درمان سرطان در آینده نزدیک

مایکروسافت بدنبال درمان بدخیمی تا ده سال آتیه

شرکت مایکروسافت مدعی شده است که چالش بیماری سرطان را در ده سال آتیه همچون یک ویروس کامپیوتری حل خواهد کرد.

دلیل دقیق پدیده سرطان نامشخص است ولی ممکن است عوامل ژنتیکی یا مواردی که سبب آشفتگی در فعالیت سلول‌ها می‌شوند در هسته سلول اشکال وارد کنند، مانند مواد رادیو اکتیو، مواد شیمیایی و سمی یا تابش بیشتر از اندازه اشعه هایی مانند نور خورشید

در یک جاندار تندرست و سالم، همواره بین میزان تقسیم سلول، مرگ طبیعی سلولی و تمایز، یک اعتدال وجود دارد.

محققین در حال کار کردن بر روی رایانه‌ای هستند که از دی ان ای تشکیل شده است که میتواند در درون سلول‌ها زندگی کند و اقدام به کشف نقطه‌های معیوب در شبکه‌های بدن کند.

محققین مایکروسافت با دقت به سیرتکاملی و رشدهای تازه در رشته‌های مختلف علمی که شاید تاثیر به سزایی در زندگی ما خواهند داشت , امیدوارند که تا ده سال آتیه سرطان درمان شود.

این تیم مایکروسافت شامل مهندسان , زیست شناسان و محققین حوزه اطلاعات رویکرد خود را نسبت به بدخیمی تغییر داده اند , بدین شکل که بجای درمان بدنبال راهکاری به منظور کنترل آن بعنوان یک بیماری مزمن هستند.

اندرو فیلیپس , رئیس این دسته می‌گوید: «این ۱ برنامه درازمدت است ولی فکر می‌کنم از دید فنی ۵ تا ده سال زمان ضروری است تا بتوان از این ساختار مولکولی هوشمند برای شناسایی بیماری استفاده کرد»

دکتر جاسمین فیشر محقق ارشد و استادیار دانشگاه کمبریج گفت: «اگر بتوانیم سرطان را کنترل کنیم پس می‌توانیم هر بیماری مزمن دیگری را نیز کنترل کنیم. من فکر می‌کنم ۵ تا ده سال این رویه زمان میبرد بعد شاید قرنی بدون سرطان خواهیم داشت»

کریس بیشاپ , مدیر آزمایشگاه مایکروسافت که نه سال از تاسیس آن می‌گذرد , درباره کار بر روی رویارویی با سرطان و رابطه آن با رایانه گفت: «فکر می‌کنم ارزیابی این موضوع امری بسیار طبیعی برای مایکروسافت است زیرا ما در علم رایانه‌ای تخصص داریم.

تنها موضوع زیست شناسی مطرح نیست بلکه موضوع بینش ژرف مبتنی بر ریاضیات است.

زیست شناسی و محاسبات از جمله اصولی هستند که همانند گچ و پنیر ند ولی ارتباطات عمیقی در بنیادی‌ترین سطوح دارند»

مایکروسافت

درمان بدخیمی با مایکروسافت

چنانچه تیم تحقیقاتی مایکروسافت به همراه محققین کل دنیا بتوانند باهم کار کنند و در این مورد به کامیابی دست یابند که چگونه با یاری تکنولوژی و زیست شناسی با سرطان مقابله کنند , نام مایکروسافت بیشتر از آنکه با انتشار ساختار عامل‌ها یا کنسول بازی شناخته شود , با مداوا مریضی‌ها شناخته خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 7 =