چه روغن مویی طاسی سر را رفع میکند؟

آیا روغن کرچک می‌تواند به عنوان قوی‌ترین روغن تحکیم مو طاسی را درمان کند؟!

خوبتر است بدانید. کاهش و ریزش مو در اثر اضطراب و نگرانی بیشتر از اندازه می‌باشد، ولی بعد از کاهش و ریزش مو همواره اشخاص احساس اضطراب و نگرانی بیشتری میکنند و می‌توان بیان کرد که فشار بیشتر از حدی به آن‌ها تحمیل میشود. کاهش و ریزش مو، غالبا در اثر استفاده از بعضی واجب و ضروری آرایشی و شیمیایی رخ می‌دهد و سبب پایین شدن ریشه مو و فولیکول‌های مو میشود و به تدریج زمان سبب کاهش و ریزش مو میشود.
بطور کلی طاسی به ۲ نوع تقسیم میشود و انواع آن عبارتست از:
۱- کاهش و ریزش مو در بالای سر که این نوع مختص مردان می‌باشد.
۲-ریزش مو در قسمت مرکز سر که این مورد هم مختص مردان و هم زنان می‌باشد.
درمان طاسی سر

درمان گیاهی ریزش شدید مو و طاسی سر

برای پیشگیری از کاهش و ریزش مو و طاسی توصیه میشود که از نسخه‌های طب قدیمی و قدیمی سود ببرید با بکارگیری غذای مناسب و داروهای قوی کننده مو، فولیکول‌های مو را تحکیم کرد تا از کاهش و ریزش مو جلوگیری کنیم.
در موارد خاص مانند طاسی متعاقب از ژنتیک امکان دارد که کاملا مداوا نشود ولی می‌توان فرایند آنرا کند کرد.
در این قسمت از سلامت زیبان قصد داریم تا شما را با روغن کرچک که یک مداوا باستانی برای درمان طاسی استفاده میشود، آشنا سازیم. توصیه میکنیم قطعا این نوشتار را دقیق مطالعه بفرمایید چرا که راه حل‌های والا و اثبات شده برای درمان کاهش و ریزش مو ی سر در ان خواهید خواند.

راهنمای کامل برای تحکیم مو ی سر از ریزش ساده تا درمان طاسی با روغن کرچک

روغن کرچک دارای خاصیت‌های زیادی میباشد که در تحکیم فولیکول‌های مو حائل اهمیت می‌باشد در ادامه‌ی این نوشته با خواص این روغن آشنا شوید.

خاصیتها و فایده‌های روغن کرچک برای علاج ریزش و طاسی موی سر

روغن کرچک شامل خاصیت‌های ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد قارچی است که بشما در رویارویی با عفونت‌های پوستی کمک میکند و از ریختن مو و طاسی جلوگیری میکند.
این روغن نیز همچنان دارای خاصیت پیشگیری از شوره سر را دارد و شدیدأ میتواند اثر بگذارد، مواد مغذی حیاتی را برای ریشه‌های مو مهیا میسازد.
نیاز به گفتن است که با ماساژ دادن منظم روغن کرچک بر روی پوست سر سبب جریان خون در سرتاسر پوست سر میشود که نتیجه‌ی این اقدام سبب پیشگیری از کاهش و ریزش مو می‌شودبه این علت که سطح PH فولیکول‌های مو را اعتدال می‌بخشد.
این روغن همانند یک داروی آنتی اکسیدان عمل میکنند که از ایجاد پروتین کراتین پشتیبانی میکند و ب این ترتیب از خشک شدن و ریختن مو جلوگیری میکند.
این روغن یک آبرسان و رطوبت دهنده قوی میباشد که سبب تغذیه مو می‌باشد و از خشک شدن، خارش و سوز در قسمت پوست سر و شکستن مو‌ها جلوگیری میکند.
این روغن حاوی امگا – شش، برخی پروتئین‌ها و ویتامین E می‌باشد و سبب تسکن پوست میشود.
بکارگیری این روغن که یک مداوا والا برای بازیابی رنگ طبیعی مو می‌باشد و از این راه از کاهش و ریزش مو جلوگیری کرده و سبب تحکیم مو میشود.
این روغن حاوی اسید ریسینولئیک (ricinoleic acid) که در ایجاد پروستاگلاندین (Prostaglandin) یاری میکند که نتیجه این سبب کاهش کاهش و ریزش مو میشود.
چگونگی بکارگیری روغن کرچک برای علاج طاسی:
شما میتوانید از روغن کرچک در طریق‌های مختلف بهره جویی کنید و در معالجه طاسی اثرگذار خواهد بود که استفاده منظم آن در معالجه طاسی بسیار تاثیر گذار می‌باشد و سبب براقی مو میشود.
درمان طاسی سر

روش درمان طاسی سر با روغن گیاهی کرچک

نسخه تحکیم موها و درمان طاسی سر با روغن کرچک:

ماهیت چسبناک روغن کرچک و خواصی که در بالای این نوشتار علمی به شما گفتیم میتواند بسیار تاثیر گذار باشد و سبب رشد سریعتر مو میشود.

دو یا ۳قاشق غذاخوری روغن کرچک را به مدت ده الی ۱۵ ثانیه در سرتاسر پوست سر خود ماساژ دهید و واجب و ضروری بذکر است که توجه داشته باشید این اندازه روغن را در قسمت هایی که چالش ریزش دارید بهره جویی کنید و پس ماساژ لازم که مدت آنرا به شما بیان کردیم، سی دقیقه آنرا روی پوست سرتان بگذارید و برای تاثیر افزون‌تر از یک کلاه بهره جویی کنید و بعد از این مدت سرتان را با آب و شامپو بطور ملایم شستشو دهید.

برای گرفتن نتیجه مناسب‌تر پیشنهاد میشود که هفته ایی یکبار این کار را بکنید تا اثر آن بیشتر نمایان شود.

درمان طاسی و ریزش شدید موهای سر با روغن کرچک و نارگیل :

روغن نارگیل می‌تواند به روغن کرچک در نفوذ زیادتر در ریشه‌ها یاری رساند که نتیجه این اقدام سبب تحکیم و رشد بیشتر مو‌ها میشود.
۲قاشق غذاخوری روغن کرچک و چهار قاشق خوراک خوری روغن نارگیل را در یک طرف میکس نمایید.
بعداز آمیخته آن، اندکی آمیخته بدست آمده را گرم کنید و بعد آنرا در سرتاسر پوست سرتان به مدت ده الی پانزده دقیقه ماساژ بدهید و ۳۰ دقیقه تعمل نمایید و مو‌های خود را با شامپو و آب گرم شستشو دهید.
این کار را بطور مرتب ۳ بار هفتگی انجام بدهید.

پرپشت شدن موها و درمان طاسی با روغن درخت چای و کرچک

در این شیوه میتوانید از روغن بادام یا روغن آرگن یا روغن آووکادو یا روغن زیتون بهره جویی کنید و همچنان تاثیر شبیه را خواهید دید. ضمنا میتوانید چهار الی پنج چکه روغن درخت چایی را در قاشق خوراک خوری روغن کرچک و روغن نارگیل به خوبی میکس نمایید.

وآنرا به مدت ده الی پانزده دقیقه روس سرتان بگذارید و به خوبی ماساژ بدهید و ۳۰ دقیقه تعمل نمایید که تاثیر خود را به نحو احسنت بگذارد و بعد آنرا با آب شستشو دهید توصیه میشود این کار را ۳ بار هفتگی انجام بدهید.

این نیز واجب و ضروری بذکر میباشد که متناوبا از روغن رزماری به منظور تحکیم فولیکول‌های مو بهره جویی کنید که انجام منظم این اقدام سبب تندرست و سالم ماندن موهایتان می‌باشد. بمنظور استفاده مناسب‌تر از این روغن می‌توانید چهار الی پنج چکه روغن رزماری و دو قاشق خوراک خوری از روغن کرچک و روغن نارگیل را بیافزایید و آنگاه به مدت ۳۰ثانیه روی سرتان ماساژ بدهید و در انتها انرا با بکارگیری آب و شامپو شستشو دهید.

روغن کرچک و روغن اسانس لیمو درمان قوی برای ریزش و طاسی مو

روغن اسانس لیمو یک مأخذ والا از ویتامین C است که به افزایش کلاژن کمک میکند و سبب رشد مو میشود و هم چنین یک آبرسان و رطوبت دهنده قوی هم میباشد که می‌تواند موهایتان را نمناک سازد و در رشد بیشتر موهایتان کمک خواهد کرد.

-یک قاشق غذاخوری اسانس لیمو و دو قاشق بزرگ روغن کرچک میکس نمایید. و اجازه بدهید که برای مدت زمان چند ثانیه گرم شود.

بعد آنرا روی سرتان برای مدت زمان چند دقیقه ماساژ بدهید تا مطمین شوید که در سرتاسر سرتان پخش شده است.

بعد از سی الی چهل و پنج دقیقه بعد آنرا بشویید و توصیه میشود این رویه را به صورت منظم برای دو تا سه بار هفتگی انجام بدهید.

روغن کرچک به همراه گیاه هیبیسوس نسخه‌ای والا در معالجه طاسی و اندک پشتی موی سر

با افزودن گیاه هیبیسوس به روغن کرچک سبب ازدیاد کارایی این روغن پرخاصیت میشود و با استفاده‌ی بطور مرتب این محلول سبب قوی شدن فولیکول‌ها مو میشود وهمچنین از شکستگی مو جلو گیری میکند.

برای تاثیر بیشتر میتوانید از روغن بادام و روغن نارگیل بهره جویی کنید.

بعد ۲قاشق خوراک خوری روغن ویتامین E به همراه ۱۰ الی ۱۵ گلبرگ گیاه هیبیسوس به آمیخته بیافزایید و به آمیخته اجازه دهید که یک شب استراحت کند.

بامداد رو بعد این آمیخته را به سرتان بمالید و به مدت ده الی پانزده دقیقه ماساژ بدهید و بگذارید که به مدت چهل و پنج الی ۶۰ دقیقه روی سرتان بماند و بطور ملایم سرتان را با آب و شامپو بشویید.

برای گرفتن نتیجه مناسب‌تر این کار را سه بار در هفته بطور مرتب انجام دهید.

دستوری برای رشد مو :

شما هم میتوانید از طریق ادامه‌ی این نوشته که دستوری به منظور رشد مو می‌باشد را دنبال نمایید و به خواسته‌ی خود برسید.
۱ قاشق خوراک خوری روغن زیره، ۱۵ چکه روغن اسطوخودوس ، ۱/۲ قاشق چاییخوری روغن رزماری و ۱/۴ فنجان روغن کرچک در یک بطری شیشه‌ای بیافزایید و درب آنرا ببندید و به میزان مکفی هم بزنید تا آمیخته شود و از آن میتوانید به عنوان اسپری بهره جویی کنید و پس از اسپری کردن آن موهایتان را ماساژ بدهید و بوسیله یک حوله یا کلاه آنرا گرم نگاه دارید و در تمام شب بگذارید روی سرتان بماند و اینکار را هفته ایی ۲ بار انجام دهید.
شما نیز می‌توانید پنج الی۷ چکه روغن درخت چای، ۳ پنج چکه روغن زیتون ، ۸ چکه گیاه رزماری، ۱۰ الی ۱۵ چکه روغن بادوم، ۱/۲ قاشق چاییخوری روغن ویتامین E۱ و یک پیمانه چای خوری روغن کرچک را بایکدیگر پسندیده میکس نمایید. و روی سرتان بمالید و بمدت ۲۰ الی سی دقیقه روی سرتان ماساژ بدهید و اینکار را دو تا سه بار درهفته انجام دهید.
نکات و راهنمایی‌ها:
یک ترفند ساده مانند مازاد و اضافه کردن چند چکه روغن کرچک بر روی پوست سرتان سبب نمناک شدن و تحکیم ریشه‌های آن میشود.
یک سیستم تغذیه‌ای سالم که شامل آهن، کلسیم، مواد معدنی، ویتامین‌ها و امگا ۳ و۶ باشد، داشته باشید تا در رشد موهایتان اختلالی وارد نشود.
از مقدار بسیاری آب استفاده نمایید تا مواد زیان آور بدن رابشوید و در هضم مواد خوراکی یاری رساند.
امیدواریم که این نوشتار در معالجه طاسی شما مفید واقع شده باشد پیشنهاد میشود که دستورالعمل‌های بالا را آزمایش کنید. که قطعا از برآیند آن شگفت زده و غافلگیر خواهید شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =