تاثیر کاکتوس بر اشعه‌های خطرناک

گیاه کاکتوس و نقش آن در جذب اشعه‌های زیان آور.

کاکتوس نوعی گیاه است که تواناست مقدار بسیاری آب اندوخته کند و در زیستگاه‌های بسیار خشک و گرم به حیاتش ادامه دهد.حدود ۲۰۰۰ گونه مختلف کاکتوس وجود دارد که از منظر مقدار، شکل، رنگ و نوع زیستگاه با هم متفاوتند.تقریباً همه کاکتوس‌ها بومی بیابان‌ها و مناطق خشک آمریکای جنوبی و شمالی هستند.کوچکترین گونه کاکتوس‌ها چند سانتی متر و ارتفاع بزرگترین گونه آن به ۲۲ متر و وزنش به ۲۱۸۰ کیلوگرم بالغ میشود.طول زندگی کاکتوس‌ها بر اساس گونه آن‌ها از پانزده تا ۳۰۰ سال است.مقدار و شکل گل کاکتوس‌ها به گونه‌های آن‌ها و نوع گرده افشانی شان وابسته است.رنگ کاکتوس می‌تواند سبز، تجربه میکند آبی یا قهوه‌ای – سبز، قرمز و نارنجی باشد.کاکتوس‌ها ماده‌ای مومی در سطحشان دارند که جلوی فقدان آب از مسیر عرق کردن را میکیرد.کاکتوس به جای برگ تیغ دارد.

این تیغ‌ها توانایی دارند نرم یا محکم و راست یا خم شده باشند، یا به شکل مرتب در ردیف هایی قرار گرفته باشند و یا پراکنده باشند.طول آن‌ها می‌تواند به ۱۵ سانتی متر هم برسد. تیغ‌ها در کاکتوس دو نقش عمده دارند: آن‌ها مانع فقدان آب از مسیر تعرق می‌شوند و گیاه را از گزند جانوران در امان نگاه میدارند.

اشعه‌های زیان آور. امواج به ویژه امواج الکترومغناطیسی اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر آدم و دیگر موجودات زنده می‌گذارد. سرطان خون و سردرد ‌های غیرعادی، رایج‌ترین نتیجه این امواج این اشعه‌های زیان آور هستند.

یکی از علت‌های افزایش سرطان و بیماریهایی در این ردیف در دنیا، گسترش کاربرد اشعه‌های زیان آور در دنیاست.

علی الخصوص گوشی‌های همراه که اینروزها هر کس یکی از اونها را دایما با خود دارد و دایما در مواجه با امواج آنهاست.

در روزگار کنونی گفته میشود که کاکتوس خاصیت منحصر به فردی در جذب اشعه‌های زیان آور به ویژه امواج الکترومغناطیس دارد ولی آیا این گفته صحت دارد؟ برای یافتن جواب این پرسش با ما همراه باشید.

اشعه های مضر

نقش کاکتوس در جذب اشعه‌های زیان آور.

مدیرکل سرویسهای رادیویی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، جزئیات استانداردهای مدنظر در تشعشعات آنتن و گوشیهای موبایل وسایر امواج الکترومغناطیسی را شرح داد و گفت: پارازیت دارای سیگنال قوی نیست.

وی در گفتگویی در زمینه تشعشعات آنتن‌های موبایل و دلواپسی هایی در زمینه تهدید سلامت اشخاص اجتماع به تشریح شیوه نظارت و استانداردهای این قسمت پرداخت و اظهار نمود: استانداردهای حدود تشعشعات آنتهای موبایل را سازمان انرژی اتمی برمبنای ضوابط و مقرراتی که در منابع بین کشوری بکار گرفته میشود گزینش کرده و به تمامی سازمانها ابلاغ میکند و همه نیز مکلف به اجرای آن هستند.

او با ذکر این که این استانداردها از گذشته تاکنون وجود داشته و در دسترس عموم نیز قرار دارد، گفت: استانداردهای در ارتباط با حدود تشعشعات امواج الکترومغناطیسی تاکنون ملاحظه شده و همچنان نیز ملاحظه میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =