دندان شیری کودکتان را دور نریزید

دکترها از پدر و مادر استدعا کردندکه دندان‌های شیری آن‌ها را برای این علت جالب حفاظت کنند.

یکی از لذت بخش‌ترین لحظات زندگانی کودکان این است که دندان‌های شیری آن‌ها در حال ریزش است و لبخند آن‌ها با دندان هایی که یکی در میان افتاده اند می‌تواند خاطره خوبی را برای ما از اونها بسازد و برخی پدر و مادر هستند که این دندان‌های شیری را نگه داری میکنند و گاهی وقتها از دندان‌های در درست کردن دست بند و گردن بند و دیگر زیورآلات استفاده میکنند ولی پسندیده‌تر است. از اونها برای مقاصد دیگری نگه داری کنید که در دنباله این نوشته جذاب زیبان ما آنرا به شما خواهیم گفت.
نگهداری دندان شیری

نکات جالبی که بایستی در مورد حفاظت دندان شیری بدانید.

معجزه بودن حفاظت دندان‌های شیری کودکان

در سال ۲۰۰۳، دکتر دونگتائو شی از دندان‌های شیری دخترش که شش ساله بود، استفاده کرد وبه بعضی از سوالاتی که مرتبط به دندان‌ها داشت، پرداخت و به مطالبی دست یافت که اینروزها پس از گذشتن چندین سال محققان به خصوصیات جدید دندان‌های شیری دست یافتند و کشف آن‌ها این شد که از این دندان‌ها میشود در تحقیقات پزشکی و سلول‌های بنیادی آن‌ها استفاده کرد و این پژوهش هایی که به تازگی در زمینه سلول‌های بنیادی در زمینه دندادن‌های شیری صورت گرفت، محققان را برای تحقیق زیادتر در این موضوع کنجکاو ساخته است تا بتوانند فرصت‌های بیشتری برای افراد مبتلا به بیماریهای گوناگون را ایجاد نمایند.

آیا مزیت‌های سلول‌های بنیادی بند ناف را می‌دانید؟ حفاظت دندان‌های شیری بهمین دلیل مهم است.

از جمله مزیت‌های سلول‌های بنیادی در بند ناف این است که میتواند در بازسازی بافت‌ها و استخوان‌ها یاری رساند و در زمینه دندان‌های شیری میتوان گفت که در کاهش ارگانیسم احتمال رد ایمپلنت ‌های دندان یاری رساند.

بنابراین نگه داشتن دندان‌ها، همانند بند ناف می‌تواند خیلی متناسب باشد و در آتیه می‌تواند واجب و ضروری شود.

مزیت‌های سلول‌های بنیادی بند ناف:

-آنها قادر به تشکیل هرسلولی در بدن می‌باشند.
-در کاهش رویه کهنسالی مفید می‌باشد.
-آنها توانایی تجدید خودشان در انواع گوناگونی هستند.
-آنها نشانه‌های افراد مبتلا به سرطان خون ، آلزایمر ، بعضی از سرطان‌ها، پارکینسون و دیابت را بکاهد.
-کاهش مشکلات متعاقب از آرتریت
-کاهش صدمات نخاعی
یقینا باید تفاوت هایی بین سلول‌های بنیادی بند ناف و دندان‌های شیری وجود داشته باشد.
نگهداری دندان شیری

کاربردهای حفاظت دندان شیری کودک

مزیت‌های سلول‌های بنیادی دندان‌های شیری حفاظت شده:

-سلول‌های بنیادی دندان می‌تواند جان بیماران را حفظ کند.
-قدرت درمان توسط سلول‌های بنیادی دندان در قیاس با سلول‌های بنیادی بند ناف بیش‌تر است.
-این سلول‌های بنیادی در بالغین و بزرگسالان یافت میشود و برای ارتودنسی اکثرا استفاده میشود.
-آنها طی روند بازسازی عضلات قلب و هم چنین بازسازی استخوان کمک میکنند.
-آنها توانایی دارند در قوی سازی کبد، پوست و قرنیه‌های چشم اثربخش باشند.

چطور باید دندان‌های شیری فرزندمان را نگهداریم؟

بنابر علل و دلایل بالا شما باید دندان‌های کودکتان را نگاه دارید و این نگه داری شامل چند مرحله میباشد که در دنباله این نوشته برای شما آورده ایم.
مرحله اول:

در موقع شل شدن دندان‌ها نباید اجازه دهید که خودش بیوفتد و پس از احساس شل شدن آن‌ها، توسط متخصص کشیده شوند و نباید درانتظار باشید که خودشان بیوفتند.

این همچنان با اهمیت است که بایست بوسیله متخصص دندان‌های شیری فرزندتان کشیده شوند.

مرحله دوم:
در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دکتر متخصص آنرا در یک پکیج بندی خاص که شامل یک دستورالعمل فیزیولوژیکی آمیخته با آنتی بایوتیک هاست به آزمایشگاه می‌فرستد و سلول‌های بنیادی از آن استخراج می‌شوند و در محل نگه داری سلول‌های بنیادی دندان نگه داری می‌شوند.
مرحله سوم:
این دندان‌ها از سلامت بالایی برخوردارند و آنهارا در انکوباتور قرار میدهند تا این آن‌ها هزاران بار تکثیر شوند و بعد در هیدروژن مایع می‌ریزند و تا بیست سالگی فرد می‌تواند قابل استفاده قرار گیرد.
دکتر متخصص گزینش و انتخاب شده بایست با یکی از آزمایشگاه‌ها یا بانک هایی که به نگه داری قطعه‌های دندان اختصاص دارند، رابطه داشته باشند که زیادتر در سرزمین‌های آلمان، کلمبیا، مکزیک، آرژانتین، کاستاریکا، اسپانیا، پاناما، ونزوئلا و شیلی واقع شده اند.
در سالهای اخیر این بانک‌ها به علت فوایدی که دارند گسترش یافته اند و بار سنگینی در معالجه بیماریها را از دوش دکتر‌ها را برداشته اند.
همانگونه که دیدید، ارزش دندان‌های کودکانتان خیلی زیاد است ولی جای تاسف است که نگه داری آن‌ها در کشورمان اطلاع رسانی نشده است و بانک هایی برای نگه داری آن‌ها احداث نشده است و با احداث این بانک‌ها در کشورمان می‌تواند مشکلات زیادی را حل نماید و در وقت هم صرفه جویی خواهید کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =