کنترل تندرستی بدن

نکاتی کلیدی به منظور حفظ سلامتی بدن


فلفل خطر گرفتار شدن به بیماری پارکینسون را تقلیل میدهد.
مصرف فلفل دو بار در هفته، خطر ظهور بیماری پارکینسون را به یک سوم کاهش میدهد.


بااهمیت‌ترین عامل تشدید کننده‌ی زخم اثنی عشر که بازدارنده بهبودی آن میشود، سیگار کشیدن است.


در مرحله سرماخوردگی تامین انرژی مورد احتیاج بدن اهمیت دارد و نان تست میتواند یکی از منابع تأمین کننده انرژی باشد.

این نان راحت هضم میشود و می‌توان سوپ مرغ را با چند تکه از نان تست آماده شده با آرد کامل میل کرد.


برای اینکه کم‌تر هنگام روزه داری تشنه شد پسندیده‌تر است در برنامه تغذیه‌ای سحری از خوردن خوراکی هایی مانند انواع کوکو، بادمجان ، کالباس و سوسیس ، سس مایونز و سیر و پیاز و هم چنین خوراکی‌های پرچرب و پرنمک که باعث تشنگی زیاد در طی روز میشود اجتناب شود.


در زمستان گل نرگس ببویید، بوییدن این گل را بطور دائم انجام دهید تا از شرّ سرما خوردگی در امان بمانید. هم چنین استشمام تیره دانه آدمی را از سرما خوردگی ایمن می‌دارد.
“قسمتی از سخنان گوهر بار حضرت امام رضا علیه السلام در زمینه ملاحظه نکات بهداشتی و حفظ سلا


هر روز پس از افطار (یک تا ۲ ساعت بعد) تلاش کنید ۳ – دو عدد میوه میانه استفاده کنید. البته از آبمیوه نیز می‌توان استفاده کرد، به شرطی که آبمیوه، طبیعی باشد.


هر لکه یا جوشس در اطراف چشم و حتی سیاه شدن دور چشم نشاندهنده کمبود آب بدن است، پس بیشتر آب بنوشید!


مصرف انواع توت علی الخصوص توت اروپایی راه خوشمزه‌ای برای کسب زیاد ویتامین C است. یکی از عملکرد‌های اساسی و مهم ویتامین C یاری به تولید ونگهداری کلاژن تندرست و سالم (نوعی بافت رابط درون فولیکول‌های مو) است و با رادیکالهای آزاد که باعث فرآیند کهنسالی می‌شوند نبرد میکند.


بیشتر از ۳ بار شامپو کردن مو‌ها در هفته، سبب از میان رفتن عوامل طبیعی نرم کننده و ضد وز مو‌ها میشود. بنابراین فقط وقتی مو هایتان را شامپو کنید که واقعاً کثیف شده اند.

مسلماً موهای چرب به شستشوی زیادتری نیاز دارند.

روغن‌های طبیعی سبب حالت پذیری بیشتر مو میشود.

با روغن‌های طبیعی، مو هایتان را چرب کنید تا نرمی و حالت پذیری به آن باز گردد.


وقتی اضطراب و نگرانی دارید هرگز نخورید، ولی بیاشامید. یک لیوان آب خنک، فشار روانی را از شما دور خواهد کرد.


شاید خوشمزگی پیتزا عاملی باشد که شما گرایش به خوردن این غذای پر کالری داشته باشید در کل خوراکی‌های پیتزا و ساندویچ دارای کالری خیلی زیادی هستند و چون بدن همه کالری اخذ شده را نمیتواند مصرف کند به شکل چربی انباشته میشود.


میوه‌ها و سبزی جات منابع حیاتی ویتامین و موادمعدنی هستند.

سفارش شده که اشخاص طی روز ۵ وعده سبزی و میوه میل کنند.

پژوهش‌ها روشن می‌نماید که افرادیکه طی روز دست کم ۵ وعده میوه و سبزی‌ها می‌خورند، خطر بیماریهای قلبی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان در آن‌ها کاهش میابد.


نعناع جمله خوراکی‌های است که از گرفتگی ماهیچه‌ای جلوگیری کرده و به همین سبب عرق نعناع در تسلی درد شکم ناشی از نشانگان روده‌های تحریک پذیر استفاده میشود.


تشخیص زود هنگام پیامد قلبی – عروقی، مانع از مردن غیرمنتظره در ورزش میشود.


خرمالو مدر است و استفاده از آن برای افرادیکه سنگ کلیه و مثانه دارند، بافایده است و به دور کردن سنگ کلیه آن‌ها یاری می‌کند.
هسته کوبیده شده. خرما لو هم برای دور کردن سنگ کلیه و مثانه بافایده است.


مک زدن آب نبات در دهان شاید خیلی زیان آور به نظر نرسد ولی این نوع خوراکی‌ها سبب میگردند شکرهای موجود در آنها برای مدت زمانی زیاد در دهان باقی بماند.

جویدن آن‌ها نیز امکان دارد منتج به شکستن یا ترک خوردن دندان‌های تندرست و سالم، پر کرده یا پانسمان شده بشوند.


کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می‌باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و سبب خرابی دندان نمی‌شود، حتی میتوان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می‌کند… کشمش برای تندرستی دندان و لثه خیلی سودبخش می‌باشد.


یکی از با اهمیت‌ترین خواص زنجبیل درمان سرماخوردگی ‌های خیلی شدید به دلیل خشک و گرم بودن این گیاه است.
دقت کنید که نباید افزون‌تر از دو تا سه گرم طی روز زنجبیل مصرف نمود و میتوان از نان‌ها و مواد خوراکی دارای زنجبیل هستند هم استفاده کرد.


آبمیوه‌های صنعتی برای تندرستی جسم زیان آور هستند و بهتر است بجای آن‌ها میوه بخوریم تا ویتامین‌های افراد با سن بالا بدن ما برسد.
باید هر روزه پنج نوع میوه و سبزی‌ها خورد تا ویتامین‌های واجب و ضروری و لازم به جسم برسند؛ زیرا این مواد خوراکی دارای مواد معدنی، آنتی اکسیدانها و میزانی فیبر هستند و بطور معمول در غذای هر روزه ما قابل دیده شدن نمی‌باشند.

نکات اساسی و مهم سلامتی بدن


یکی از علت‌های رایج بوی نامطلوب دهان ، بلند بودن پرزهای چشایی می‌تواند باشد؟
با مسواک زدن بر روی زبان خود به سادگی می‌توانید عناصر نامطلوب بو را از میان این پرزها خارج کنید!


فلوراید یکی از عوامل به تأخیر افتادن یا جلوگیری کامل از «زرد شدن دندان‌ها» است. با مسواک زدن منظم و فقدان بکارگیری دخانیات می‌توان سالیانی بلند دندان هایی سپید و قوی داشت.


کیوی به علت داشتن مقادیر بالایی از مواد دارای ارزش تغذیه‌ای از جمله ویتامین سی و فلاونوئیدهای مختلف اهمیت خیلی زیادی در تامین سلامت و جلوگیری از بیماریهای گوناگون دارد. بر اساس بررسی‌های تازه از این پس کیوی بعنوان یکی از منابع ویتامین E نیز به شمار رفته و هیچوجه انواع سرطان‌ها تاثیردارد


پخت گوشت با شیوه‌های پخت کم روغن مانند کباب کردن و یا پخت درون فر به منظور حفظ تناسب اندام مناسب‌تر است.


اشخاص گرفتار مشکل اضافه وزن، قطعا بایست سالاد را بیست دقیقه قبل یا لااقل هنگام غذا خوردن میل کنند. خوردن سالاد پیش از غذا به پرشدن معده کمک میکند و مهم‌تر اینکه به مغز بیست دقیقه مهلت میدهد تا متوجه شود چه خورده و چه میزان خورده است زیرا بازتاب مغز بخش زیادی از افراد دارای وزن بسیار بالا نسبت به سیری، کندتر از اشخاص باریک اندام و عادی است.


۲بار در روز مسواک بزنید و یکبار نخ دندون بکشید.

این دو راه، ساده‌ترین و بااهمیت‌ترین راه به منظور داشتن دندان هایی تندرست و سالم و زیباست.

سال‌های پیش و شاید همین در روزگار کنونی در بخش زیادی از فرهنگ‌ها و مجامع، شکل خاصی از دندان‌ها نشانه زیبایی بوده و باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =