علت اختلاف قد خانم‌ها به آقایان

علل و دلایل کوتاهی قامت خانم‌ها نسبت به مردان چیست؟

در کل دنیا اختلاف قامت بین این ۲جنس مخالف وجود دارد.

برای نمونه در فرانسه زن‌ها بطور میانگین حدود ۱ ۶۳ متر و آقایان ۱ ۷۵ متر هستند یا در دانمارک بلندترین قامت برای خانم‌ها ۱ ۶۹ و برای آقایان ۱ ۸۳ متر است یا در چین خانم‌ها نزدیک ۱ ۵۸ متر و مردان ۱ ۷۰ متر هستند.

ولی علت این نابرابری فیزیکی در چیست؟

«ورونیک کلنر» نویسنده فیلم‌های مستند در تاریخ ۲۴ ژانویه در برنامه «آرت» که از تلویزیون پخش شد این پرسش را طرح کرد چرا خانم‌ها کوتاه‌تر از آقایان هستند؟

وی برای دانستن این پرسش در یک نظرسنجی بزرگ از ۱۵کارشناس پزشکی، زیست شناسی، جانورشناسی، آدم شناسی، اجتماع شناسی و مردم شناسی از کل دنیا درباره این اختلاف پرسش کرد زیرا به نظر او این اشخاص مانند پازل هایی هستند که میتوانند علت قانع کننده‌ای داشته باشند.
آن‌ها گفتند این اختلاف در انسان‌ها وجود دارد ولی در حیوانات وجود ندارد اما بعضی از حیوانات مانند نهنگ‌های آبی ماده بزرگ‌تر از نر‌های آن‌ها هستند.
این فرایند تحت تاثیر عوامل گوناگونی مانند طبیعت‌های مختلف و علی الخصوص ژنتیک است که چنانچه پدر و مادر بلند قامت باشند فرزند آن‌ها شانس بیشتری برای بلند قامت شدن دارد.
اما بعضی از محققان هم اکنون می‌گویند ژنتیک همه چیز نیست و محیط زیست نیز وظیفه مهمی در رشد انسان‌های با اثرات اندک و بیش در بلند مدت ایفا مینماید.
بررسی‌های قبلی مشخص کرده اند که شرایط زندگی بهداشت و برنامه غذایی عوامل با اهمیتی به منظور رشد بوده اند.
«ژان کلود» می‌گوید با عنایت به غده‌های اطفال رشد غده‌های پسر با دختر بطور میانگین فرق دارد.
و غده‌های پسرها بیشتر رشد میکند و این یکی از علل است.
«ژان مایکل پلاوکان» آدم شناس می‌گوید آدم یک موضوع ساده برای شناخت نیست.

در بین تمام پستانداران، شناخت و مطالعه در زمینه آدم مشکل‌تر است. محققان می‌گویند زن‌ها دوست دارند بلند قامت باشند چون آسان‌تر توانایی دارند کار انجام دهند و بچه داری کنند و انرژی بیشتری دارند؛ البته این مبحث در مورد بارداری و وضع حمل با اهمیت است.
پژوهشگران میگویند وضع حمل در آدم سخت‌تر و دشوارتر از حیوانات است و احتمال مرگ و میر زیادتر است و خانمهایی که قامت آن‌ها کوتاه‌تر از ۱ ۵۰ متر باشد ۲برابر احتمال مرگ را دارند که خوشبختانه پیشرفت‌های پزشکی مانع میشود.
متخصصان می‌گویند علت کوتاهی خانم‌ها نسبت به مردان رژیم تغذیه‌ای و مواد خاص است که در دوران کودکی استفاده کرده اند.
هزاران سال است که تغذیه مردان مناسب‌تر از خانمها است و این علت اختلاف قامت بین این ۲است
در جوامع بطور معمول می‌گویند پسر احتیاج به خوردن زیادتری دارد تا یک دختر چون فعالیت او زیادتر است و در تحقیقات معین شده خانم‌ها دو برابر مردان سوء تغذیه دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =