فاکتورهای مرگ زودرس!

این اشخاص در کمین مرگ زود رس هستند!!!

در بررسی‌های انجام گرفته، معین شده است که دخانیات و سیگار کشیدن سبب از میان رفتن کلاژن پوست که وظیفه حفظ قابلیت ارتجاعی پوست را بر عهده دارد، میشود و بدون داشتن این خاصیت ارتجاعی، پوست نمیتواند به حالت نخستین بازگردد و بنابراین چین و چروک‌های ایجاد شده در روی پوست باقی میماند.

نیکوتین موجود در سیگار سبب باریک شدن عروق خونی میشود، این امر از جریان مناسب خون در مویرگ‌ها جلوگیری میکند. هنگامی که مویرگ هایی که مسئول تغذیه پوست هستند، نتوانند وظیفه خود را درست انجام دهند چین و چروک‌ها و نشانه‌های بیشتر و عمیق‌تر کهنسالی زودرس در روی پوست بوجود میآید.

لب‌های سیگاری‌ها، انگشتانی که دخانیات و سیگار را نگه میدارد، ناخنها و لثه‌ها همه از این تنگی عروق و زیان‌های سیگار متاثر می‌شوند.

مضرات شدید بکارگیری سیگار برای بدن

پلاک‌های سفید رنگ در کام سیگاری‌ها و زبان شان گهگاهی به علت التهاب غده‌های بزاقی بوجود میآید.

دانه‌های قرمز هم مشخصه سیگاری هاست.

لب‌ها و لثه‌های تیره هم علاوه بر وجود خون غلیظ و تیره سیگاری‌ها، نشانه فقدان خون رسانی است و چون خون و موادغذایی به لثه نمی‌رسد، سبب پیدایش عفونت‌های میکروبی و لثه‌های دردآور خون ریزی دهنده در آنها میشود.

این بررسی‌های نمایانگر اینست که در سیگاری‌ها موها زودتر به رنگ خاکستری در می‌آید مکانیسم ایجاد سفیدی و کاهش و ریزش مو ناشی از سیگار متعدد است، ولی بااهمیت‌ترین مکانیسم، اثر انقباضی بر عروق ریز پاپیلای مو است که سبب کاهش خونرسانی به مو و از دست رفتن زودرس رنگدانه مو میشود.

سیگاری‌ها اشتهای پایین‌تر به خوراک دارند، ترکیبات غذایی مغذی ویتامین‌ها کم‌تر به جسم سیگاری‌ها می‌رسد. سیگار سبب ازدیاد همه هورمون‌های آندروژنیک میشود، بنابراین احتمال کاهش و ریزش مو را افزونتر مینماید.

بنابراین سبب نازک شدن لایه فوقانی پوست، کاهش ضخامت زیر پوست و نهایتا زیان به فولیکول‌های مو میشود.

سیگار و قلیان که بازدارنده اکسیژن رسانی به سلولهای بدن است، چنانچه استفاده از مواد دخانی ترک شود، اکسیژن رسانی به بافت پوست بیشتر و به تدریج زمان رویه چروک شدن پوست متوقف میشود و گاهی ولو در آنهایی که در سن و سال جوانی کشیدن سیگار را آغاز کرده اند، التیام و بهبود و قوام پوست را به آشکار می‌بینیم.

این اشخاص از مشکل کاهش چشمگیر رویه التیام و بهبود و ترمیم زخم‌ها هم نجات پیدا میکنند.

با توجه به اینکه سیگار، گردش خون و اکسیژن دریافتی پوست را تقلیل میدهد، رویه التیام و بهبود و التیام التهاب‌ها و زخم‌های پوستی را نیز با مشکل رو به رو‌ میکند.

به همین سبب بدن سیگاری‌ها به منظور بهترشدن جراحات و زخم‌های ایجاد شده نسبت به سایرین، بطور رایج به زمان زیادتری نیاز دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =