برای داشتن قلبی سالم چه کنیم؟

بیماران قلبی این نکته‌ها را مراعات نمایند.

قلب نوعی عضو عضلانی در انسان‌ها و دیگر حیوانات است که خون را از مسیر رگ خونی در سیستم جریان خون به گردش درمی‌آورد قلب آدم بطور میانگین حدود ۷۰ بار در دقیقه می‌تپد.

قلب آدم بین دو ۶ در بدن قرار دارد و بگونه‌ای قرار گرفته‌است که رأس آن متمایل به طرف چپ و پایین قرار میگیرد. با تغییر در سبک زندگی در جوامع امروزی شاهد بروز انواع اختلالات قلبی و سرخرگی هستیم.

در دنباله نکاتی بافایده برای گرفتاران به مشکلات قلبی بیان می‌کنیم.

نکات بافایده برای بیماران قلبی

رژیم تغذیه‌ای اندک چرب و پر فیبر باشد.
بطور هر روزه از پنج وعده سبزی و میوه بهره جویی کنید.
گیاهان فیبردار (مانند جو، نخود و لوبیا، و مرکبات) بهره جویی کنید.
از انواع ماهی‌ها مانند: ماهی آزاد، قزل آلا و تن هفته‌ای ۲ بار بهره جویی کنید.
هر روزه ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی کنید. ورزش قلب را تحکیم میکند و مقدار کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش میدهد و کم کردن وزن را نیز میسر می‌سازد.

نفس ژرف بکشید.

نفس ژرف کشیدن به در حقیقت به ساختار عروقی شما یاری میکند. برای ممارست شما می‌بایست در سی ثانیه چهار نفس ژرف بکشید. این کار فشار خونتان را تا چهار میلی‌متر جیوه کاهش خواهد داد.

وزن ایده ال

چاقی عامل اغلب بیماریها، علی الخصوص بیماریهای قلبی می‌باشد. و بهترین درمان آن ورزش می‌باشد.

تأثیرات ورزش بر قلب آدم بسیار شگفت‌انگیز است به‌گونه‌ای که چنانچه اشخاص به‌صورت هر روزه ورزش کنند توانایی دارند به میزان قابل توجهی قلب خود را از ظهور بیماریهای مربوطه ایمن سازند.

بهترین پیشنهادی که هم اکنون برای تمرین‌های ورزشی جهت سلامتی جسم می‌توان داد این است که در کمترین حالت ۶۰ دقیقه طی روز جنبش داشته باشیم.

این اساسی و مهم هم چنین میتواند به ارتقاء سطح HDL بیانجامد. ورزش و جنبش دائمی در مجاور به اعتدال در آوردن میزان کلسترول بدن میتواند به تنظیم وزن، کاهش قند موجود در خون، فشار خون، ‌تری گلیسرید، التهاب و سطح اضطراب و نگرانی کمک نماید.

دور کردن اضطراب و نگرانی از خود

پژوهش‌ها روشن می‌نماید که اضطراب و نگرانی بلند مدت در بالارفتن فشار خون اثربخش می‌باشد.

و حتی بعد از یک اتفاق پر اضطراب و نگرانی میزان کلسترول شما را بالا میبرد اضطراب و نگرانی سبب پیدایش آشفتگی در کلسترول و فشار خونتان میشود.

پس تلاش کنید استرس‌ها را با مشغول کردن خود به امورات دیگر از خود دور کنید. بر اساس تحقیقات شکل گرفته در اروپا، اشخاصی که علاقمند به فیلم‌های کمدی می‌باشند تا حدود ۲۲ درصد گردش خون را در جسم خود بیشتر می‌کنند. یا توصیه دیگری که برایتان داریم ورزش کردن هایی مانند یوگا می‌باشد.

از غذا‌های دارای فیبر بهره جویی کنید.

غذا‌های دارای فیبر زیاد، سبب از میان بردن کلسترول و چربی‌ها در دیواره عروق خونی می‌شوند.

از موردهایی که شما میتوانید فیبر زیادی در آن‌ها یافت کنید، میتوان به دانه‌های گیاهان، جوی دوسر و جو، مرکبات و کلم بروکسل و بنشن هایی مانند لوبیا اشاره کرد.

خوردن میوه و سبزی‌ها

بی تردید در بخش زیادی از توصیه‌ها برای جلو گیری از مبتلا شدن به هر نوع بیماری اعم از قلبی و غیر قلبی میوه‌ها و سبزی جات توصیه می‌شوند.

این میوه‌ها و سبزی جات لبریز از آنتی اکسیدان می‌باشند.

محققان توصیه می‌کنند که در روز ۸ عدد از انواع میوه‌ها را استفاده کنید.

گرین فروت و آواکادوو که شوربختانه در ایران کم‌تر یافت میشود در بین این میوه‌ها زیادترین تاثیر مثبت بر روی قلبتان را خواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =