مضرات لاک ناخن

لاک ناخن برای تندرستی زیانبار است.

یکی از لوازم آرایش پر مصرف در جهان، لاک ناخن است که زیبایی ناخنها را چند برابر میکند اما این ترکیب شیمیایی در بعضی موارد سبب ظهور بیماریهای پرخطر در بدن میشود.

مواد شیمیایی سمی مورد کاربرد در محصولات زیبایی ناخن مانند لاک‌ها توانایی دارند به تندرستی انسان‌ها زیان‌های زیادی وارد کنند.

لاک زدن به ناخنها مضاف بر این که سبب زیبایی ناخنها میشود چنانچه درازمدت استفاده شود ترکیبات این ترکیب شیمیایی می‌تواند به بافت ناخن نفود کند، و نفوذ مواد لاک به درون ناخن سبب تغییر رنگ ظاهری ناخن و زردی آن میشود.

لاک‌ها ناخن را خلاف عقیده عموم محکم نمی‌کند.

و هم چنین لاک‌ها احتمال دارد دارای ترکیباتی باشند که برای ناخن و پوست زیان آور باشد و ایجاد ناراحتی‌های پوستی و حساسیت نماید.

پژوهش‌ها روشن می‌نماید که لاک‌های ناخن علی الخصوص یکسری برندها تغییرات بسیاری بدی روی بدنتان دارند آزمایشات بر روی بیست و چهار زن نمایانگر این بود که تنها ده ساعت بعد از لاک زدن بر روی ناخن هایشان، مواد شیمیایی بسیاری در بدن آن‌ها گسترش پیدا کرده است این ترکیب شیمیایی که در خون آن‌ها به فراوانی یافت شد TPP یا همان تریفنیل فسفات بود این همان سم خطرناکی است که هیچ گاه بر روی برچسب لاکهای ناخن قید نمی‌شود.

لاک ناخن

لاک ناخن حاوی موادی است که برای تندرستی زیانبار است.

مواد شکل دهنده لاک ناخن:

تریفنیل فسفات چیست؟

تریفنیل فسفات یک ترکیب شیمیایی بسیار پرخطر است که نخستین اقدامش مختل کردن غده‌های درون ریز بدن است غده‌های درون ریز هم کار کنترل هورمونها را بعهده دارد پژوهشگران نسبت به این موضوع همگانی ابراز دلواپسی کردند چرا که حضور این ترکیب شیمیایی در بدن ما به آسانی می‌تواند اختلالات شدیدی در سوخت و ساز و تولید نسل ایجاد نماید این موضوع برای همه مصرف کنندگان لاک ناخن به ویژه برای دختران برنا بسیار زیان آور است و به آسانی می‌تواند کارکرد هورمونی آن‌ها را متوقف کند از جمله مضرات تریفنیل فسفات در بدن، به این موارد می‌توان اشاره کرد:

اثرات سو در غده‌های درون ریز

آشفتگی در باروری

اگزمای پوست

از دیگر تهدیدات سلامتی که در مواد شکل دهنده لاک ناخن وجود دارد میتوان به فرمالدئید، تولوئن، دی بوتیل فتالات اشاره کرد.

فرمالدئید

فرمالدئیدهم از مضرات لاک ناخن است این ترکیب شیمیایی نیز به آسانی میتواند در آب و هوا حل شود و عوارضی که همراه دارد مانند خارش حلق، آسم، اختلالات تنفسی و از این دست می‌باشند بیماریهایی که از راه فرمالدئید در بدن ایجاد میشوند به طوری میتوان گفت مزمن هستند.

تولوئن

تولوئن را میتوان مغلوب شیر دانست این ترکیب شیمیایی می‌تواند رشد بدنی علی الخصوص رشد اطفال را متوقف کند افزون بر این یک تحریک کننده پوست نیز می‌باشد.

دی بوتیل فتالات

این ترکیب شیمیایی بدترین وخطرناک‌ترین ماده شکل دهنده لاک ناخن است دی بوتیل فتالات عینا اثرات بدی در سیستم تناسلی و اختلالات هورمونی ایجاد میکند.

لاک ناخن طبیعی

خوشبختانه بخش زیادی از شرکتهای ایجاد کننده لوازم آرایشی دست به ایجاد لاک ناخنهای طبیعی زده اند که این مضرات را نیز همراه نخواهد داشت گرچه که شمار آن‌ها انگشت شمار و خیلی کم است ولی دیگر از مضرات شیمیایی خبری نیست هم چنین قیمتهای شایسته‌ای نیز دارند.

پسندیده‌تر است خانمها علی الخصوص دختران برنا و دختربچه‌های در حال رشد از لاک ناخن که تنها جنبه زیبایی بصری دارند استفاده نکنند که در مواجه با اختلالات هورمونال و اختلالات باروری قرار نگیرند بخش زیادی از رنگهای طبیعی را میتوان جایگزین این مواد شیمیایی کرد تا عارضه‌های پایین‌تر همراه داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =