فایده خوابیدن در اتاق سرد

برای یک خواب والا درجه حرارت اتاقتان را پائین بیاورید.

اغلب مردم پس از یک روز کار و فعالیت هر روزه شب هنگام احتیاج به خوابی آرام و راحت دارند تا نیرو و انرژی واجب و ضروری برای آغاز روز بعد و فعالیت‌های روزمره را بدست آورند لذا داشتن خواب راحت و کامل مقوله‌ای است که در همه ابعاد زندگی فرد تاثیر گذار است.

افرادی که ترجیح میدهند موقع خواب، درجه حرارت اتاق خواب را پایین بیاورند، کار درستی انجام می‌دهند! بنا بر مقاله‌ای از دکتر کریستوفر وینتر، وقتی پای یک خواب پسندیده شبانه به میان می‌آید، درجه حرارت اتاق خواب ما می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد نماید.

هرچند بیشتر ما شاید تصور می‌کنیم موقع خواب باید هوای اتاق نسبتا گرم باشد تا سرما نخوریم و راحت بخوابیم، ولی به گفته‌ی دکتر وینتر، درجه حرارت اتاق خواب باید ۶۰ تا ۶۷ درجه‌ی فارنهایت باشد تا یک خواب والا داشته باشیم.

چنانچه درجه حرارت اتاق، افزون‌تر از ۷۵ درجه یا اندک‌تر از ۵۴ درجه بشود، میتواند منجر به بی خوابی تان شود.

چرا عدد دماسنج اساسی و مهم است؟ درجه حرارت بدن بطور طبیعی طی یک دوره‌ی ۲۴ ساعته، افزایش سن می‌شود؛ زیادترین درجه حرارت بدن در اواخر بعد ازظهر و کم‌ترین درجه حرارت بدن حدود پنج بامداد است.

در اتاق سرد بخوابید، تا تندرست و سالم بمانید.

خواب، بطور معمول زمانی آغاز میشود که درجه حرارت بدن ما افت میکند، بنابراین اتاق خنک‌تر، ما را وا می‌دارد تا تندتر به خواب برویم. چنانچه زودتر به خواب رفتن، به تنهایی متقاعدتان نمی‌کند که درجه حرارت اتاق را پائین بیاورید، پس دیگر مزیت‌های خوابیدن در اتاق سرد را بخوانید:

خواب عمیق‌تری خواهید داشت.

بررسی‌های انجام گرفته در دانشگاه استرالیای جنوبی اخذ، انواع خاصی از بی خوابی زمانی روی میدهند که درجه حرارت بدن، تنظیم شایسته‌ای ندارد.

چنانچه بطور معمول در طی شب از خواب بیدار می‌شوید، یک اتاق خنک‌تر میتواند به شما کمک نماید اندام تان به درجه حرارت شایسته‌ای برسد و خوابی عمیق‌تر داشته باشید.

خواب در اتاق سرد

جوان‌تر به نظر خواهید رسید.

خوابیدن در اتاقی گرم‌تر از ۷۰ درجه، مانع تراوش ملاتونین در اندام تان میشود که یکی از برترین هورمون‌های بدن در نبرد با کهنسالی است.

زمانی در تاریکی کامل به خواب می‌رویم و درجه حرارت بدن مان افت میکند، ملاتونین تراوش شده و فوایدش به جسم می‌رسد.

کمک تان میکند وزن کاهش دهید.

با افت درجه حرارت بدن و تراوش هورمون رشد ، هورمون اضطراب و نگرانی یا کورتیزول هم کاهش میابد. وقتی قادر نیستید به میزان لازم بخوابید، با سطح بالایی از کورتیزول از خواب بیدار می‌شوید، یعنی احتمال اینکه سراغ جعبه‌ی کلوچه‌ها بروید و اضطراب تان هم بیشتر گردد، بالا میرود.

احتمال بیماری‌های متابولیک را اندک میکنید.

مطالعه‌ای نشان داد خوابیدن در اتاقی با درجه حرارت ۶۶ درجه میتواند کمک کند تا از یکسری ازبیماریهای متابولیکی مانند دیابت جلوگیری نمایید.

اشخاص شرکت کننده در آزمایش، نه فقط در وقت بیداری انرژی بیشتری سوزانده بودند، بلکه میزان چربی قهوه‌ای شان (چربی خوب) هم تقریبا ۲ برابر شده بود.

چربی قهوه‌ای به جسم اجازه میدهد انرژی و کالری کمتری اندوخته کند.

با گذشت زمان این رویداد، از خطر بیماری‌های متابولیکی خواهد کاست.

بنابراین لباس خواب راحت تان را بپوشید، درجه‌ی ساختار گرمایشی را پائین بیاورید و آماده‌ی یک خواب پسندیده و راحت شوید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 11 =