مضرات عمل زیبایی چشم

مراقب عارضه‌های چشمی جراحی زیبایی صورت باشید.

از دید زیباشناسی چشم‌ها بااهمیت‌ترین جزو صورت هستند.

چشم‌ها نشاندهنده سن فرد و منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی هستند.

جای تاسف است که چشم‌ها و پلک‌ها پیش از دیگر اجزای بدن، نشانه‌های کهنسالی را نشان میدهند.

به علت همین حساسیت، روزانه اشخاص بسیاری با بکارگیری جراحی زیبایی پلک چشم ، اعتماد بنفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می‌برند اما این جراحی‌های زیبایی قطعا عوارضی را هم بر روی چشم خواهند داشت.

دبیر علمی کانون جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران در آستانه برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، عارضه‌های جراحی‌های زیبایی و ترمیمی صورت بر روی چشم و اطراف چشم اشاره کرد و افزود: هرنوع عمل جراحی و غیر جراحی در بخشهای میانی و فوقانی صورت، بر روی چشم و ارگان‌های چشم دخالت دارد.
وی، بر ضرورت جلوگیری از عارضه‌های چشمی این قبیل جراحی‌های زیبایی صورت تصریح کرد و گفت: جراحی‌های زیبایی در منطقه پلک‌ها، ابروها و گونه‌ها و پیشانی، می‌تواند بینایی را مورد تاثیر خود قرار دهد.
دبیر علمی کانون جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران، اظهارداشت: ما نمی‌گوییم چه کسی می‌بایست در کجای صورت جراحی کند، ولی چنانچه قرار است جراحی یا تزریق از پیشانی تا گونه انجام شود، پیش از آن خوبتر است معاینه چشم پزشکی همراه باشد.

عواقب ناشی از جراحی تزریق بر روی چشم

به بیان وی، خشک شدن چشم ، ریزش اشک ، تغییر غیرعادی محل پلک‌ها مژه‌ها، دوبینی، کاهش دید و …، از جمله عواقب ناشی از جراحی و تزریق است.
ایشان با اعلام اینکه جراحی و تزریق هر دو پیامد چشمی می‌تواند بدنبال داشته باشد، افزود: چون شمار امورات غیر جراحی مانند بوتاکس ، فیلر و …، بیش‌تر است، در نهایت این قبیل کارها بیشتر پیامد دارد.

با این وجود، عواقب ناشی از جراحی بر روی چشم و اطراف چشم، خیلی جدی‌تر است.

مسئول گروه‌های تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم در کنگره امسال چشم پزشکی ایران، ادامه داد: رایج‌ترین عواقب ناشی از تزریق، افتادگی پلک ‌ها، فقدان بسته شدن پلک‌ها، انسداد مجرای چشمی و ریزش یکسره اشک است.
وی در رابطه با ماندگاری عارضه‌های تزریق بر روی چشم و بینایی فرد، گفت: پیامد چشمی متعاقب از بوتاکس بر می‌گردد، ولی عارضه‌های ژل‌های غیر استاندارد ماندگار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + بیست =