حمام نمک بهترین التیام دهنده دردهای بدن

آیا حقیقتأ حمام نمک تسلی دهنده درد است.

چنانچه شما در طول یک روز پرمشغله قرار داشته باشید یا اینکه برای مدت زمانی زیاد بر روی پاهای خود بوده باشید، با احتمال فراوان عضلات و مفاصل شما اندکی از کار می‌افتند و متورم و دردآور می‌شوند.

هر چند این درد موقتی است اما این طبیعیست که ما بخواهیم سریعاً التیام و بهبود یابد. نیازی وجود ندارد که شما خیلی به جاهای دوری فکر کنید؛ یکی از تاثیرگذارترین و ارزان‌ترین راه‌ها به منظور التیام و تلطیف دردهای بدن هم اکنون در کابینت خانه شماست: نمک ( نمک دریایی )

یک کشاورز در شهری در انگلستان بنام اپسوم (Epsom) قدرت شفا دهندگی نمک را در سال ۱۶۱۸ کشف کرد؛ بعد از اینکه حیوانات او از خوردن آب از چاهشان امتناع کردند.

او آن آب معدنی را نوشید و فهمید که آن اندکی تلخ است و نهایتا متوجه شد که برخی از خراش‌ها و جوش‌ها ی پوستی که او داشته است مناسب‌تر شده اند.

برای سال‌ها مردم به آن منطقه برای شستشوی بدن با آب آن چاه یا چشمه درمانگر سرشار از منیزیم سولفات (MgSO۴) حمله می‌آوردند.

هر دو قسمت این ماده توانایی خاصی در یاری به اشخاص به منظور بهترشدن صدماتی از جمله دردهای عضلانی و مفصلی را داراست.

منیزیم وقتی که به درون پوست جذب میشود، می‌تواند به صورت اختصاصی سبب کاهش پاسخ‌های درد در مغز شود.

حمام نمک

همچنین می‌تواند برخی از پروتئین‌های بدن را نیز کنترل نماید که سبب ازدیاد کلی کارکرد بدن اشخاص میشود. سولفات نیز از جانب دیگری به دلیل ساخته شدن از دو ماده به نام‌های سولفور و اکسیژن میتواند باعث تصفیه سم‌های بدن شود و نیز شکل‌های پروتئنی که میتوانند سبب افزایش کارکرد ماهیچه‌ای و عصلانی شود. (منبع: DeCarbo)

خوشبختانه دیگر ضروری نیست برای لذت بردن از حمام فرحبخش (سونا) اپسوم به جنوب شرقی انگلستان سفر کنید.

در روزگار کنونی شما میتوانید با خریدن بخشی از نمک‌های دریایی در ازای میزان پول اندک (در مقابل خرج سفر به اپسوم!) از آنها در خانۀ خود استفاده نمایید.میزان ایدئال از نمک‌های معدنی برای شستشوی بدن ، دو پیمانه از این نمک‌ها در یک وان با آب دمای اتاق است.

آب دمای اتاق می‌تواند سبب ازدیاد حرکت و یاری به آرامش ماهیچه‌ای شود در حالیکه آب داغ به نظر نمی‌رسد برای علاج مفاصل متورم دردآور تاثیرگذار باشد.

اطمینان حاصل کنید که به این نمک‌های معدنی مهلت مکفی برای انجام کارشان را می‌دهید.

مرکز مشاوره‌ای نمک اپسوم (Epsom Salt Council) (درست است؛ همچین چیزی هم وجود دارد) توصیه میکند به مدت حداقلی دوازده دقیقه در مواجه با این ماده باشید.

علاوه بر درمان دردهای متعاقب از فعالیت شدید عضلانی، شما میتوانید از نمک‌های معدنی برای علاج دیگر انواع دردها هم استفاده کنید. نشان داده شده است که میتوان از این مواد به منظور بهترشدن کبودی‌ها و کاستن از درد نیش زنبور، سوختگی (ناشی از گرمی یا خورشید) و دردهای متعاقب از سرماخوردگی استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =