راههای داشتن بدنی سالم

نکاتی کلیدی به منظور حفظ سلامتی بدن _۱۰

چنانچه بیشتر از اندازه سرفه میکنید، عسل بخورید.


گذاشتن یخ بر روی صورت سبب ازدیاد گردش خون میشود و به پیشگیری از ظهور نشانه‌های کهنسالی و چروک پوست یاری می‌کند.
ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت دست کم دوبار در هفته سبب درخشش طبیعی پوست میشود.


درصورتیکه در مفصال خود حس درد و یا التهاب دارید تلاش کنید بین دوازده تا بیست وچهار ساعت به مفصل مربوطه استراحت دهید و فشار زیاد و مکرری به مفصل مرتبط وارد نکنید.


گر پوستتان تمیز نباشد فرصتی برای تنفس سلولها ایجاد نمی‌شود پس نخستین نکته در زیبایی پوست پاک سازی درست آن است.

چنانچه در طی روز نیازمند بکارگیری کرم‌ها و پودرها هستید، که البته پسندیده‌تر است تا جاییکه امکان دارد از این مواد شیمیایی استفاده نشود.

دست کم به پوست خود مهلت تنفس در طی شب را بدهید.


درسنین نوجوانی و جوانی نیز، این سطوح بین دندانی است که زیادتر در معرض پوسیدگی قرار میگیرد. لذا اغراق نیست چنانچه بگوییم در این محدوده سنی، بکارگیری نخ دندون اهمیت زیادتری دارد، تا مسواک زدن


چنانچه در شهرهای بزرگ که هوای آلوده دارند مانند تهران زندگی میکنید، خوردن ۱ لیوان شیر بصورت هرروزه برای شما لازم است زیرا یکی از عوامل کثیفی هوا سرب است که با خوردن شیر جلوی عارضه‌های آن گرفته میشود.


سیر با اینکه هیچگونه ویتامینی در خود ندارد، سبب جذب میکروب‌ها و سموم به خودش میشود و نهایتا دور کردن میشود.


نوشیدن چایی سبز سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و به کم کردن وزن یاری می‌کند.

این آشامیدنی پرفایده خواص ضدسرطانی دارد و جلوی ناراحتی‌های قلبی – عروقی را میکیرد.


لباس کودکان باید از رنگ‌های روشن گزینش و انتخاب شود. این رنگ‌ها نه فقط دست کم گرمی را جذب میکنند بلکه رنگ هایی مانند آبی، صورتی، سبز، نارنجی و ارغوانی در روحیه شاد کودکان نیز موثرند.


به منظور پرهیز از سفید شدن مو ‌های تیره هفته‌ای دو یا ۳ مرتبه میزانی روغن زیتون را بر موهای سر، ریش، ابرو و مژه‌ها بمالید و در وقت مناسب بشویید.


میزانی پوست خیار را را گردآوری کرده و در آشپزخانه و جا هایی که فکر می‌کنید محل عبور و مرور این حشرات باشد بگذارید.

بخش زیادی از مورچه‌ها بطور طبیعی از خیار متنفرند و از آن دوری میکنند.

خیار‌های تلخ مناسب‌تر عمل میکنند.

این راهکار در مجاور آسایش شما؛ اجازه زندگی به موجودات را هم می‌دهد!


گردو یکی از آجیل هایی است که کمکتان می‌نماید تا بسیار سریع و طبیعی چاق شوید. میزان امگا۳ در این ماده خیلی است و از بیماریهای گوناگون در بدنتان جلوگیری میکند.


انبه یک میوه‌ی استوایی است که بدلیل داشتن مواد مغذی بی شمار برای تندرستی فوق العاده است. آنتی اکسیدیشن‌های موجود در این میوه برای جلوگیری از بروز بدخیمی، ارتقای سلامت چشم‌ها و پوست، هضم راحت خوراک، رویارویی با کاهش گلبول‌های قرمز خون و غیره بافایده است.

نکات اساسی و مهم سلامتی بدن


یکی از معروف‌ترین آشامیدنی‌های قدیمی ما ایرانی‌ها شربت آبلیمو است. آشامیدن هر لیوان آن چنانچه به همراه پالپ لیموی تازه و شکر اندک باشد، می‌تواند. معده را پر کند و مانع پرخوری شود.

بهترین مقدار استفاده، هر روزه تا سه لیوان قبل از هر نوبت غذایی است.

ضمن اینکه مصرف این آشامیدنی، به علت مزه ترشی که دارد سبب اجتماع معده شده و مانع پرخوری میشود.


قرار دادن پا در آب نعناع ، ملال و خستگی و ورم پا را از میان میبرد. ضروری است ۲طشت یکی حاوی آب گرم و اندکی روغن نعناع و دیگری آب خنک حاوی روغن نعناع آماده نمایید. اول پا را در طشت آب خنک و بعد از ۱ دقیقه پا را در آب گرم بگذارید.


پروتئین و روی دو عامل اثربخش در بلند قد شدن در پسرها زیادترین میزان بلند قد شدن از سن ۱۳ تا بیست سالگی و در دختران از ۱۱ تا هجده سالگی است.


اشخاصی که پوستشان خشک است، پس از شستشوی بدن باید از روغن حمام و نرم کننده‌های پوست بدن بهره ببرند تا خشک شدن پوست شان تشدید نشود.


چنانچه مشکلات زیر را دارید قطعا به دندان دکتر بروید، چون شاید شما گرفتار ژنژویت (التهاب لثه) هستید؛
• تغییر رنگ لثه؛ به عنوان نمونه صورتی، قرمز یا سرخابی
• لثه‌های ورم کرده و اسفنج مانند
• لثه‌ها عقب رفته، دندان‌ها بزرگ‌تر به نظر می‌رسند، احتمال دارد قسمتی از ریشه دندان‌ها نیز دیده شوند.


چنانچه دیدید فرزند شما برای حمل کوله‌اش باید خود را به جلو خم کند، بدون پرداختن به وزن آن، این کوله را برایش سنگین بدانید. هم چنین ایجاد درد، گزگز اندام‌ها خصوصاً دست‌ها و شانه‌ها یا هرگونه مشکلات دیگری نظیر ملال و خستگی مفرط و بیحسی اندام‌ها نیز به معنای ضرورت کم کردن وزن کوله پشتی است.


بدنبال خوردنی‌های لبریز از آنتی اکسیدان، پروبیوتیک و ویتامین باشید؛ تنها از شکر مازاد دوری بجویید. یا مناسب‌تر از آن، دفعه دیگری که به منظور خرید می‌روید، این شش خوراک را که سبب کاستن از وزن و افزایش ایمنی بدن میشوند بخرید: مرکبات، کلم پیچ ، ماست، سیر، چای و عسل، سوپ جوجه!


چایی سبز دارای میزان چشمگیری کاتشین است که بر روی چربی‌های دور چشم اثر مستقیم دارد. این چایی علاوه بر از میان بردن چربی‌های دور شکمی، سبب کاهش چربی خون ، کلسترول و حالت ضد اکسیدیشن آن ریسک ظهور رادیکالهای آزاد که سبب ظهور بدخیمی میشود را تقلیل میدهد.


پژوهندگان هم چنین دریافته اند که مصرف شکلات می‌تواند سبب ازدیاد «قدرت بینایی» در اشخاص شود، زیرا شکلات گردش خون به مغز را التیام و بهبود بخشیده و با افزایش گردش خون به «شبکیه‌ی چشم»، اشخاص دید قوی‌تری نسبت به گذشته بدست می‌آورند.


ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بی رنگ و شفاف صرفا برای خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های سرد مناسب هستند و نباید برای نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های داغ استفاده شوند. هم چنین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی سفید رنگ و فوم دار برای مواد خوراکی سرد، گرم و نمناک مناسب هستند، ولی برای مواد خوراکی داغ نباید استفاده شوند.


فقدان درمان کم کاری غده تیروئید در مدت طولانی میتواند باعث صدمه دیدن اعصاب محیطی شما شود.

نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری شامل درد، بیحسی و سوزن سوزن شدن نقطه‌های گوناگون بدن شود.

هم چنین این اختلال مشکل کاستی ماهیچه‌ها و یا فقدان کنترل برروی ماهیچه‌ها شود.


در خانواده چای، چایی سبز و سفید و تیره به علت داشتن ترکیب هایی با خاصیت ضد اکسیدیشن، به کاستن از علایم تنفسی سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک میکنند.

چنانچه این آشامیدنیها را با عسل و اندکی آب لیموی تازه میل نمایید، این خاصیت چند برابر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =