کاهش مشکلات قلبی و مغزی با پنیر

آیا پنیر به تندرستی قلب یاری می‌کند

 

متخصصین تغذیه بکارگیری ۱ برنامه غذایی بر پایه دانه‌های کامل و سبزی و میزان متعادلی از چربی را سفارش میکنند. در مصرف فرآورده‌های لبنی هم برای حفظ تندرستی قلب نیز توصیه به مصرف پنیر به جای کره می‌باشد ولی ولو در مورد مصرف پنیر هم می‌بایست این اعتدال درنظر قرار گیرد.

این دست آوردهای اخیر بر اساس بررسی روی برآیند ۱۵ تحقیق بدست آمده که اثرات مصرف پنیر روی بیماری‌های قلبی-عروقی را مورد مطالعه گذاشته است.

در حالیکه پنیر حاوی ترکیبات غذایی مغذی بافایده برای سلامتی همچون کلسیم، ویتامین‌های A و B-۱۲ است، منبع از چربیهای اشباع شده بحساب میآید که میزان کلسترول را افزایش میدهد و میتواند ریسک گرفتار شدن به بیماری قلبی و سکته مغزی را بالا ببرد.

هرچند در این تحقیق جدید آمده است این محصول لبنی پر مصرف می‌تواند خلاف این تاثیر را بر سلامت قلب و سرخرگها داشته باشد.

پنیر

تاثیر مصرف پنیر بر قلب آدم

در این تحقیق تاثیر مصرف پنیر در ریسک مبتلا شدن به بیماریهای قلبی-عروقی و سکته مغزی مورد مطالعه قرار گرفت. یافته‌ها حکایت از این دارد انسانهایی که به شکل منظم پنیر مصرف میکنند بیشتر از هجده نسبت کمتر ممکن است گرفتار بیماری‌های قلبی-عروقی شوند هم چنین درصد مبتلا شدن به سکته مغزی در آنها نسبت به افرادیکه میزان اندکی پنیر مصرف میکنند ۱۰ نسبت کمتر است.

به نقل از مدیکال نیوز تودی، پژوهشگران چینی هم چنین اظهار کردند: این تاثیر مصرف پنیر در میان افرادی که در طی روز حدود ۴۰ گرم از این محصول لبنی مصرف میکنند، بیش‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =