آیا رابطه ای بین هوش و وزن افراد چاق وجود دارد؟

هوش افراد دارای وزن بسیار بالا بیش‌تر است یا اشخاص لاغر؟

تابحال به این فکر کرده اید که افراد دارای وزن بسیار بالا باهوش ترند یا اشخاص لاغر؟ اشخاصی که وزن زیادتری دارند در برگزیدن خوردنی و مواد خوراکی خود بیشتر اشتباه میکنند، شاید سلول‌های خاکستری مغز آن‌ها کم‌تر و ضعیف‌تر کار میکند.

چرا هوش افراد دارای وزن بسیار بالا کم‌تر است؟

به گزارش دیلی میل؛ تحقیقات و بررسی‌های جدید محققان پایدار کرد که هوش و توانایی مغز افراد دارای وزن بسیار بالا نسبت به افرادیکه تناسب اندام و وزن متناسب دارند کم‌تر است.

زن و مردهایی که اضافه وزن دارند ماده سفید و خاکستری مغزشان کم‌تر است، هم چنین این دسته از اشخاص توانایی پردازش متغییری دارند یافته‌های پژوهشگران به نوعی دلیل این کاستی در مغز افراد دارای وزن بسیار بالا را روشن میکند و همانطور که میتوان حدس زد داشتن یک برنامه غذایی ناپسند اصلی‌ترین عامل در کاهش توانایی پردازش و فعالیت‌های نرمال در مغز می‌باشد.

این نظریه با بررسی‌های دقیق روی گروهی از اشخاص در پروسه کم کردن وزن بنوعی پایدار شد.

تفاوت مغز افراد دارای وزن بسیار بالا و اشخاص باریک اندام با وزن متناسب

کاهش ماده سفید مغز در افراد دارای وزن بسیار بالا

طبیبان بر روی ۳۲ خانم و آقا بالغ بررسی‌های را انجام دادند.

در این بررسی‌ها تاثیر وضعیت وزن کل بدن روی ساختار عصبی، پردازش و کنترل در ساختار مغز و … مورد وارسی قرار گرفت به این شیوه و ترتیب که مقدار گیری دقیق روی شاخص توده بدن یا همان میزان چاقی انسان‌های با تفاوت و تغییرات در مغز مورد وارسی قرار گرفت.

دکتر «چس فیگلی» استاد دانشگاه مانیتوبا در ارتباط با یکسری اسکن و بررسی‌های دقیق مغزی روی این اشخاص گفت: ما تمام تغییرات در شبکه چیپده مغز را مورد وارسی قرار دادیم و به یک تفاوت در salience network برخوردیم Salience network بخشی در قشر مخ است که عملکردی شبیه با سوئیچ شبکه و یا برج مراقبت پرواز را برعهده دارد.

نقش این قسمت از مغز آدم این است که تشخیص می‌دهد چه چیزی در آن لحظه اهمیت دارد و سبب میشود که اندام‌های بدن بر روی انجام آن فعالیت خاص متمرکز شوند.

قبل از این بررسی‌ها مشخص کرده بود که ماده سفید موجود در مغز افراد دارای وزن بسیار بالا نرمال است ولی در این بررسی‌ها به طرز بطور کامل واضحی مشاهده شد که نسبت ماده خاکستری اشخاصی که BMI یا شاخص حجم جسمی بالاتری دارند نسبت به ماده سفید مغزشان بیش‌تر است.

توجه در تصاویر شبکه‌های مغز در این اشخاص این ناهماهنگی را به آشکار نشان داد و ما دریافتیم که این تغییرات ارتباط مستقیم با اضافه وزن دارد چرا که افراد دارای وزن بسیار بالا به علت داشتن ماده سفید پایین‌تر در مغزشان در کنترل تغذیه و داشتن سبک زندگی تندرست ضعیف‌تر عمل میکنند در نهایت وجود پایین‌تر از ماده سفید در مغز افراد دارای وزن بسیار بالا نشان میدهد که هوش آن‌ها درصد پایین‌تری نسبت به اشخاص متناسب دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =