زندگی مردی با فیبرودیسپلازیا!

زندگی دشوار مردی با نشانگان فیبرودیسپلازیا :

«گادفری باگوما» ۴۷ ساله به علت مشکل عجیب ظاهری اش به یکی از کانون‌های توجه و در دسته‌ی عجیب‌ترین انسان‌های جهان تبدیل شده است.

او که علاقه و استعداد خاصی در موزیک دارد به منظور نیل به آرزویش که خوانندگی است سعی میکند.

بیماری عجیب

فیبرودیسپلازیا چیست که سبب تغییر شکل این مرد شده؟

این اختلال که «فیبرودیسپلازیا اوسیفیکانز پروگرسیوا» نام دارد نوعی نشانگان خیلی بندرت دیده می‌شود و آنهایی که به آن گرفتار می‌شوند رفته رفته تمام بدنشان به علت رشد استخوان آنقدر محکم و محکم میشود که دیگر قادر نیستند حرکت کنند و حتی خوراک خوردن هم برای آن‌ها مشکل میشود د انسانهای مبتلا به این بیماری را بطور معمول در حالت درازکش یا نشسته قرار میدهند تا تبدیل شدن بدنشان به استخوان با درد پایین‌تر انجام شود. گرفتاران به «اف او پی» بطور معمول از گشنگی جان خود را از دست خواهند داد زیرا فک آن‌ها باز نمی‌شود و رشد استخوان در ۶ هایشان سبب خفگی میشود.

رشد عجیب استخوان‌های بدن در این نشانگان عجیب

در این اختلال نادر بمحض آن که هرگونه صدمه‌ای به ماهیچه و بافتهای بدن وارد بشود، درست در هماننقطه، استخوانی آغاز به رشد میکند.

استخوان شکل گرفته به سرعت رشد می‌کندو با ترمیم خود، مانند یک استخوان طبیعی درون بدن باقی میماند.

استخوان جدید بسیار زود تبدیل به استخوان دائمی میشود و به اسکلت‌های طبیعی می‌پیوندد و همین مسئله سبب میشود تا مشکلات حرکتی برای فرد به وجود آید.

«گادفری» می‌گوید: زمانیکه به جهان آمدم مادرم به من نگاه کرد و گفت که این یک آدم و یا موجود طبیعی نیست بهمین دلیل مرا ترک کرد ولی خوشبختانه مادر بزرگم از من مراقبت و مرا تا مرحله ازدواج همراهی کرد خوشبختانه فرزندانم تندرست و سالم هستند بجز دخترم که احساس می‌کنم شبیه من است و نم نم تغییرات در شکل جمجمه‌اش را می‌بینم می‌دانم که به زودی خواهم مرد و دائم نگران آتیه فرزندانم هستم که پس از مرگ من چه خواهند شد.

عجیب ترین چهره

عجیب‌ترین چهره‌ی آدم در جهان مبتلا به اختلال فیبرودیسپلازیا

دکتر متخصص «گادفری» می‌گوید: او اختلال بسیار گسترده‌ای از این نوع نشانگان را در جمجمه خود دارد و همین سبب فشار روی نواحی از مغز میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =