تن ماهی شما را فلج میکند!

هشدار , مصرف تن ماهی شمارا فلج کرده ومی کشد.

انواع ماهی‌های تن (Tuna Fish) که گهگاهی به غلط تن ماهی نامیده می‌شوند، زیر مجموعه‌ای از خانواده بزرگ ماهی‌های اقیانوسی بنام Scombridae هستند و در زیر شاخه Thunnus دسته بندی می‌شوند.

تن ماهی از جمله ماهی هایی است که از مقدار قابل دقتی جیوه بهره مند است.

استفاده بیش از حد جیوه درصد بروز برخی مریضی‌ها از جمله بیماری‌های عصبی را افزایش میدهد.

جیوه از عناصر سنگین محسوب می‌شود و استفاده زیاد از آن، برای بدن حکم مواد سمی را دارد.

این عنصر با آنزیم‌های درونی بدن ترکیب و مانع از عمل آن‌ها میگردد..

گردهمایی جیوه در بدن باعث ظهور اختلالات شنوایی، لرزش عضلات، بروز بیحسی همگانی و به هم خوردن سوخت و ساز درونی میشود و از همه مهم‌تر این که جیوه کارکرد ساختار عصبی را مختل میکند و به رشد بافت مغزی زیان جدی می‌رساند.

به همین سبب استفاده بیش از حد تن ماهی برای گرفتاران به بیماری‌های مغزی و عصبی و هم چنین کودکان و خانمهای حامله توصیه نمیشود، زیرا ساختار مرکزی و عصبی جنین را که به سرعت در حال رشد است، تحت تأثیر قرار میدهد.

علی رغم تاثیر مصرف متعادل تن ماهی در جلوگیری از بروز بدخیمی، استفاده بیش از حد و بیشتر از اندازه‌ی آن، به علت داشتن جیوه، احتمال ظهور بدخیمی را افزایش میدهد.

گفته میشود چهل درصد مواد سمی انباشته در گوشت ماهی‌های گوناگون را می‌توان ناشی از عملیات صنایع غذایی مانند کنسرو کردن ماهی‌ها دانست.

تن ماهی از اقیانوس‌های مختلف دنیا صید و گردآوری میشود و اقدامات ناسالم زیست محیطی مانند حادثه اتمی فوکوشیما را میتوان از عوامل آلودگی آنها به شمار آورد. بعبارتی مواد انباشت شده در اعضای داخلی این ماهی‌ها سبب مبتلا شدن به بدخیمی می‌شوند ..

کنسرو تن ماهی در صورت حفاظت در شرایط ناپسند یا انقضای تاریخ مصرف آن، به سرعت فاسد میشود و مسمومیت خیلی جدی بنام مسمومیت بوتولیسم را به وجود میاورد که می‌تواند حتی سبب مرگ هم گردد.

طبق توصیه متخصصان قطعا کنسرو تن ماهی را پیش از مصرف باید بیست دقیقه در آب جوشاند و بعد مصرف نمود تا احتمال مسمومیت با آن به کمترین حد برسد.

ضمنا چنانچه کنسرو تن ماهی، متورم یا ضربه خورده باشد، باید از استفاده آن اجتناب کرد.

حذف تن ماهی از دستورالعمل غذایی غیرممکن بنظر میرسد، بنابراین توصیه ما این است که مصرف این ماهی را تا جاییکه امکان دارد، کم کنید تا از ظهور بیماریهای مهلک ممانعت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 20 =