مضرات پوشیدن کفش پاشنه بلند!

عارضه‌های پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم‌ها

صحیح هست که پوشیدن یک جفت کفش پاشنه بلند در بخش زیادی موارد جذابیت پوشش شما را افزایش میدهد ولی تکرار این کار و استفاده یکسره از کفش‌های پاشنه دار می‌تواند سلامتی شما را نابود کند پس در برگزیدن کفشی مناسب برای قلب دومتان که رابطه‌ای نزدیک با مفاصل و زانو دارد بیشتر توجه نمایید.

ارتباط کفش پاشنه بلند با مشکلات زانو و مفاصل در خانمها

کفش‌ها میتوانند میزان فشار خطرناکی روی مفاصل زانو گذاشته و به غضروفی که بعنوان فنر طبیعی بدن عمل میکنند صدمه و آسیب وارد کرده و ریسک مبتلا شدن به آرتروز را بالا ببرد.

برخی خانم‌ها احتمال دارد حتی به جراحی عوض شدن مفصل زانو نیاز بیابند.

این پژوهش که بوسیله تیم دانشگاه استنفورد انجام شد، زانوی خانم‌ها تندرست و سالم را که با سرعت نرمالی (با کفش تخت، کفش با پاشنه ۱ پنج اینچی، کفش با پاشنه ۳ پنج اینچی) راه میرفتند اسکن کرد.

پژوهشگران متوجه شدند که وقتی خانم‌ها کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشند، زانوی آن‌ها به خاطر وضعیت مفاصل در حالتی خمیده و ناپسند قرار میگیرد، گرچه مفاصل صدمه دیده توانایی دارند ریسک ظهور آرتروز را بیشتر کنند.

کفش پاشنه بلند

خطرات پوشیدن کفش پاشنه بلند برای استخوان‌ها

خانم‌ها بطور میانگین در یکسال ۱۳۶ ۵۲ یورو برای ۵ جفت کفش خرج کرده اند.

در بررسی تازه از ۱۲۰۰ زن، ۹۳ درصد از اونها گفتند که با پوشیدن کفش پاشنه بلند احساس جذابیت و زنانگی بیشتر کردند، ۸۸ درصد گفتند خودشان را شیک‌تر در نگاه گرفته اند، و ۷۷ درصد هم گفتند که کفش پاشنه دار سبب می‌شود احساس لاغرتر بودن کنند.

تیم آلاردیس (متخصص فیزیوتراپی) می‌گوید در کلینیک اش غالبا با بیمارانی مواجه و کم کردن وزن علت پوشیدن کفش پاشنه دار گرفتار مشکلات وضعیتی یا نامطلوب‌تر شدن آن هستند.

او تشریح میکند که بدلیل زوایه عجیبی که پاشنه پا در کفش‌های پاشنه بلند دارد، فشار روی زانو بیست و پنج درصد بیشتر شده و فشار چشمگیری هم روی کاسه زانو وارد میشود، حتی زمانی که در وضعیت ایستاده هستید.

آلاردیس هشدار می‌دهد که گزینش و انتخاب کفش‌های ناپسند می‌تواند به مشکلات کمردرد ، مفصل ران و گردن منتج شود.

او مازاد و اضافه می‌کند: که ایستادن و راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند، اسکلت و تراز تندرست و سالم جسم را به نا منظم و ماهیچه‌ها و مفاصل تمام بدن وادار به حفظ مرکز ثقل خود و نگه داشتن درست بدن میشوند.

فشردن پا در یک جای محدود و تنگ، به مازاد و اضافه فشار روی پاشنه، می‌تواند سبب ظهور بیماریهای انگشت چکشی، تورم در مفاصل انگشت پا یا فشردن انگشت شست شود.

افرادیکه به طور دائم کفش‌های پاشنه ۳ اینچی می‌پوشند احتمال دارد وقتی به خود آیند که از التهاب تاندون و زیان به تاندون آشیل رنج ببرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =