چه رنگی کمک به رفع اضطراب و نگرانی میکند؟

تاثیر نور آبی در برطرف کردن اضطراب و نگرانی ، دوای ارزان و اثربخش

قبل از این پژوهندگان در زمینه فواید نور آبی برای تندرستی جسم علی الخصوص در ارتباط با کنترل بعضی از اختلالات پوستی مطالبی را ارائه کرده بودند که در دنباله همان بررسی‌ها آثار قابل توجه دیگری از این رنگ نور پایدار شد.
دوای استرس

دوای اضطراب و نگرانی و اضطراب استراحت در اتاقی با نور آبی است.

پس از دعوا به اشعه نور آبی پناه ببرید؛ دوای اضطراب و نگرانی است.

این جمله‌ای بود که «نیو اطلس» پخش کرد تا مقدمه‌ای برای تاثیر نور آبی در برطرف کردن اضطراب و نگرانی باشد براساس گفته‌ی پژوهندگان دانشگاه «گراندا» اسپانیا نور آبی در کاستن از استرس و عصبانی شدن ایجاد شده پس از بحث و درگیری لفظی تاثیر فوق العاده‌ای دارد.
آنها می‌گویند فشارهای روانی کوتاه مدت که در اثر روابط با اشخاص در اجتماع بوجود میآید، بدین روش قابل کاهش است. به عنوان نمونه چنانچه فردی با دوست یا همکارش جر و بحث کند و بدین دلیل گرفتار فشار عصبی شود میتواند با پناه بردن به اشعه نور آبی تا حدی از بار این فشار و اضطراب و نگرانی رها شود.

در این بررسی‌ها دوازده داوطلب بین هجده تا ۳۷ سال مورد وارسی قرار گرفتند که نتیجه‌ی بدست آمده ار حالات آن‌ها پس از واقع شدن در معرض نور آبی در حالت اضطراب و نگرانی و عصبانی شدن قابل توجه بود.

سلامت داوطلبان بعد از تنش عصبی و قرارگرفتن در مواجه با تابش نور آبی برای مدت ده دقیقه التیام و بهبود یافته و وضعیت مغز و قلب آن‌ها مناسب‌تر شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =