نکات لازم برای استفاده از لنز

بکارگیری لنز با ملاحظه اصول

ملاحظه اصول درست بکارگیری لنز ‌ها امری لازم بوده از این جهت در صورت استفاده اشتباه از لنز ‌ها سبب زیان و عفونت‌های چشمی میشود.
استحمام با لنز به علت آب و مواد شوینده سبب کاهش رطوبت درون چشم شده و بنابراین سبب می‌شود لنز محکم به قرنیه بچسبد پس سفارش میشود اشخاص از استحمام با لنز بپرهیزنند و بهیچوجه با لنز درون استخر نروند.

هرگز با لنز به درون استخر نروید.

نباید به مدت زیادی از لنزها استفاده کرد و شب‌ها بهنگام خوابیدن باید لنزها را از چشم برداشت زیرا لنزها توانایی دارند مانع از اکسیژن رسانی به قرنیه چشم شوند و مصرف طولانی مدت از لنزها باعث ایجاد انواع عفونت‌ها در چشم خواهد شد.

قرمزی چشم و عفونت

عفونت چشم بوسیله استفادا اشتباه از لنز

در نواحی دارای آب و هوای خشک و هوای آلوده نبایست با لنز خوابید چرا این عمل سبب زخم قرنیه میشود.

هر وسیله بهداشتی که به نحو درست استفاده نشود سبب پیدایش عفونت میشود، در حالتی که چنانچه از لنز نیز بدرستی استفاده نشود سبب عفونت و کوری چشم خواهد شد. آموزش بکارگیری لنز حتما بایست توسط اپتومتریست یا فرد آموزش دیده انجام پذیرد.

در حالتی که تاریخ ساخت و انقضای لنز مشخص باشد و مارک آن توسط دکتر تایید شده باشد مشکلی برای چشم ایجاد نخواهد کرد

آنهایی که از لنز استفاده میکنند دقت واجب و ضروری را داشته باشند که لنزشان دارای مجوز از وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

بعضا بعضی افراد به علت ارزان قیمت‌تر بودن این نوع از لنزها اقدام به خرید آن‌ها میکنند که خود سبب بخطر انداختن سلامتی شان میشود. لنزها می‌بایست در ظرف مخصوصی حفاظت شوند و نیز محلول مخصوصی برای شستشوی آن‌ها بکار می‌رود که می‌بایست براساس قوانین دکتر از آن‌ها استفاده کرد.

محلول لنز

شستشوی لنز با محلول ویژه

بمحض مشاهده قرمزی و تراوش چشم بکارگیری لنز باید قطع شود و با صلاحدید دکتر متخصص مجددا از لنز استفاده شود چرا که بعضا لبه‌های لنز به علت بلند بودن ناخن که زیادتر در بین خانمها شایعتر است، پریده و سبب ایجاد زخم قرنیه میشود که این اساسی و مهم بسیار پرخطر است.

مدت زمان بکارگیری لنز 
همواره بایست با نظر دکتر لنز‌ها را از چشم خارج کنید موقع استفاده از لنزهای زیبایی بعد از اینکه استفاده کردید و حس کردید که شاید چشم را اذیت کند، از چشم خارج کنید چنانچه شما زمان زیاد از لنز استفاده میکنید و در طی شب و در وقت خواب هم از لنز استفاده میکنید بایست بدانید که در مواجه با عفونت چشمی احتمال دارد قرار بگیرید.

پیش از بکارگیری لنز چه کنیم؟ 
پیش از بکارگیری لنز قطعا بایست این که این بشویید چه در موقع گذاشتن لنز بر روی چشم‌ها و چه هنگام خارج نمودن لنزها از چشم هیچ گاه لنزها را با صابون‌های روغنی و با کف نشویید برای شستشو لنز باید از محلول ویژه شستشو بهره جویی کنید.

این محصولات در داروخانه به فروش می‌رسد. لنزها به دست خیس می‌چسبد و به سادگی در درون چشم قرار میگیرد. چنانچه می‌خواهید از نرم کننده برای دست‌های خود استفاده نمایید، باید پس از قرار دادن لنزها این کار را بکنید. چون امکان دارد لنزبه دست بچسبد و سبب آلوده شدن لنزها هم بشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 2 =