چه ساعتی بخوابیم تا قد بلندتر باشیم؟

چنانچه خواهان بلند قد شدن هستید در این ساعات بخوابید.

داشتن قامت بلند یکی از عللی ست که اغلب افراد به خاطر این ورزش و برنامه غذایی خواصی را دنبال میکنند.

داشتن یک خواب خوب و مناسب گرچه در ساعت مناسب عامل اثربخش دیگر بر این امر است که در دنباله بیشتر می‌خوانید.

با توجه به سه عامل خواب، تغذیه و ورزش در بلند قد شدن، کوتاهی قامت علی الخصوص در بین خانم‌ها یکی از دغدغه‌های اساسی خانواده‌ها ی امروزی است که برای برطرف کردن این مشکل بطور معمول خانواده‌ها به شیوه‌های درمانی گوناگونی روی می‌آورند، ولی آنچه که خانواده‌ها در رابطه با قامت بایستی اگاه باشند اینست که چنانچه بخواهند در آتیه از بچه‌ها بلند قامت برخوردار باشند بایستی پیش از تولد بفکر آن باشند.

متخصصان اعتقاد دارند که در حوزه روانشناسی اشخاص بلند قامت از اعتماد بنفس بالاتری برخوردارند و در حوزه علوم شناختی و فراگیری اثبات شده که اشخاص بلند قامت اطلاعات بیشتری را میتوانند از محیط اطراف خود دریافت نمایند، چرا که محرک‌های بیشتری را تجربه میکنند.

این در شرایطی است که خلاف تصور افرادی که اعتقاد دارند ورزش‌های کششی سبب بلند قد شدن نمی‌شود، پژوهش‌ها روشن می‌نماید که ورزش‌های کششی علی الخصوص والیبال و بسکتبال اثرات قابل توجهی در بلند قد شدن دارند.

هم چنین فرآورده‌های لبنی علی الخصوص ماست کلید اساسی قامت است، لذا به خانواده‌ها پیشنهاد میشود که چنانچه بخواهند بچه‌ها بلند قامت داشته باشند از مصرف فرآورده‌های لبنی علی الخصوص ماست غافل نشوند و حتی الامکان از مصرف کربوهیدرات پیش از سن بالغ شدن اجتناب نمایند.

تاثیر خواب در ساعت‌های مناسب و بلند قد شدن

طبق آخرین برآیند به ذست آمده در ایالات مونته نگرو میانگین قامت سن زنان در این ایالات حتی از سرزمین‌های توسعه یافته نیز بلندتر است، بطوریکه میانگین قامت خانم‌ها ۱۸۵ متر و مردان ۱۹۰ تا دو متر است.

در واقع با بررسی‌های انجام گرفته در این ایالات به این جمع بندی رسیدند که در برنامه غذایی آن‌ها ماست عامل با اهمیتی برای بلند قد شدن بوده است.

با توجه به اینکه اوج تراوش هورمون رشد از ساعت ۲۲ تا ۲۳ شب است به خانواده‌ها توصیه میشود قطعا به ساعت خواب کودکان خود در این ساعت توجه ویژه‌ای داشته باشند. در غیر از این حالت از تراوش هورمون رشد محروم خواهند بود.
 آیا رشته ژیمناستیک تاثیری در کوتاه شدن قامت دارد یا خیر؟ چنانچه این ورزش تحت نظر متخصصان انجام شود که به صفحات رشد و اپی فیز فشار زیادی وارد نشود، فرد از دید قدی رشد طبیعی خود را خواهد داشت در غیر از این حالت می‌تواند مانعی برای بلند قد شدن باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شش =