تعویض دریچه‌های قلب

از بین بردن نقص و عوض شدن دریچه‌های قلب بدون جراحی عمل باز

رئیس کانون آترواسکلروز ایران از ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه قلب و عروق در نوزدهمین کنگره بین کشوری تازه‌های قلب و عروق خبر داد و گفت: با بکارگیری شیوه‌های جدید می‌توان دریچه آئورت را بدون جراحی عوض شدن کرد.

رئیس کانون آترواسکلروز ایران در رابطه با برگزاری نوزدهمین کنگره بین کشوری تازه‌های قلب و سرخرگها اظهارداشت: مجموعه‌ای از فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و جلوگیری ازبیماریهای قلب و سرخرگها در این کنگره برنامه ریزی شده است.
او اضافه کرد: ما بر اساس سیاست کلی برگزاری کنگره‌ها در کانون اترواسکلروز ایران، ۳ محور اساسی جلوگیری ازبیماریهای قلب و سرخرگها، آخرین شیوه‌های تشخیصی و بررسی آخرین شیوه‌های آماری و درمانی (آماری یعنی بر اساس اطلاعاتی که از مداوا در نواحی مختلف جهان داریم برآیند دقیق اعلام می‌کنیم) و درمان‌های نو را در نوزدهمین کنگره بین کشوری تازه‌های قلب و سرخرگها مورد بحث و گفتگو می‌گذاریم.
رئیس کانون آترواسکلروز ایران مازاد و اضافه کرد: سعی می‌کنیم در این کنگره بالاترین حجم کیفی را از دید برنامه ریزی و طبقه بندی محتوایی داشته باشیم و برنامه ریزی واجب و ضروری در این مورد شکل گرفته و گزیده هایی مناسب از جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه قلب و سرخرگها علی الخصوص موفقیت‌های کشورمان خواهیم داشت.
وی گفت: در حوزه جلوگیری ازبیماریهای قلب و سرخرگها در جهان تا حد چشمگیری پیش رفته ایم و جلوگیری شامل مباحث خیلی پیچیده است که از ژنتیک آغاز شده تا بکارگیری برنامه‌های فامیلی همچون ورزش مناسب ، چگونگی زندگی و مسائل تخصصی‌تر برای افرادیکه بیماری قلب و سرخرگها دارند و در شرف حوادث قلبی و سرخرگی هستند و جلوگیری نخستین، ثانویه و ثالثیه را برای آن‌ها پیشنهاد مینماییم.
رئیس نوزدهمین کنگره بین کشوری تازه‌های قلب و سرخرگها افزود: مبحث دوم کنگره مرتبط به شیوه‌های تشخیصی علی الخصوص اندک تهاجمی و غیر تهاجمی بوده و اینها شیوه هایی بوده که با بدن آدم سرکار ندارند و میتوان به صورت عکسبرداری یا شیوه‌های معادل بدون وارد شدن به بدن اطلاعات درون بدن را بدست بیاوریم که در این حیطه می‌توان از شیوه اکوکاردیوگرافی و بکارگیری صوت یا سونوگرافی ‌ها در قلب استفاده کرد یا شیوه‌های متنوع دیگری که در حوزه قلب و سرخرگها راه یافته و در تمام مراحل درمانی و تشخیصی به ما یاری نموده است.
وی بیان داشت: شیوه هایی که با بدن سرکار دارد مانند آنژیوگرافی ‌ها و تکنیک‌های معادل همچون عکسبرداری از درون رگ‌های قلب با پیشرفت‌های محسوسی که در جهان پیدا کرده نیز در این گنگره مورد بحث و گفتگو قرار میگیرد.

عوض شدن دریچه قلب

رئیس کانون آترواسکلروز ایران ادامه داد: در زمینه موضوعات تخصصی تقسیم بندی خاصی انجام شده و یک دسته از قسمت قلب و سرخرگها تخصصی ما منعطف شده به شیوه‌های بدون جراحی قلب باز که ما به این شیوه قادر هستیم در معالجه اختلالات قلبی و سرخرگی بدن نقش داشته باشیم.
از بین بردن تنگی عروق کرونر یا از بین بردن تصلب شرائین قلب از دیگر محورهای کنگره است که در سرزمین ما نیز موفق بوده و امروز بیماران گرفتار انفارکتوس قلبی در بخش زیادی از کلینیکها و مراکز مداوای بیماران کشور چنانچه در همون ساعات نخستین بروز این اختلال، سر بزنند در هر موقع از روز و شب قادر هستیم اقدامات واجب و ضروری را انجام و عامل تنگی را برطرف سازیم این مسئله نیز مورد گفتگو در کنگره قرار خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: شیوه‌های بسیار مدرن درمان نقص و تنگی دریچه قلب بدون جراحی باز هم چنین نصب دریچه آئورت بدون بکارگیری جراحی مدنظر قرار گرفته و قادر هستیم طی سالیان اخیر در کشور با بکارگیری یکی سرخرگها همچون سرخرگ پا دریچه‌ای را در قلب کار گذاریم حتی بدون استفاده از وارد شدن به جسم از قفسه سینه که مسئله بسیار دارای اهمیت و ارزش است.

وی گفت: استفاده از شیوه اندوسکلار نیز در کنگره مطرح میگردد که تعبیه از بین بردن تنگی‌ها و نقص و گشادی عروق بزرگ بدون جراحی در بدن است.

هم چنین در قسمت مرتبط به الکتروفیزیولوژی یا درمان اختلالات تپش قلب یا بهم خوردن تپش قلب پیشرفت خوبی در کشور و جهان حاصل شده است.

وی تصریح نمود: از از بین بردن مریضی هایی که سبب اختلالات ریتم قلبی میشود تا بکارگیری انواع باتری قلب ی، بکارگیری برودت و گرمی و امواج صوت جهت از بین بردن آریتمی‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت.

نقص قلب و درمان‌های پیشرفته و استفاده از سلولهای بنیادی و جراحی‌های خاص نیز در کنگره در پنل‌های اختصاصی مطرح میگردد.

طب جلوگیری و پرستاری پیشرفته قلب نیز درنظر قرار دارد و از همکاران برجسته در این مورد دعوت بعمل آمده و از سخنرانی آن‌ها سود مند خواهیم شد.

رئیس نوزدهمین کنگره بین کشوری تازه‌های قلب و سرخرگها گفت: اساتید بنام خارج از کشور اعم ازایرانی و خارجی نیز در حوزه‌های مختلف که برخی شیوه‌های جراحی جدید بنام آن‌ها ثبت شده امسال دعوت شده است.

پنل پیشرفته در زمینه گفتگوی متقابل در زمینه آخرین دستاوردها با بکارگیری جدیدترین گایدلاین‌ها و نقش راه درمانی و تشخیصی نیز خواهیم داشت.

هم چنین همکاری موثری با رشته‌های تخصصی که در بیماری‌های مشترک با ما همکار هستند همچون غده‌های، مغزواعصاب، کلیه، گوارش، رادیولوژی و طب هسته‌ای نیز درنظر قرار داشته است.

نوزدهمین کنگره بین کشوری تازه‌های قلب و سرخرگها ۲۱ تا ۲۴ شهریور در مرکز همایش‌های بین کشوری برج میلاد با حضور صاحبنظران و اساتید این حوزه برگزار میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 2 =