درمان قطعی نازایی

کامیابی طبیبان ایرانی در درمان نازایی

نازایی و نازایی از جمله دشواری هایی است که این روز‌ها گریبان بخش زیادی از زوج​های برنا را در کل دنیا گرفته است. نازایی ​ هایی که پدید آمده از مبتلا شدن به بیماری​، زندگی در شرایط پر اضطراب و نگرانی و تنش، مصرف خوراکی‌ها و دواها و داروهای شیمیایی و ناسالم و فعالیت در محیط​های صنعتی و آلوده است. گرچه به باور متخصصان و طبیبان این حوزه، امروز با وجود شیوه​‌های درمان نازایی و نازایی متعددی که در دنیا و سرزمین ما ایران وجود دارد، دیگر هیچ زوج جوانی نباید نگران مشکلات و اختلالات نازایی و نازایی باشد ولی علی رغم این، هستند زوج​​هایی که بدلیل نداشتن انرژی مالی برای تامین هزینه​‌های درمان یا نپذیرفتن شیوه​‌ها و شرایط درمان نازایی و نازایی مانند بکارگیری تخمک یا لقاح اهدایی امکان نازایی را بصورت دائمی از دست می​دهند در تعریفی که سازمان جهانی بهداشت درباره نازایی مطرح کرده که بعنوان تعریف کلی ناباروی مورد کاربرد قرار می​گیرد، زوجی که یکسال به صورت یکسره و بی​وقفه بدون بکارگیری هیچ وسیله جلوگیری برای بچه​دار شدن سعی کنند و بارداری صورت نگیرد، در این وضعیت آن‌ها بایست نزد متخصص نازایی بروند تا موقعیت خود را وارسی کنند.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی بهشتی از کامیابی طبیبان مرکز درمانی آیت الله طالقان ی در معالجه شکست مکرر لانه گزینی خبر داد.

کامیابی طبیبان ایرانی در درمان نازایی

این عضو هیئت علمی از کامیابی تیم تحقیقاتی بخش نازایی و IVF مرکز درمانی آیت الله طالقان ی دانشگاه پزشکی بهشتی و مرکز تحقیقات جلوگیری ازبیماریهای خانمها در درمان «شکست مکرر لانه گزینی» خبر داد و گفت: بعضی افراد برای باروری احتیاج به IVF دارند و جای تاسف است که بنا به دلایلی این اقدام با شکست مواجه میشود. در بعضی اشخاص این شکست‌ها به دفعات مکرر اتفاق میوفتد در نهایت فرد قادر نیست تجربه یک بارداری را داشته باشد و تاکنون در جهان هیچ مداوای صددرصد و قطعی بر این اشخاص گزارش نشده است.

این فلوشیپ درمان نازایی، افزود: برای نخستین بار در جهان تیم تحقیقاتی بخش نازایی و IVF مرکز درمانی آیت الله طالقانی به سرپرستی دکتر ساغر صالح پور و دکتر شهرزاد زاده مدرس موفق به مداوا شکست مکرر لانه گزینی با بکارگیری فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) شد.

این متخصص خانم‌ها و وضع حمل در دنباله یادآور شد: فاکتورهای رشد پلاکتی از خون محیطی خود شخص گرفته میشود و بعد در فضای آزمایشگاهی پلاکت و گلبول‌های سرخ خون از یکدیگر جدا و تنها پلاکت که شامل فاکتورهای رشد زیاد است به رحم مادر تزریق میشود.

او اضافه کرد: نتایح بررسی‌های انجام گرفته روی ۲۰ فرد بیمار نشان داد هجده خانم به یاری این شیوه توانستند بارداری داشته باشند و بکار بردن این شیوه برای آن‌ها هیچ عارضه‌ای به همراه نداشته است.

تاکنون از فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) در حوزه‌های مختلف پزشکی مانند چشم پزشکی، ارتوپدی و … استفاده شده ولی در حوزه شکست مکرر لانه گزینی در نازایی و IVF برای نخستین بار در دنیا در شفاخانه آیت الله طالقانی انجام شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =