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.
موارد دیگری هستند که میزان عیوب انکساری چشم خیلی اندک است.

تندرستی بدن برخی از افراد احتیاج به بکارگیری عینک دارند و برخی از اشخاص به بکارگیری عینک نیاز ندارند و حقیقتأ به قول معروف «می شود عینک را نزد».

نزدن عینک

چنانچه عینک نزنیم چه می‌شود؟

حقیقتأ مرز بین موارد بسیار لازم و موارد لازم، مواردی که بهترست و مواردی که می‌تواند عینک را میشود از یا نکند خیلی در همه موارد یکسان نیست و‌بر مبنای عوامل متعددی گزینش میشود و از فردی به نفر دیگر متفاوت خواهد بود.

بنابراین جواب این پرسش که عینک نزنم چه می‌شود؟ از فردی به نفر دیگر تفاوت دارد و پسندیده‌تر است در یک معاینه کامل چشم و بینایی توسط یک اپتومتریست یا چشم دکتر متخصص این پرسش را طرح و پاسخ اختصاصی آنرا برای خودتان دریافت نمایید.

گفتنی است این جواب قابل تعمیم از شما به دیگران نیست که عینا آنرا برای دیگران نسخه بفرمایید، زیرا همانگونه که گفته شد شاید توصیه‌ها در این موارد از فردی به نفر دیگر براساس جمیع عوامل تأثیرگذار فرق داشته باشد.

گاهی تجویز یک نمره عینک با شماره کم‌تر بسیار ضروری‌تر از یک نمره عینک با شماره بیشتر باشد و تشخیص این موضوع براساس معاینات شما توسط اپتومتریست تان گزینش میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هفده =