فایده با دست غذا خوردن

آیا مزیت‌های خوراک خوردن با دست را می‌دانید؟

شاید برایتان عجیب باشد، ولی خوبتر است بدانید «خوردن خوراک با دست» فواید فراوانی برای تندرستی دارد؛ مسئله‌ای که قدیمی‌ها بر آن آگاه بودند و بسیار از این شیوه برای میل کردن خوراک استفاده می‌کردند.

البته «خوردن خوراک با دست راست» یک شرط اساسی و مهم و اساسی دارد و آن هم اینکه «ابتدا باید این که این بطور کامل شستشو دهید.

هر غذایی را نمی‌توان با دست خورد، مانند آش، سوپ و غیره، ولی دیگر خوراکی‌ها را میتوان با دست میل کرد، مانند «شوید باقلاپلو با ماهی» یا «چلوگوشت» و دیگر خوراکی‌ها

یکی از علل این مسئله وجود میزانی انرژی در آدمی است.

این انرژی در دو هر یکصد بدن آدم، یعنی نوک انگشت‌ها و چشم‌های آدم افزون‌تر از دیگر اعضاء وجود دارند.

به این جهت پسندیده‌تر است، وقتی سر سفره می‌نشینیم، اول خوب به خوراک (غذای سالم) بنگریم تا نشاطی در ما بوجود بیاید. و بعد از آن، با «سه انگشت دست راست» خوراک را میل کنیم (انگشت شصت، انگشت سبابه، و انگشت وسطی)

ولو در اسلام هم سفارش شده، پسندیده‌تر است آدم غذای خود را با دستان خود علی الخصوص دست راست میل کند.

در مورد این موضوع از رسول خدا صلی الله علیه و آله آمده است که در مجلسی، قاشقی برای آن حضرت آوردند.

ایشان فرمود: «لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی آدَمَ و جَعَلْنا لَهُمْ أَصابِعَ؛ آدمی را گرامی داشتیم به اینکه انگشت‌ها را به او عطا کردیم» (بحارالانوار، ج ۵۷، ص ۲۷۱)

غذا خوردن با دست

ولی اینگونه خوراک خوردن چه نفعی دارد و چه مشکلی را از زندگی آدم حل می‌کند؟

بر اثر نگریستن به خوراک، علی الخصوص اگر غذای گیاهی و دارای رنگ‌های گوناگونی باشد، سلسله اعصاب از مسیر چشم تحریک و انرژی‌های مثبتی در آدم ایجاد میشود.

از این راه آدم هم اشتها و هم اشتیاق خوراک خوردن می‌یابد و انرژی‌های ساطع شده بار دیگه از مسیر نوک انگشت‌ها به جسم برمی گردد.

بدن آدم طوری آفریده و طراحی شده که از قبول اشیاء خارجی اجتناب میکند و چنگال هم برای ما یک جسم خارجی شمرده می‌شود؛ در حالیکه انگشت‌ها ما جز این است و بدن در برابر انگشت‌ها هیچگونه عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد.

زمانیکه با قاشق خوراک می‌خوریم ناخودآگاه تندتر مواد خوراکی را وارد بدن می‌کنیم و همین عامل باعث افزایش امکان مبتلا شدن به دیابت تایپ دو میشود در حالیکه خوراک خوردن با دست و انگشت‌ها سرعت را مدیریت کرده و به هضم و گوارش خوراک یاری می‌کند.

افزون بر این، خوراک خوردن با دست با کاهش سرعت باعث میشود زودتر سیر شده و پرخوری نکنید.

به همین سبب اشخاصی که با دست خوراک می‌خورند بطور معمول توانایی دارند آسان‌تر و تندتر کم کردن وزن داشته باشند.

افزون بر این، به تازگی شاهد هستیم اغلب افراد طی خوراک خوردن، دائم سرگرم بکارگیری گوشی‌های همراه هستند ولی به این شیوه این دشواری نیز حل شده و اعضای خانواده توانایی دارند ساعات بیشتری را به گفتگو با همدیگر اختصاص دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 6 =