عمل پیوند صورت!

بی سابقه‌ترین پیوند صورت پس از یک سال

پیوند صورت یکی از دشوارترین جراحی‌ها در زمینه پزشکی است. پیوند صورت آتش نشانی که اعضای صورتش را از دست داده بود پس از یک سال نتیجه داد و این آتش نشان توانست بعد از یکسال به چهره قبلی خود بازگردد. بیشتر اجزای صورت و سر پاتریک هاردیسون بر اثر این حادثه شدیدأ سوخته بودند، در حدی که دیگر قابل شناسایی نبود ولی بعد از انجام جامع‌ترین عمل پیوند صورت دنیا در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک، چهره وی بطور کامل تغییر نموده و طبیبان با بی پیشینه خواندن آن، امیدوارند بتوانند برآیند مشابهی را بر روی موارد این چنینی در آتیه شاهد باشند.

به گزارش گیزمگ، در سپتامبر ۲۰۱۱، هاردیسون و سه آتش نشان دیگر در حال عملیات نجات یک خانم از درون یک خانه در حال سوختن بودند که سقف خانه فرو ریخت.

گرچه هاردیسون با حبس نفس خود توانست ریه‌اش را نجات دهد ولی صورت، سر، گردن و نیم تنه بالای بدن وی گرفتار سوختگی درجه سه شد و گوش‌ها، لبها، بخش زیادی از بینی و تقریبا همه بافت پلک چشم او از بین رفت.
پیوند صورت

پیش و پس از عمل جراحی پیوند صورت

در سال دو هزار و پانزده، بعد از سال‌ها مداوا در مرکز درمانی و انجام بیشتر از ۷۰ عمل جراحی، تیمی شامل ۱۰۰ جراح و متخصص پزشکی به رهبری دکتر ادواردو رودریگز، رئیس بخش جراحی پلاستیک هانس جورج ویس در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک یک عمل پیوند صورت بی پیشینه روی هاردیسون انجام دادند که پیچیده‌تر از همه تلاش‌های پیشین بود.

پیش و پس از عمل جراحی پیوند صورت

به علت شدت جراحات هاردیسون، طبیبان هیچ چارچوبی برای اجرای پیوند در دست نداشتند، به این جهت بر مدلسازی پیشرفته سه بعدی و راهنماهای برش چاپی سه بعدی برای سازگار ساختن اندام این آتش نشان و اهداکننده تکیه کردند.

برآیند نخستین بسیار چشمگیر بود ولی اکنون بعد از گذشت یکسال از التیام و بهبود و چندین عمل بعدی برای تنظیم پلک چشمها و لب‌ها، برداشتن لوله تغذیه شکمی و لوله تنفس نای، اصلاح پیشانی، چشمها، چانه و گوش‌ها، هاردیسون می‌تواند فعالیت هایی مانند شنا و رانندگی را که در گذشته ناممکن می‌نمود، از سر بگیرد.
بکارگیری ساختار استخوان صورت انتخابی به همراه چانه اهدایی به سلولهای بنیادی طبیعی مغز استخوان هاردیسون اجازه داد تا چهره پیوندی بعد از جراحی، تندتر و مناسب‌تر ترمیم شود.

پیوند صورت

نتیجه عمل پیوند صورت پس از یک سال

این اندام توسط یک دوچرخه سوار ۲۶ ساله آمریکایی اهدا شده که در اثر حادثه دوچرخه سواری جان خود را از دست داده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یک =