تاثیر حمام آب یخ در پاییز بر بدن!

حمام آب یخ و مضرات آن در پاییز

مضرات حمام آب یخ در فصل خزان مستقیما مرتبط به تشکیل بستر مبتلا شدن به سرما خوردگی ‌های مکرر بخصوص در اطفال است که باید‌ها و نباید‌های در این ارتباط وجود دارد که در این قسمت شما را با انها بیشتر آشنا می‌کنیم.

حمام با آب خنک سبب بسته شدن منفذها بدن میشود و مانع تبخیر و گردهمایی مواد درون بدن و ایجاد نزله‌ها میشود، البته این عمل در تمام فصول زیانبار است ولی در فصل خزان ضرر آن بیش‌تر است. همچنین؛ آب خنک حلق و آلات صوت را پایین میکند. طبع فصل پاییز سرد و خشک است.

لذا در این فصل غلبه سودا و بیماری‌های سوداوی افزایش میابد.

از تدابیر فصل پاییز میتوان به بعضی از آن‌ها اشاره کرد؛ در فصل خزان از موادغذایی مولد خلط سودا (طبع سرد و خشک) و مجففات (خشک کننده‌ها) اجتناب کرد چرا که طبع خود فصل هم سرد و خشک است.

مصرف مرطبات تجربه میکند گرمی (مُرطَّبات= رطوبت بخش‌ها) چنانچه خیلی گرم باشد گرمای زیاد رطوبت‌ها را خشک کرده و خشکی فصل را شدت می‌بخشد. (مصرف سیب در این فصل خیلی سودبخش است)

بر اساس نظر یک کارشناس طب قدیمی ریختن آب خنک بر سر و حمام آب یخ در پاییز زیان آور است و باعث بروز نزله (ترشحات پشت حلق) و زکام ( سرماخوردگی ) می‌شود؛ راهکارهای جلوگیری از سرماخوردگی در اطفال را شرح داد.

عارضه‌های حمام آب یخ در پاییز

در ارتباط با برخی تدابیر جلوگیری کننده از سرماخوردگی باید گفت: فصول مختلف سال دارای مزاج‌های مختلف است که ملاحظه تدابیر مرتبط به فصول سال از پیدایش خیلی از بیماریها جلوگیری می‌نمایند.
فصل پاییز دارای طبع سرد و خشک است و ظهور بیماریهای اعصاب مانند افسردگی ، سیاتیک و بواسیر بیشتر می‌شود که اجتناب از مصرف خوراکی‌های سرد و خشک در این فصل لازم است.
ریختن آب خنک بر سر، حمام آب یخ در پاییز زیان آور است و باعث بروز نزله (ترشحات پشت حلق) و زکام (سرماخوردگی) میشود.

آب حمام در فصل خزان نباید بسیار گرم باشد چرا که آب بسیار گرم، خشک کننده بدن و تحریک کننده مواد است و آب خنک نیز خشک کننده بدن و مسدود کننده منفذها و مانع تبخیر و تحلیل مواد میشود که هر دو مورد سبب ظهور بیماری میشود.

بنابراین بکارگیری آب دمای اتاق در حمام در فصل خزان خیلی متناسب است.

در فصل زمستون و پائیز که کاهش و ریزش مو اد رطوبی از سر فراوان است، ظهور بیماریهای ریوی افزایش می‌یابد و بایستی گفت که در حالت کلی بطور کلی هوای سرد برای شش‌ها ضرر دارد و پوشاندن سینه و ریه علی الخصوص در هوای سرد خود مانع ظهور بیماریهای ریوی میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =