تندرستی بدن

نکاتی کلیدی برای سلامتی بدن :

کسانی که میخواهند از مبتلا شدن به مرض یرقان در امان بمانند، در سه ماهه تابستان به اتاق‌های در بسته و دم کرده و بدون تهویه وارد نشوند و همین طور در موسم زمستان یکباره از اتاق گرم به هوای سرد نروند، بلکه صبر کنند تا بدنشان با هوا مأنوس شود.


میزان ۳ قاشق عسل را بهمراه دو قاشق سایز بزرگ آبلیمو در یک لیوان متوسط آب جوش حل کنید تا یک محلول جادویی به منظور التیام سرفه و گلودرد در منزل بسازید.


نذورات غذایی پخته شده تا ۱ پنج و نهایتا دو ساعت پس از پخت توزیع و استفاده شود و چنانچه قرار است نذری بعد از برگزاری مراسم عزاداری توزیع شود حتما بایست آن را گرم نگه داشته و بهره ببرند.

هرگونه پکیج بندی خوراک در ظروف یکبار مصرف برای بیشتر از ۱ پنج تا ۲ ساعت توصیه نمیشود.


روغن آویشن بیشتر برای معطر کردن استفاده میشود چرا که شامل ماده فعالی بنام «کارواکرول» است. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۳ معین شد کارواکرول با اثر روی فعالیت اعصاب سبب تحکیم احساس سرحالی و شاد بودن در فرد میشود.


عضی خوراکی‌ها که میزان زیادی نشاسته دارند میتوانند سبب بروز نشانه هایی از جمله سندرم روده تحریک پذیر وبه خصوص نفخ وتولید گاز به خاطر تخمیر تشاسته شوند. کلم، بروکلی ، چغندر، گل کلم، عدس، نخود و لوبیا جز این خوردنیها هستند که توصیه میشود مصرف آن‌ها کم‌تر شود.


اندک تحرکی و بالارفتن وزن دو عامل مؤثر در پیدایش کبد چرب /در این اختلال، با اجتماع چربی‌های غیر لازم و زیان آور در کبد، سلول‌های طبیعی موجود در این عضو از میان میرود و چربی جایگزین آن میشود که با یک پروسه التهابی همگام است.


اغلب افراد فکر میکنند، همه میوه‌ها و سبزی‌های خام، محتوی مواد مغذی بیشتری است ولی نتیجه یک بررسی نشان داد. هویج پخته شده، آنتی اکسیدیشن‌های بیشتری از هویج خام دارد.

نکات اساسی و مهم سلامتی بدن


تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین؟
درسته …
شبیه کلیه آدم هست.
تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهتر کردن کارکرد کلیه نقش بسزایی داره.


برای درمان سرماخوردگی بوییدن برخی گیاهان و بخور دادن آن‌ها به مداوا سرماخوردگی یاری می‌کند به عنوان مثال بوییدن بوهای سرد مانند نیلوفر، بوییدن صندل سرخ که با سرکه ساییده شده باشد و هم چنین بوییدن سبوس جو با سرکه توصیه میشود.


صرف چای تأمین کننده رنگدانه هایی است که شما به طریق دیگر اخذ نمی‌کنید، پس با مصرف متعادل این آشامیدنی مفید زمینه‌های سلامتی را درخود مهیا آورید.


بادام هندی محتوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای از اگزالات می‌باشد.

بررسی‌های نشان داده است که گردهمایی این مواد در بدن میتواند منجر به کریستاله شدن آن‌ها و بنابراین ایجاد مشکل شود.به این جهت افرادی که معضلات و مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا اینکه کلیه‌ها و یا کیسه‌ی صفرای شان را در آورده اند بایستی از مصرف این آجیل اجتناب نمایند.


دستگاه‌های کنترل از راه دور یکی از نقطه‌های عمده گردهمایی “ویروس سرماخوردگی «محسوب می‌شوند درب یخچال و دستگاه‌های کنترل از راه دور محل اساسی تجمع» ویروس ها” محسوب میشوند.
هرچند «سرفه» و «عطسه» سبب منتقل شدن بیماری میشوند ولی اشیایی که روزانه در منزل استفاده میشوند بایستی بطور منظم تمیز شوند.


قدردان باشید و به منظور داشتن سلامتی سعی کنید.


چنانچه عطسه و آبریزش از بینی داشته باشید، آنتی هیستامین ‌ها (مانند کلرفنیرآمین) و دیفن هیدرامین موثرند. این داروها با مسدودکردن آثار هیستامین (ماده‌ای شیمیایی که سبب عطسه و آبریزش می‌شود) در خشک نمودن راههای بینی موثرند ولی این دسته از دارو یک پیامد اساسی و مهم دارند؛ خواب آلودگی


از آنجایی که مردم کشور چین برنج را با شلکتوک آن مصرف میکنند کم‌تر موهایشان سفید میشود و کاهش و ریزش مو ندارند و دیرتر پیر می‌شوند.


آنهایی که دچار بیماری‌های دیابت گوارشی و ذهنی و روانی هستند، پیش از آغاز ماه رمضان باید به دکتر خود سر بزنند و از وضعیت تندرستی و سلامتی شان آگاه شوندسپس برای روزه گرفتن اقدام کنند.


کاکائو بعلت داشتن مواد چربی برای افراد مبتلا به کبد زیانبار است.


هنگام پاسخ دادن به تلفن بایستید تا با کشیده شدن دیافراگم، آوای شما با اعتماد بنفس بیشتر شنیده شود. این اقدام سبب وارد شدن عمیق‌تر اکسیژن به شش‌ها میشود.


پس از ظهرهایی که افسردگی به شما فشار می‌آورد، به چای، قهوه، چای نعناع را آزمایش کنید. چای نعناع بهترین تسلی دهندهٔ معده است.


عضلات دست بعد از استفاده طولانی و بیشتر از حد از ماوس رایانه خسته می‌شوند.

اشخاصی که با رایانه کار میکنند وقت زیادی را صرف تایپ کردن و بکارگیری ماوس میکنند.

پس از هر یک ساعت در طول بکارگیری رایانه ۵ دقیقه استراحت نمایید تا عضلات ساعد کم‌تر حس خسته بودن کنند.


میوه‌ها و سبزی جات به علت ماندگاری بیشتری که در بدن دارد ضمن اینکه سیری طولانی‌تری را ایجاد مینماید حاوی مقدار بسیاری آب است که با تامین آب مورد احتیاج بدن از پیدایش تشنگی جلوگیری میکند.


ریواس طبیعت سرد دارد و دارای مواد معدنی و ویتامینها گوناگونی است.

برای تمامی قسمتهای بدن، ماده‌ی غذایی بسیار ممتازی شمرده میشود و اثر شگفت انگیز و معجزه آسایی دارد.

قابض است و به منظور تحکیم معده و کبد مفید می‌باشد.


کاسنی به منظور رفع گرمی و التهاب بدن احساس رخوت و سستی، رنگ پریدگی و زردی چهره علی الخصوص تنبلی کبد بافایده است.


آنقدر که انگور خواص و فایده دارد می‌توان آنرا یک داروخانه نامید.


با توجه به اینکه نوجوانان در سن رشد هستند و استخوان‌های آنها در حال طویل شدن است، کلسیم یکی از املاح حیاتی برای آنها بشمار می‌رود، از اینرو در طول ماه مبارک رمضان نیز، مصرف منابع پرمایه کلسیم نظیر شیر، ماست و کشک بایست به عنوان جزو جدایی ناپذیر برنامه غذایی در نگاه گرفته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + چهار =