تکنیک های ساده آرامش بخش اعصاب

ممارست مغز برای توقف دلواپسی

وقتیکه موضوع بهداشت روان آدم مطرح میگردد، دلواپسی همانند یک عنصر زیان آور است.

برخی دلواپسی را یک عادت نامطلوب در نگاه می‌گیرند که با ممارست میتوان آنرا از بین برد برخی فکر میکنند دلواپسی محتمل است به ما، در فراگیری از تجربیات گذشته و آماده شدن برای نمونه‌های جدید یاری رساند.

خوب یا نامطلوب، دلواپسی از مسیر تمرکز بر آتیه نامشخص که توانایی کنترل آن را نداریم، مغز ما را اشغال میکند.

افسردگی تمرکز بر رویدادهای گذشته است، که آرزو میکنید می‌توانستید آنهارا دگرگون کنید و دلواپسی تمرکز بر رویدادهای آتیه است که کنترلی بر آن‌ها ندارید.

هم چنین، درباره دلواپسی میتوان گفت شما تنها گمان میکنید که کنترلی بر آتیه ندارید در وضعی که میتوانید به واقع اقدام هایی را مد نظر داشته باشید که به آماده شدن برای هر آنچه درباره آن نگران هستید، کمک میکنند در ادامه با بعضی شیوه‌ها که میتوانند به مغز شما در ممانعت و توقف دلواپسی کمک کنند، بیشتر آشنا می‌شویم.

راههایی برای آرامش بخشیدن به مغز


بنویسید.
وقتیکه مغز خود را برای توقف دلواپسی ممارست می‌دهید، تکنیک نوشتن یکی از ارزشمندترین گزینه‌ها محسوب میشود.
چنانچه در همه طول شب مغز شما درباره موضوعی فکر میکنند و شما را بیدار نگه میدارد، آنرا روی کاغذ یا به صورت الکترونیک در گوشی همراه یا تبلت خود بنویسید.

اینکار به مغز اجازه تنفس کردن می‌دهد و دیگر نیازی وجود ندارد برای به خاطر سپردن جزئیات انرژی استفاده کنید.

برای اینکه توجه مغز را بسوی یک موضوع جلب کنید، نوشتن یکی از برترین گزینه هاست زیرا به مغز می‌گویید این موضوع به اندازه‌ای اساسی و مهم بوده است که آنرا یادداشت کرده اید.

مغز اکنون در موقعیت هشدار قرار میگیرد تا منابع را به منظور حل کردن این دشواری گرد هم آورد، بجای این که نگران شود یا وادار به یادآوری چیز با اهمیتی برای نگران شدن باشد.

از تکنیک‌های آرامش بخش بهره جویی کنید.

تمرکز و تکنیک‌های آرامش بخش می‌تواند به مغز در ممارست توقف دلواپسی یاری رساند. پژوهش شکل گرفته روی آثار این تکنیک‌ها نشان داده است که اینکار به طور خاص به منظور کاستن اضطراب شناختی یا دلواپسی خوبست.

گرچه بعضی افراد به این موضوع اشاره میکنند که از زمان مکفی برای انجام آن‌ها برخوردار نیستند، ولی این کار می‌تواند بسادگی بستن چشم‌ها به مدت سی ثانیه یا بیشتر باشد.

دوری گزیدن از منابع اضطراب و نگرانی گامی فعال برای ممارست دادن شناسایی بیماری منظور پیشگیری از دلواپسی است.

لحظات کوتاهی که آگاهانه برای دوری گزیدن از هر سر و آوای غیرعادی در زندگی خود گزینش و انتخاب میکنید، این اجازه را به شما می‌دهد به مواردی دقت کنید که زیادترین اهمیت را هم اکنون و در آتیه برای شما دارند.

افکار اضطراب انگیز احتمال دارد هنگامی که درحال فعالیت‌های آرامش بخش هستید بسراغ شما بیایند و این امری عادیست.

بنابر توصیه متخصصان، شما باید افکار اضطراب انگیز را تحت نظر داشته باشید و با ورود آنها به ذهن، همانند ابرهایی که در یک روز بادی حرکت می‌کنند، به آنها اجازه دهید از ذهن شما خارج شوند.

راههایی برای آرامش بخشیدن به مغز

فعالیت فیزیکی کنید.
دلواپسی به مغز یاری می‌کند چگونگی بقا را از مسیر تصمیم گیری برای فعال کردن ساختار جنگ یا گریز فرا بگیرد.

چنانچه یک حیوان وحشی به ناگاه در مقابل شما قرار گیرد، بی درنگ حمله آدرنالین را در بدن خود حس خواهید کرد و این بازتاب هراس شبیه آنچیزی است که در طی زمان دلواپسی برای بدن رخ میدهد.

هنگامی که بدن نشانه‌های اضطراب را حس میکند، ورزش کردن برای شما خوب خواهد بود.
چنانچه بدن نشانه‌های جسمانی پایین‌تر را حس کند که با اضطراب و نگرانی مرتبط هستند، ذهن هم اینگونه تفسیر میکند که می‌بایست کم‌تر نگران باشد چون بدن در حالت بر انگیختگی بالاتر رفته قرار ندارد. ورزش می‌تواند. فشار خون را بکاهد که یکی از علائم جسمانی اضطراب و نگرانی در بدن است.

هم چنین، بنظر میرسد ورزش علت دیگری برای بالا بردن تپش قلب و نرخ تنفس سریع در اختیار بدن قرار میدهد.چنانچه حس میکنید نگران هستید، یک پیاده روی ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای میتواند در کاهش آن تاثیرگذار باشد.

از مناظر اطراف خود لذت ببرید.، در وضعی که روی حرکات اندام‌ها و تنفس خود تمرکز دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفده =