تاثیر حمام آب گرم برای دیابتی‌ها

مزیت‌های حمام آب گرم با یک جلسه ممارست مساوی می‌باشد.

پژوهشگران با مقدار گیری سوخت و ساز بدن به این جمع بندی رسیده اند که بکارگیری حمام آب گرم به ویژه آب گرم معدنی میتواند برای بدن به منزله یک جلسه ممارست جسمی باشد.

پژوهشگران کالج لافبراف انگلیس اعلام کرده اند مقدار کالری سوزانده شده در هر دو حالت یکسان است در مقاله انتشار یافته از این پژوهش آمده است که یک ساعت استراحت در آب ۴۰ درجه با ۳۰ دقیقه پیاده روی مساوی می‌باشد.

روش پژوهشگران گرمایش غیرفعال نام دارد که برای آنهایی که قابلیت جنبش آن‌ها پایین است، به کار برده میشود. در این شیوه که در سال ۱۹۹۹ بوسیله فیلیپ هوپر در کلورادوی آمریکا معرفی شده، میزان قند موجود در خون پایین می‌آید و به کم کردن وزن نیز یاری می‌کند.

حمام آب گرم

فواید حمام آب گرم

کاستن از فشار خون یکی دیگر از برتری‌های این شیوه است و به پیشگیری از سکته و حملات قلبی کمک فراوانی میکند.

احتمال دارد این پژوهش این موضوع را به ذهن متبادر کند که سونا و جکوزی می‌تواند جایگزین تحرک جسمانی شود، ولی این موضوع بهیچوجه صحیح نیست. همچنان تمام متخصصان طب قدیمی و مدرن اعتقاد دارند. پیاده روی بهترین راه حل برای کم شدن کلسترول و تندرستی جسم است، ولی بکارگیری حمام آب گرم به ویژه از نوع طبیعی و معدنی آن در مجاور پیاده روی می‌تواند مزیت‌های فراوانی در سلامتی و تناسب اندام داشته باشد.

ژاپن و ایران از جمله کشورهایی هستند که چشمه‌های آب‌های معدنی در آن‌ها فراوان است و ژاپن از جمله کشورهایی است که میانگین عمر اشخاص در آن بالاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + یک =