فواید استفاده از عینک آفتابی

عینک آفتابی و ضرورت بکارگیری آن در طی روز

آفتاب میتواند منجر به ایجاد صدماتی در چشم شده و به سطح قرنیه و عدسی درون چشم صدمه وارد نماید. در همین راستا به مراقبت از چشم با بکارگیری عینک آفتابی تاکید شده و توصیه میشود اشخاص بویژه در ساعت اوج تابش تابش آفتاب یعنی از ساعت ۱۰ بامداد تا ۱۶ بعدازظهر قطعا از عینک آفتابی بهره ببرند.

عینک آفتابی نخست بایست از نظر توانایی رویارویی با اشعه UV استاندارد باشد و بطور متداول عینک‌های آفتابی UV۴۰۰ مناسب هستند. از طرفی عینک آفتابی باید قادر باشد کره چشم را بخوبی بپوشاند و توصیه میشود اشخاص از عینک‌های آفتابی با قاب بزرگ بهره ببرند و از بکارگیری عینک‌های خطی و باریک یا عینک‌های با قاب گرد کوچک اجتناب شود.

بطور رایج رنگ‌های دودی، قهوه‌ای و خاکستری برای عینک آفتابی استفاده میشود، ولی رنگ‌های دیگر عینک آفتابی مانند زرد و قرمز هم برای زیبایی وجود دارد که در این بین هر عینک آفتابی که UV۴۰۰ باشد، رنگ آن چندان اهمیتی ندارد.

شش فایده اساسی و مهم بکارگیری عینک آفتابی را برایتان می‌گوییم.

۱- کاهش درخشش نور خورشید

عینک آفتابی می‌تواند جلوی تابش اشعه‌های زیان آور ماورای بنفش نوع A و نوع B را بگیرد. مسئله‌ای که اغلب افراد به آن دقت انجام نمی‌دهند این است که عینک آفتابی کمک تان میکند موقع انجام کار پرخطری مانند رانندگی جلوی نور خورشید، مناسب‌تر ببینید.

همانگونه که می‌دانید. رانندگی کردن در وقتیگه تابش آفتاب به چشم شما می‌تابد دشوار است، به خصوص چنانچه سایه بان بالای سر راننده هم خوب نباشد. تابش نور خورشید به چشم‌ها موقع رانندگی، سبب کاهش دید راننده میشود و خطر تصادف را افزایش میدهد.

۲- کاهش پیامد جت لگ (Jet Lag)

افرادی که با هواپیما سفر میکنند، احتمال دارد گرفتار پیامد Jet Lag (جت لگ) شوند. برخی پژوهشگران توصیه میکنند زدن عینک آفتابی به چشم‌ها در حین پرواز با هواپیما، از این پیامد جلوگیری میکند.

عینک آفتابی تماس چشم‌ها با اشعه درخشان ماورای بنفش را در حین سفر کم میکند، لذا به تنظیم ساعت داخلی بدن یاری نموده و شما روز پس از سفر، کمتر گرفتار پیامد Jet Lag (جت لگ) خواهید شد.

عینک آفتابی برای خوش تیپی نیست و بایستی آنرا از مراکز معتبر فروش آماده کنید. تا قلابی نباشد و از چشم‌های شما به خوبی حفاظت کند.

۳- کاهش خشکی چشم‌ها

بخش زیادی از آنهایی که از نشانگان خشکی چشم‌ها رنج میبرند، غالبا به علت علل محیطی گرفتار این دشواری می‌شوند. ورزش باد بخصوص در آب و هوای خشک، پوست و هم چنین چشم‌ها را خشک میکند.

عینک آفتابی از برخورد گردوغبار و باد به چشم‌ها جلوگیری میکند. وابسته به شدت خشکی چشم‌ها، عینک آفتابی میتواند از ظهور نشانه‌ها آن جلوگیری نماید و حالتان خوب باشد.

۴- مراقبت از چشم‌ها در مقابل خار و خاشاک

بکارگیری عینک ایمنی در بخش زیادی از مشاغل لازم است. به همین ترتیب، عینک آفتابی هم نقش مشابهی دارد، زیرا از چشم‌ها در مقابل خاروخاشاک محل کار مراقبت میکند و هم چنین سبب دید مناسب میشود.

بخش زیادی از کارگران ساختمانی موقع کار در فضای آزاد عینک آفتابی ایمنی می‌زنند و بخش زیادی از ورزشکاران اعتقاد دارند عینک آفتابی نه فقط از چشم‌های آنها در برابر نور خورشید مراقبت میکند، بلکه جلوی زیان ناشی از ضربات را میکیرد.

۵- کاهش انحراف و کشیدگی چشم‌ها

زمانی که شما مدام چشم خود را چپ میکنید. ، آنهارا مدام هم می‌کشید. این اقدام سبب ملال و خستگی چشم ‌ها و حتی چین و چروک زودرس دور چشم ‌ها میشود. زدن عینک آفتابی کمک تان میکند چشم تان را چپ نکنید و طی انجام هر فعالیتی در بیرون از خانه و فضای آزاد واضح‌تر و مناسب‌تر ببینید.

۶- عینک آفتابی حس خوبی به شما می‌دهد.

در وضعی که این فایده عینک آفتابی ملموس نیست، می‌تواند بااهمیت‌ترین عامل به منظور خرید عینک آفتابی در بعضی اشخاص باشد. عینک آفتابی سبب می‌شود بعضی افراد احساس خوش تیپی کنند.

ولی باید گفت این از فایده‌های حقیقی عینک آفتابی برای تندرستی نیست، زیرا زیاده روی در اینکار سبب می‌گردد فرد از هدف اساسی خود که همان حفاظت چشم‌ها در مقابل نور خورشید و دیگر عوامل زیانبار است، دور شود و عینکی را بخرد که منحصرا ظاهر خوبی داشته باشد و به کارکرد درست آن دقت نکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 17 =