سندروم بیماری ساختمان چیست؟

درباره نشانه های بیماری ساختمان چه میدانید.

عوامل گوناگونی در ایجاد نشانه های بیماری ساختمان نقش دارند. کاغذ دیواری یکی از عواملی است که در ایجاد این اختلال تاثیردارد

نشانگان بیماری ساختمان به مجموعه هایی از نشانه‌های مختلف گفته میشود که ساکنان یک ساختمان را گرفتار خود میکند.

نشانگان بیماری ساختمان به توصیف وضعیتی می‌پردازد که در آن ساکنان یک ساختمان علائم بیماری را تجربه میکنند. که ظاهرا اینطور نشان می‌دهد که با زمان سپری شدن آن‌ها در آن ساختمان رابطه مستقیم دارد.

چه عواملی سبب پیدایش نشانه های بیماری ساختمان میشود.

طبق برآیند یک پژوهش نوین، احتمال دارد. کاغذ دیواری در ظهور بیماری نشانگان ساختمان نقش داشته باشد. طبق گفته پژوهشگران دانشکده ملی تولوز فرانسه، سموم متعاقب از قارچ‌های رشدیافته بر روی کاغذ دیواری به سادگی در هوا جابه‌جا‌ شده و خطرات سلامت در محیط بسته را بهمراه دارد.

دکتر ژان دنیس بیلی، سرپرست گروه پژوهش، دراینباره میگوید: «ما در تست‌های آزمایشگاهی اثبات کردیم میکوکتوکسین‌ها میتوانند از مواد کهنه به هوا جابه‌جا‌ شوند، شرایطی که در ساختمان‌ها وجود دارد»

کاغذ دیواری در ایجاد نشانه های بیماری ساختمان تاثیردارد

سندروم بیماری ساختمان به مجموعه هایی از نشانه‌های مختلف گفته میشود که ساکنان یک ساختمان را گرفتار خود میکند و در آن ساکنان یک ساختمان علائم بیماری را تجربه میکنند. که ظاهرا اینطور نشان می‌دهد که با زمان سپری شدن آن‌ها در آن ساختمان رابطه مستقیم دارد.

علت‌های چنین سندرومی بطور معمول به نقض در گرمایش، تهویه و سیستم‌های تهویه مطبوع بر می‌گردد.

عواملی دیگر نیز در این ارتباط هستند که به آلاینده‌های تولیدشده از مصالح ساختمانی مختلف بر می‌گردد.

با عنایت به تحقیقات شکل گرفته در این مورد معین شده است که سندروم بیماری ساختمان به علت تهویه ناکافی، آلاینده‌های شیمیایی از منابع داخلی یا محیط خارجی ساختمان و آلاینده بسیاری از ترکیب‌های آلی فرّار که جزء آلاینده‌های شیمیایی بحساب می‌آیند، توانایی دارند اثرات حادی روی ساکنان ساختمان بر جای بگذارند که تا مدت‌ها و در بعضی موارد تا پایان عمر همراه آن‌ها باقی بماند.

باکتری، گرد و خاک، ویروس‌ها و انواع آلاینده‌های بیولوژیکی از جمله عوامل ایجاد نشانگان بیماری ساختمان محسوب میشوند.

در نهایت، سازمان استاندارد تمام کشورها باید استانداردهای در ارتباط با دستگاه‌های تهویه ساختمانی و غیره را مورد بازنگری قرار بدهند.برای این مطالعه، پژوهشگران جریان هوا را بر روی یک قطعه کاغذ دیواری آلوده به ۳ گونه قارچ که غالبا در درون ساختمان‌ها یافت میشود، شبیه سازی کردند.

به بیان بیلی، «بیشتر مواد سمی هوای فشرده شاید در هاگ‌های قارچی هستند.، ولی ما نشان دادیم که قسمتی از بار سمی بر روی ذرات بسیار کوچک نظیر گرد و غبار و قطعه‌های کوچک از کاغذ دیواری است که میتواند به راحتی در مواجه با استنشاق قرار گیرد»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − پنج =