خانمهای باردار نباید مولتی ویتامین مصرف کنند!

نکته هایی که بایست در مورد مصرف مولتی ویتامین ‌ها بدانید.

مصرف مولتی ویتامین در بین مادرانیکه در انتظار تولد فرزند خود هستند و یا این که تصمیم به بارداری دارند می‌بایست در مورد تغذیه و استفاده از دارو ‌ها بسیار حساس و دقیق باشند.

طبق گفته‌ی موسسه‌ی bdf اغلب مولتی ویتامین‌های ساخته شده برچسب و یا توضیحاتی در زمینه خطرات مصرف برای بعضی افراد را ندارد و این یعنی در مواجه با قرار دادن خطر فرد بیمار برای مشکلات نامطلوب‌تر
هراس اساسی مرتبط به بانوانی است که تصمیم به بارداری دارند و یا این که باردار هستند چرا که این مولتی ویتامین‌ها برای تندرستی جنین خطر ناک است.
قابل ذکر است که ویتامین A در بین ویتامین‌ها برای جنین هرگز مفید نیست و حتی میتواند مشکل ساز شود و بعضی از مولتی ویتامین‌ها دارای این نوع ویتامین هستند و سلامت جنین را تهدید میکنند.

پژوهش‌ها روشن می‌نماید که احتیاجی به مصرف مولتی ویتامین‌ها طی ماه‌های حاملگی نیست و مصرف آن‌ها به معنی دور ریختن پول است چون هیچ مادری طی ماه‌های حاملگی احتیاجی به آن ندارد.

پژوهشگران به این جمع بندی رسیدند که مولتی ویتامین هیچ تاثیری در سلامت مادر و نوزاد ندارد.

ولی براساس دستور العمل نظام بهداشت و درمان انگلیس خانمهای حامله باید قرص اسید فولیک و ویتامین D استفاده کنند.

براساس بررسی‌های انجام گرفته استفاده زیادتر از حد ویتامین آ برای زن باردارخطرناک است زیرا به نوزاد زیان می‌زند. جانت فویل، از کانون سلطنتی مامایی انگلیس می‌گوید: ما خانمهای حامله را ترغیب می‌کنیم که طی دوره حاملگی تغذیه تندرست و سالم داشته باشند، میوه، سبزی‌ها و اسید فولیک استفاده کنند.

ما هم چنین به خانمهای حامله تاکید میکنیم که نیازی وجود ندارد بجای دو فرد خوراک بخورند بلکه منحصراً به غذای مناسب احتیاج دارند.

مصرف مولتی ویتامین

مضرات مصرف مولتی ویتامین برای این اشخاص

دیلی میل نوشت:
پژوهشگران آمریکایی و دانمارکی پس از انجام مطالعاتی در این ارتباط به متوجه شدند که دهد مادرانیکه ۶ هفته پیش از لقاح از مکملهای مولتی ویتامین استفاده میکنند، یک سوم افزون‌تر از دیگر مادران در ریسک خطر سقط جنین هستند.
این نتیجه با انجام بررسی‌های بر روی ۳۵ هزار زن که بطور میانگین از مولتی ویتامین‌ها استفاده می‌کردند بدست آمده است. بررسی‌ها نشان میدهد که این خانم‌ها ۳۲ درصد زیادتر در معرض سقط جنین هستند.
گرچه بررسی‌های بیشتری در این مورد ضروری است، ولی متخصصان اعتقاد دارند چنانچه قصد بارداری دارید پیش از استفاده هرگونه دارو یا مکمل قطعا با پزشکتان مشاوره انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =