فواید دوش آب سرد برای بدن

آیا اطلاع دارید آب خنک در معالجه یکسری ازبیماریها اثربخش است؟

از فواید آب خنک برای بدن خواهیم گفت آب یکی از برترین داروها در معالجه بیماری هاست.

آشامیدن آب حتی میتواند مناسب‌تر از دارو عمل کند.

بخش اعظمی از تن از آب تشکیل شده و روی کارکرد بدن اثر میگذارد.

آب نه فقط برای سلامت سلولهای بدن بلکه برای دور کردن سموم ضروری است.

به نوشته‌ی زیبان آب برای تندرستی پوست ، دور کردن سموم، التیام و بهبود پتاسیم ، بالا رفتن انرژی، التیام و بهبود هضم، نرمی مفاصل و .. تاثیرگذار است.

ما بطور معمول در زمینه خاص آب جوشیده شده که عاری از هرگونه عفونت هست صحبت کرد ایم ولی آیا اطلاع دارید آب خنک و سرد هم فوایدی دارد؟

نیازی وجود ندارد تا آب خنک را قطعا به دلیل فوایدی که دارد بیاشامید، هنگام بامداد حمام آب یخ گرفتن یاعث تازگی و سرزندگی اشخاص در همه طول روز میشود.

معنا آب خنک این نیست که آب یخ باشد.

آب خنک درجه حرارت بدن را در اوج تابستان به حد چشم گیری کاهش می‌دهد و در درمان یکسری مریضی‌ها مانند کاهش گردش خون، دور کردن مسمویت و التیام و بهبود دستگاه گوارشی تاثیرگذار است.

فواید آب خنک

فواید دوش گرفتن و استفاده موضعی از آب خنک برای سلامتی بدن

فواید آب خنک برای علاج و کاهش برخی ازبیماریها

۱ درمان نقرس : نقرس بیماریست که به دلیل گردهمایی اسید اوریک بوجود میآید که روی مفاصل اثر می‌گذارد و آشامیدن آب خنک به دور کردن اسید اوریک یاری می‌کند.

دو درمان درد: آب خنک بهترین دارو به منظور کاستن از درد است.

موضع درد را با آب خنک شستشو دهید تا درد افت پیدا کند.

۳ التیام و بهبود باروری: درجه حرارت سرد بدن سهم بسزایی در باروی مردان دارد ولی بعضی به علت حرفه‌ای که دارند مانند نشستن درازمدت، رانندگی مسافت‌های طولانی، درجه حرارت سرد داشتن دشوار است و می‌توان با آشامیدن آب نسبتا سرد این کاهش دما را در بدن ایجاد کرد.

چهار عفونت‌های مجرای ادرار: عفونت‌های کوچک مجرای ادرار منحصرا با آب درمانپذیر است آشامیدن آب سبب دور کردن باکتری میشود و هرچه زودتر مثانه پر شود زود‌تر درمان می‌شوید.

پسندیده‌تر است برای این مقصود از آب با درجه حرارت ملایم نسبتا خنک بهره جویی کنید و از استفاده از آب خیلی خنک بپرهیزید.

پنج سنگ کلیه : سنگ کلیه به علت‌های مختلف بوجود می‌آید ولی یکی از درمانهای پسندیده، آشامیدن آب زیاد است.

شش درمان چشم: متخصصان توصیه میکنند که چشم‌ها را تند تند با آب خنک بشویید چون سبب پاک شدن آلودگیها و گرد و غبار میشود و خارش چشم را برطرف میکند.

۷ التیام و بهبود هاضمه: آب خنک ساختار هضم را التیام میبخشد و آشامیدن یک لیوان آب پس از بیدار شدن بسیار یاری دهنده است.

۸ درمان خشک شدن پوست : آشامیدن آب گرم یکی از علت‌های خشک شدن پوست است که روی زیبایی هم اثر میگذارد. حمام آب یخ گرفتن هم در درمان خشک شدن پوست تاثیرگذار است.

نکته: همانگونه که گفته شد منظور ما از بکارگیری آب خنک قطعا آشامیدن آن نیست و شیوه‌های دیگر مانند دوش گرفتن با آن نیز اثرات مثبت را به جسم شما خواهد رساند.

در نظر داشته باشید که چنانچه به علل و دلایل مشکلات خاص و به تجویز دکتر متخصص نباید آب خنک بیاشامید پس هرگز این عمل را انجام ندهید و برای سود گیری از فایده‌های آب خنک آن را به صورت موضعی بهره جویی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − چهار =