چه غذاهایی از لخته جلوگیری می کند؟

به منظور بهترشدن جریان خون چه بخوریم

 

جریان پایین خون نشانه خیلی از معضلات نظیر بیماری قلبی و دیابت است.

هم چنین میتواند باعث بروز بیحسی یا سوز در دست و پاها، احساس سرما در اندام یا حتی تضعیف انرژی شود.

در ادامه به بعضی راهکارهای التیام و بهبود گردش خون اشاره میشود.

ماهی آزاد حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای تندرستی قلب مفید است و سبب التیام و بهبود جریان خون در رگ‌ها میشود.

لیموترش قاتل بیشتر از بیست نوع میکروب و عفونت است و با سرماخوردگی ، آنفلوآنزا، تب مقابله میکند و مواد موجود در آن سبب افزایش جریان خون میشود، این ترکیبات حالت چسبناکی عروق خونی را تقلیل میدهد.

آووکادو چرب و پرکالری است ولی درعین حال مملو از ویتامین E است که جزء محافظ‌های عروق خونی است. توصیه میکنیم هر هفت روز یک مرتبه آووکادو را بهمراه لیموترش (سرشار از ویتامین C ) میل نمایید تا رگ هایتان در سلامت بماند و خون براحتی در آن‌ها جریان داشته باشد.

پرتقال و مرکبات لبریز از ویتامین C هستند و جریان طبیعی خون را التیام و بهبود می‌دهند، این میوه‌ها سبب قوی شدن جداره‌های عروق خونی میشود و از تشکیل پلاک‌های خونی متعاقب از جریان نامطلوب خون جلوگیری میکنند.

کاکائو حاوی فلاوونوئیدهایی است بطور طبیعی در گیاهان و میوه‌ها وجود دارند و به بهتر شدن جریان خون کمک میکنند.

گردش خون

التیام و بهبود جریان خون

تخمه آفتابگردان مملو از ویتامین E است که از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌نمایند.

زنجبیل شهرت زیادی در تسلی و التیام و بهبود حالت تهوع و اختلالات و مشکلات سیستم گوارشی دارد و به گردش مناسب‌تر خون کمک می‌کند.

سیر حاوی خواص فوق العاده‌ای بوده که برای تصفیه خون بافایده است و از تشکیل پلاک‌های خونی جلوگیری می‌نمایند. موادغذایی دیگر هم خانواده سیر مانند تربچه، پیاز و تره اروپایی هم برای التیام و بهبود گردش خون بسیار موثرند.

هندوانه لبریز از لیکوپن است و این آنتی اکسیدان طبیعی موجب التیام جریان خون میشود هم چنین توت اروپایی و مورد صحرایی جزء مواد خوراکی حاوی این رنگدانه هستند که به علت داشتن ویتامین‌ها نیز سبب تحکیم جداره‌های رگ‌ها و مانع از ورود آب به ساختارهای خونی میشود.

تخم مرغ اهمیت تغذیه‌ای زیادی دارد. لبریز از ویتامین ای و اسیدهای چرب امگا ۳ است که به حفظ غشای سلولی کمک و جداره‌های رگ‌ها را تحکیم میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 16 =