خوردن کدام نوشیدنی برای مغز خطرناک است؟

مضرات نوشابه برای سلامتی بدن و مغز:

مصرف نوشابه اثرات منفی زیادی بر جسم و بدن خواهد گذاشت قندبالایی که این آشامیدنی بهمراه دارد برابر با ۶ قاشق شکر است یعنی شما با هر قوطی نوشابه اجازه میدهید قندخون پیکرتان افزایش بیابد و شما را در ریسک مبتلا به انواع وزن بالاتر از طبیعی و چاقی قرار بگذارد. چنانچه شما نیز جزو گروهی از افراد هستید که بطور مرتب یا بطور گهگاهی به همراه خوراک ۱ یا چند لیوان نوشابه در انواع رنگ‌ها و طعم‌های مختلف مصرف میکنید زمان آن است که با واقعیتی ترسناک مواجه شوید.

متخصصان دریک لیوان نوشابه گاز دار حدود ۳۵ گرم شکر را مقدار گیری کرده اند و اعلام کرده اند خیلی از افراد در کل دنیا از اینکه چه میزان آشامیدنی در نوشابه مطلوب آن‌ها وجود دارد آگاه نیستند و بعد از سالها وقتیکه گرفتار به بیماری مرگبار دیابت می‌شوند تازه پی به روش غذایی اشتباه خود می‌برند.

متخصصان حجم شکر در نوشابه‌های سایز بزرگ مشهور به خانواده را حدود ۴۴ قاشق مقدار گیری کرده اند و هشدار میدهند که مصرف بیشتر نوشابه توسط یک فرد می‌تواند آسیبی خیلی شدید به سلامتی او وارد نماید.

نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی جزو آشامیدنی‌های پرمصرف فرآوری شده هستند که در طول این سالها چندین بار پژوهشگران با انتشار مقالات تحقیقاتی از عارضه‌های انها گفته اند.

طبیبان بتازگی متوجه شدند که قند موجود در نوشابه‌ها و آب میوه‌های صنعتی با کاهش واکنش‌های اضطراب و نگرانی ی در مغز می‌تواند پیامدهای زیان آور برای بدن داشته باشد.

در این بررسی معلوم شد قند‌های شیرین کننده موجود در آشامیدنی‌های قندی نظیر نوشابه و آب میوه‌های صنعتی سبب کاهش واکنش‌های اضطراب و نگرانی ی در مغز میشود، در حالیکه از بین این شیرین کننده‌ها تنها قند آسپارتام این خاصیت را ندارد.

طبیبان هشدار می‌دهند گرچه کاستن از استرس در حالت کلی برای بدن هر فردی بافایده است ولی در مورد تاثیر قند نوشابه و آبمیوه در این مورد این دلواپسی وجود دارد که تاثیر فوق میتواند منجر به وابستگی به مصرف این آشامیدنیها شود.

این تاثیر سبب وابستگی به مصرف نوشابه‌های قندی و شیرین میشود که حاصل آن استفاده بیش از حد این آشامیدنیها و بنابراین بروز عارضه‌های جدی آن نظیر چاقی است که نهایتا به اختلال‌های متابولیکی می‌انجامد.

مضرات نوشابه

اثرات منفی مصرف نوشابه بر روی تندرستی مغز

هنگامی که بدن و ذهن تحت اضطراب و نگرانی و تنش قرار میگیرد، ساختار غده‌های داخلی تولید هورمون کورتیزول را افزایش میدهد.

این هورمون بر واکنش‌های سوخت و سازی و ایمنی بدن تاثیر با اهمیتی دارد.

«کوین دی لائوگرو» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این نخستین مطالعه‌ای است که نشون میدهد مصرف مقدار قند بالا احتمال دارد نگرانی را در آدم پایین آورد.

ولی این دلواپسی وجود دارد که تاثیر فوق می‌تواند محرکی برای استفاده زیادتر از حد ترکیبات قندی و تشدید اثرات مخرب ترکیبات قندی بر سلامت از جمله بروز چاقی باشد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، متخصصان بعد از مطالعه روی ۱۹ زن هجده تا چهل ساله و قرار دادن آنها در مواجه با رژیمهای غذایی و تست‌های اضطراب و نگرانی به این برآیند دست یافتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =