آیا گریه کردن خوبه؟

فواید گریه به منظور حفظ تندرستی و زیبایی

فواید گریه را می‌دانید یا اینکه شما نیز فکر میکنید گریه برای تندرستی زیان آور است؟ صحیح هست که غم و اندوه عامل بیماری و کهنسالی است ولی فراموش نشود که گریه در حد مرسوم با دور کردن سم‌های بدن سبب تندرستی جسم و پوست میشود بررسی‌ها مشخص کرده است که گریه هم میتواند برای سلامت خوب باشد، گرچه شمار فواید گریه کردن نسبت به فواید خندیدن کم‌تر است ولی قطعا همان شمار هم نباید نادیده گرفته شود.

بایستی گفت که چنانچه جلوی اشک‌های خود را بگیرید این امر منتهی به صدمه زدن به خود است.

همانگونه که شما نیز می‌دانید عمل گریه کردن اجازه میدهد تا عواطف و تنش‌ها سرکوب شوند که این موضوع به از میان بردن اضطراب و نگرانی ، افسردگی و به مناسب‌تر کردن اخلاق و رفتار یاری می‌کند گریه عملی طبیعی، تندرست و سالم و شفا بخش است.

هر کس قادر به ریختن ۱۰ اونس اشک و ۳۰ گالن در سال را دارد.

این اشک‌ها توانایی دارند اساسی، اشک رفلکسی و یا روانی و احساسی باشند.

گرچه اشک‌های حاصل از عواطف حجم بالایی از اضطراب و نگرانی را دارند، ولی سبب آسودگی عنبیه و انتقال این حس به بقیه را دارد.

فواید گریه کردن و اشک ریختن

گریه کردن البته به میزان جسم را به آرامش می‌رساند ولی این فواید تنها به رفعغم و وصول به آرامش ختم نمی‌شود و فواید بسیار دیگری دارد که به شرح زیر است.

فواید گریه برای دور کردن سم‌های بدن

گریه مضاف بر این که ذهن و احساس اشخاص را پاک میکند قادر به پاک سازی سموم نیز می‌باشد.

اشک هایی که بوسیله اضطراب و نگرانی تولید می‌شوندبه بدن کمک میکنند تا از مواد شیمیایی افزایش دهنده کورتیزول خلاص شوند.

گفتنی است که خیلی از مواد شیمیایی موجود در گریه‌های احساسی حاوی پرولاکتین پروتئین و هورمون آدرنوکوتیکو هستند که در د را تقلیل میدهد.

گریه مانند ادرار و عرق کردن سبب حذف مواد سمی و محصولات زائد بدن میشود.

تاثیر مثبت گریه کردن برای تندرستی چشم

فواید گریه کردن برای چشم

اشک هایی که بوسیله غده‌های اشکی تولید می‌شوند سبب باز شدن دید می‌گردند. هنگامی که غشای چشم دپار اندک آبی میشود از کیفیت بینایی کاسته خواهد شد، لذا اشک سبب شستشوی سطح چشم شده و مانع از دست دادن آب غشای آن می‌گردد.

فواید گریه از میان بردن اضطراب و نگرانی

اشک تواناست مناسب‌تر از هر نوع داروی ضد افسردگی اخلاق و رفتار را التیام و بهبود بخشد.

طبق بررسی‌های بعمل آمده گریه کردن سبب تسلی روح و خلق اشخاص میشود.

مبتلایان به اختلالات اضطراب ی و خلقی احتمال دارد کم‌تر اثرات مثبت گریه را تجربه نمایند.

یک گریه خوب می‌تواند احساس آسودگی را به فرد انتقال دهد، حتی چنانچه شرایط نامطلوب همچنان باقیمانده باشد نکته قابل توجه این است که گریه هورمون‌های اضطراب و نگرانی و سموم را از تن رها کرده و سبب کاستن تنش می‌گردد.

مارتین روان درمانگر عقیده دارد که گریه یک جایگزین تندرست و سالم و مناسب برای مشت زدن به دیوار محسوب می‌شود و مانع از دشواری هایی میشود که سلامت جسم را تهدید میکند.

لذا اشک ریختن یک راه امن و اثربخش به منظور مواجهه با اضطراب و نگرانی است.

وقتیکه ما گرفتار تشویش و استرس هیجانی می‌شویم، مغز و بدن ما آغاز به تولید ترکیبات شیمیایی و هورمونهای خاصی میکند.

گریه کردن کمک میکند تا این ترکیبات شیمیایی زائد که احتیاجی به آن‌ها نیست از تن حذف گردند.

اشکهای احساسی در حقیقت مواد سمی که در پی اضطراب و نگرانی هیجانی در خون گردهمایی می‌یابند را از تن دور کردن میکند اشکهای احساسی سطح منگنز بدن را کمتر می‌کنند.

این مواد معدنی بروی اخلاق و رفتار تاثیر مستقیم می‌گذارد.

غلظت منگنز اشک احساسی ۳۰ برابر افزون‌تر از منگنز موجود در سرم خون است.

هورمونهایی که بعد از اضطراب و نگرانی در بدن انباشته میشوند به حد سطح سمی رسیده و سبب تضعیف ساختار ایمنی بدن و دیگر فرآیندهای بیولوژیکی می‌شوند.

اشک‌های احساسی به عنوان دریچه اعتماد برای قلب عمل میکنند هم چنین گریه در کاهش و ممانعت از بیماریهای مرتبط با تشویش اثربخش می‌باشد.

بایست بدانید که وقتیکه گریه سرکوب میشود، هیجانات رها نمی‌شوند و خصایص شخصیتی مخرب همچون پرخاشگری بروز میکنند.

به باور محققان سرکوب و امتناع از گریه کار معقولی نیست.

ولی بعضی اشخاص که بعد از مورد انتقاد قرار گرفتن، مشاجره با رفیقان، رویارویی با ناکامیهای کوچک سریعا آغاز به گریستن میکنند، بایست به روانشناس سر بزنند.

چرا که بطور معمول علت اساسی این نوع گریه‌ها اعتماد بنفس پایین و یا دشواریها روانی مزمن در فرد بوده و بایستی فرد تحت مداوا قرار گیرد.

گریه یک ابزار برقرار نمودن رابطه است یک زبان جهانی برای درخواست کمک و پشتیبانی اجتماعی گریه یاری می‌کند به آزاد سازی آندورفین‌ها به گردش خون آندورفین‌ها ترکیبات شیمیایی ای هستند که سبب التیام و بهبود اخلاق و رفتار و آرام کردن درد می‌شوند.

فواید گریه کردن برای پوست

پس از نکاتی که از فایده‌های گریه کردن برای دور کردن سم‌های بدن و کاستن از استرس گفته شد به آسانی می‌توان فهمید که دو عامل اساسی و مهم در کهنسالی و از میان رفتن زیبایی پوست با گریه مناسب از بین بردن خواهد شد و پوست به طبع به زیبایی خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =