عوارض جراحی های اطراف چشم ها

عارضه‌های جراحی زیبایی اطراف چشم

از عارضه‌های جراحی اطراف چشم چه میدانید؟ میدانستید جراحی‌های زیبایی و ترمیمی اطراف چشم می‌تواند بینایی را مختل کند؟

دستکاری و اعمال جراحی و غیرجراحی که برای زییابی و ترمیمی در بخشهای اطراف چشم می‌تواند بینایی را مختل کند.

زیبایی اطراف چشم

مضرات جراحی زیبایی اطراف چشم

چنانچه اطلاعات مکفی از وضعیت چشم و ساختمان اطراف آن وجود نداشته باشد بینایی تحت اثر قرار میگیرد به عنوان نمونه چنانچه کسی بخواهد. جراحی زیبایی لیفت ابرو انجام بدهد یا گونه هایش را بالا بکشد باید بررسی مکفی در مورد حرکت چشم و غده‌های اشکی آن پیش از عمل انجام پذیرد.

 جراحی می‌تواند به اعصاب و حرکت عضلاتی چشم و غده‌های اشکی آن صدمه بزند و دشواری هایی را برای بینایی به وجود آورد.
او اضافه کرد: در همین راستا اعمال جراحی زیبایی که بوسیله گروه‌های تخصصی مختلف انجام شده است، در حالتی که قبل از انجام عمل معاینات چشم لحاظ نشده باشد، با وجود کامیابی زیبایی، دشواری هایی را برای فرد به وجود آورده است.

برهمین پایه این رشته فوق تخصصی برای نخستین بار در ایالات متحده بنیان گذاری شد که، بعد از آن در اروپا همچین این مسئله دنبال شد و در ایران نیز تاریخچه جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم به سالها قبل برمی گردد که استادان مجربی در این مورد فعالیت داشته اند.
فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم گفت: کانون فوق تخصصی جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم ایران زیرنظر کانون چشم پزشکی ایران مصادف با تشکیل نخستین هیأت مدیره در سال ۸۷ فعالیت خود را شروع کرده و تا امروز ادامه داده است که هر ۳ سال یکبار، هیأت مدیره از میان اعضای آن گزینش و انتخاب میشود.

دبیر علمی دسته تخصصی پلاستیک و ترمیمی چشم بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران یادآور شد: مرحله فلوشیپ فوق تخصصی پلاستیک چشم به صورت ادغام شده با استرابیسم از چندین سال پیش در شفاخانه شهید لبافی نژاد وجود داشته است منتها این رشته بطور مستقل و بعنوان پلاستیک و ترمیمی چشم توسط وزارتخانه بهداشت تصویب و از سال ۸۸ در شفاخانه رسول اکرم (ص) زیرنظر اینجانب تاسیس شد و تاکنون پنج فارغ التحصیل داشته است.
او اضافه کرد: بتازگی نیز مرکز درمانی فارابی مجوز تربیت این رشته فوق تخصصی را گرفته است که آن‌ها نیز ۱ نفر فارغ التحصیل سالانه خواهند داشت.
دبیرعلمی و عضو هیأت برد کانون فوق تخصصی پلاستیک و ترمیمی چشم خاورمیانه و آفریقا گفت: تاریخچه این کانون به زمانی برمی گردد که اینجانب به همراه تعدادی از اشخاص در زمینه فوق تخصص فعالیت داشته و از مصر، عربستان سعودی، امارات، تونس و لبنان بودند در سال ۲۰۰۹ این کانون را در سطح خاورمیانه و آفریقا تشکیل دادیم که خوشبختانه فعالیت‌های آن‌ها در سطح خاورمیانه و آفریقا جهت آموزش جراحی و ترمیم چشم ادامه دارد.

او با بیان برنامه‌های ایشان در کنگره بین کشوری چشم اظهار نمود: کارگاهی در این کنگره با موضوع حجم گذاری در صورت خواهم داشت که مرتبط به تزریقات فیلرها و چربی‌ها و انواع تزریقات برای حجم دادن در بخشهای صورت خواهد بود.

در این کارگاه طی آموزش چربی‌ها و فیلرها و تزریق آن‌ها، معاینات چشم پیش از عمل جراحی نیز بررسی میشود تا از عارضه‌های بینایی جلوگیری کنیم.

میز صبحانه به همراه استادان نیز در زمینه جوانسازی صورت برگزار خواهد شد و طی آن، شیوه‌های برنا سازی صورت به بحث گذاشته میشود.

هم چنین چند سخنرانی در کارگاه‌ها و سمپوزیم‌های گوناگون در باره بیماری‌های التهابی حدقه و سنجش جراحی آندوسکوپی مجاری اشکی با جراحی‌های قدیمی خواهم داشت.

در بخش مقالات آزاد نیز، آخرین مقالات تیم مرکز تحقیقات ترمیمی و پلاستیک چشم که در ژونال‌های معتبر آمریکا به چاپ رسیده است ارائه خواهد شد.

دو مورد از این مقالات مرتبط به شیوه درمانی جدید ارائه شده برای یک نوع خاص از تومورهای حدقه (اربیت) در جهان و روش جدید به منظور پرهیز از عارضه‌های جراحی بلفاروپلاستی (پلاستیک پلک) خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 15 =