فاصله مناسب تا تلویزیون

بازه ایده آل از تلویزیون به منظور حفاظت از چشم

میزان و البته شرایط تماشای تلویزیون چشم را میتواند در معرض زیان‌های جدی قرار بگذارد.، نکاتی در این مورد وجود دارد که چنانچه ملاحظه کنیم هرگز دشواری و مشکلی در بینایی خود حس نخواهیم کرد مواردی که در این قسمت از سلامت زیبان به آن‌ها می‌پردازیم.

شاید متعجب شوید نزدیک تلویزیون نشستن برای چشم‌ها نامطلوب نیست سال قبل اجتماع پزشکی هشدار‌های را به بیننده‌های تلویزیون در زمینه اشعه ایکس تلویزیون دادنداما در روزگار کنونی با وجود تلویزیون‌های ال سی دی پلاسما این دلواپسی از بین رفته است این تلویزیون‌های پیشرفته اشعه ساتع انجام نمی‌دهند ولی بسیاری اشخاص نگران زیان چشم‌های شان هستند گرچه نزدیک بودن به تلویزیون به بینایی لطمه نمی‌زند احتمال دارد با عث ملال و خستگی چشم شود.

تلویزیون چشم

نکات اساسی و مهم که برای تندرستی چشم باید هنگام نگاه کردن به تلویزیون ملاحظه شود.

ولی بازه ایده ال با تلویزیون چه میزان است؟
احتمال دارد جواب برای خیلی‌ها جالب باشد ولی فرمول عجیبی ندارد؛ بازه ایدئال ۸ تا۱۰ قدم به صفحه تلویزیون است ولی قاعده دیگری وجود دارد به عنوان مثال چنانچه تلویزیون ۳۲ اینچ است آن را پنج برابر کنید میشود ۱۶۰ که مساوی می‌باشد با ۱۳ قدم پس دست کم ۱۳ قدم دورتر از صفحه آن به تماشا بنشینید.
گرچه خیلی چشم طبیبان و متخصصان بیان میکنند بازه ایده ال همان فاصله‌ای است که راحتر باشید و قادر باشید تلویزیون تماشا کنید در مجاور بازه تماشا مدل قرار گرفتن تلویزیون‌ها در ممانعت از ملال و خستگی چشم موثراست

به منظور پرهیز از زیان چشمی تلویزیون را به دیوار نصب کنیم یا بالای میز قرار دهیم؟

چه تلویزیون را به دیوار نصب کنید یا اینکه بالای میز بگذارید باید صفحه نمایش در سمت و سوی سر یا پایینتر از چشم باشد تا از ملال و خستگی چشم و گردن جلوگیری کرده باشید.
نگاه کردن به تلویزیون سبب ملال و خستگی چشم میشود، ملال و خستگی یاضعیفی چشم نشانه‌های گوناگونی مانند ملال و خستگی، درد در قسمت چشم، تاری، سردرد و دوبینی دارد این علائم بطور معمول پس از نگاه کردن به تلویزیون کار با کامپیوتر یا فعالیت‌های دیگرکه با چشم در ارتباط است. بروز پیدا میکند.

نشانه‌های صدمه دیدگی چشک با نگاه کردن به تلویزیون و بکارگیری مانیتور

درد و خارش چشم
چالش در تمرکز
ملال و خستگی و آب چشم
تاری و دوبینی
حساسیت به اشعه نور
گردن وشانه درد
افرادتمایل دارند هنگام نگاه کردن به تلویزیون و انجام پروژه کم‌تر پلک بزنند اشخاص بطور میانگین ۱۸بار در دقیقه پلک می‌زنند ولی اشخاصی که هنگام نگاه کردن به تلویزیون و یا کار با کامپیوتر اینکار را انجام نمی‌دهند سبب خشکی، ملال و خستگی، خارش و سوز چشم می‌شوند.
علاوه بر خیره شدن به تلویزیون و کامپیوتر لوازم کوچک در اتاق کوچک هم سبب ضعیفی چشم میشود؛ اتاق تاریک سبب می‌شود مردمک چشم باز شود تا نور بیشتری وارد چشم شود و تا آنجا که میتوانید چشم را کوچک میکنید تاصفحه را ببینید.
تلویزیون چشم
خشکی و ملال و خستگی چشم متعاقب از نگاه کردن به تلویزیون و بکارگیری مانیتور

جلوگیری از صدمه چشم با نگاه کردن به تلویزیون و فعالیت‌های دیگر

طبیبان توصیه ساده‌ای را به منظور پرهیز از زیان چشم ارائه می‌دهند و چنانچه مدت زیادی به تلویزیون خیره شدید جای خود را دگرگون کنید و بازه را اندک یا زیاد کنید.
چگونه زیان چشم را بهبود ببخشیم.
اگربعد از نگاه کردن به تلویزیون یاوسایل هوشمند گرفتار ملال و خستگی چشم شدید راه کارهایی رابه شما معرفی می‌کنیم تا رنجش را کمتر کنید.
چشم را به آهستگی ماساژ دهید.
پارچه گرمی را روی چشم بگذارید.
خواب شبانگاهی خوبی داشته باشید.
تلویزیون بزرگتری آماده کنید.
از یاد نبرید به منظور پرهیز از خشک شدن چشم پلک بزنید.

سندروم خشک شدن چشم مشکل دیگر تماشای اشتباه تلویزیون است.

علاوه بر ملال و خستگی چشم در اثر تماشای زیاد تلویزیون چشم گرفتار خشکی هم میشود در یک چنین وضعیتی فرد اشک مکفی برای تغذیه ورطوبت چشم ندارد؛ اشک برای تندرستی چشم و بینایی از ارزش خاصی بهره مند است خشک شدن چشم با قطره‌های با کیفیت درمان میشود.
چند نکته و توصیه
در روزگار کنونی بخش زیادی از کودکان گرایش زیادی دارند که با گوشی‌های هوشمند کار انجام دهند که پدر و مادر میبایست آن‌ها را کنترل نمایند.
بسیاری از کارشناسان چشم بیان میکنند تبلت تلفن لپ تاپ بسیار برای بینایی مضراست وحتی بیشتر ازتلویزیون به چشم زیان می‌زند.
احتیاط کنید فرزندانتان این و سایل را با بازه ازخود نگهدارند کودکان را مورد تشویق قرار دهید تا خیلی با این وسائل رابطه نداشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 6 =