کنترل فشار خون با روشی ساده

کاستن از فشار خون با بکارگیری آب درمانی

زندگی بشر هر روزه به سوی ماشینی شدن، بی تحرکی و فعالیت نداشتن پیش می‌رود که باعث بروز مشکلات فراوانی برای بدن آدم علی الخصوص ساختار قلب و سرخرگها میشود.

یکی از این دشواریها بیماری فشارخون بالاست.خون در رگ‌های بدن تحت اثر فشار مناسب جریان دارد.

عامل ایجاد این فشار و حفظ آن، تپش یکسره (انقباض) قلب می‌باشد فعالیت بدنی منظم و پایدار سبب تحکیم قدرت انقباض قلب خواهد شد.

این امر باعث می‌شود که قلب در هر دفعه انقباض، خون بیشتری را به درون رگ‌های بدن پمپ کند. به منظور حفظ فشار خون درون رگ‌ها واجب است که قلب به شمار دفعات پایین‌تر خون را پمپ کند و به قلب فشار پایین‌تر وارد آید و فشار خون کاسته شود. با ورزش بروز و شدت عوامل خطرزای قلبی عروقی و فشار بالای خون تقلیل می‌یابد و کاستن از مصرف داروی ضد فشار بالای خون ممکن میشود و از فوت زودهنگام می‌کاهد.
کم کردن وزن، اجتناب از استفاده از سیگار و مشروبات الکلی نیز به کاهش بیشتر فشار خون کمک میکنند.
اندک شدن فشار خون با ورزش کردن با شدت میانه میسر است.

توصیه طبیبان برای گرفتاران به فشار خون بالا ورزش کردن آب درمانی می‌باشد. ورزش کردن در آب گرم و یا آب درمانی در آب گرم می‌تواند یک مداوا اثربخش برای مبتلایان به بالارفتن فشار خون باشد.

آب درمانی یا (هیدروپاتی) چیست؟

بکارگیری آب به منظور حفظ و تحکیم تندرستی و درمان دردها و بیماری ‏ها را آب درمانی می‌‏نامند.

یا بعبارتی می‌توان گفت: آب درمانی یعنی درمان امراض بوسیله آب مصرف درست آب نه فقط تندرستی ما را حفظ میکند، بلکه درصورت از دست رفتن تندرستی یا بروز اختلال درآن از مسیر پاک سازی مواد زاید از تن، آن را باز می‌گرداند.

دلیل نخستین تمام مریضی‌ها، باقی ماندن مواد مرضی در ساختار جسمی است. باکتری‌ها از این مواد زاید تغذیه میکنند. هیچگونه باکتری درخون خالص اکسیژن دار و در مکانی که این مواد زاید یافت نمی‌شوند، نمیتواند رشدکند.

بیماریهای طول کشیده در اثر گردهمایی این مواد مرضی در برخی از مناطق جسم که بنا به دلایلی ضعیف‌تر از سایر اعضاء در دور کردن مواد زاید است، مانند ریه، کبد یا کلیه به وجود می‌آیند که این مواد زاید سبب تضعیف و تخریب عضو گرفتار می‌شوند.

تاثیر مثبت آب درمانی روی کاهش فشار خون

تحقیقات نشان می‌دهند، طبیبان هم چنین دریافته اند بهترین درجه حرارت آب برای ورزش و همینطور درمان بالارفتن فشار خون ، ۳۲درجه سانتیگراد است.
طبیبان حتی معتقدند آب درمانی با آب نسبتا گرم ولو در خصوص بیمارانی که به درمان‌های دارویی جواب نمی‌دهند می‌تواند اثربخش واقع شود.
طبیبان توصیه میکنند اشخاص در هر جلسه تمرینی آب درمانی ۲۰دقیقه ورزش سبک شامل شنا و همینطور ۳۰دقیقه راه رفتن در استخر را انجام دهند و همینطور حتماً ۵دقیقه پایان را صرف سرد کردن بدن و انجام ” ورزش‌های کششی ” نمایند.
طبیبان معتقد هستند که آب گرم و گرمی سبب باز شدن «عروق خونی» و التیام و بهبود «جریان خون» در بدن میشود و به خاطر این میتواند باعث کاستن از فشار خون در اشخاص شود.
طبیبان با این وجود انجام متعادل آب درمانی در طی هفته را به اشخاص توصیه می‌کنند که در حدود ۳جلسه یک ساعته در طی هفته است.
طبیبان کامیابی این شیوه را بر روی داوطلبان مشاهده نموده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =