هر یک از صداهای بدن نشانه چیست؟

صداهای بدن خبر از چه می‌دهند؟

رازهای پنهان در آوای بدن ، سر و صداهایی که پیکرتان می‌سازد هر کدام علتی نهفته در تندرستی تان دارند که بایستی جدی گرفته و از بین بردن شوند.

بدن آدم صداهایی از خود ایجاد میکند و این یک امر عادی است. ولی هر صدایی طبیعی تلقی نمیشود و بایستی ریشه ان کشف شود.

تابحال به این فکر کرده اید که صداهای شنیده شده از پیکرتان چه معنا و مفهومی دارند؟ یک آوای غیرمنتظره گاهی میتواند منجر به خجالت زدگی شما شود از طرفی نگران خواهید بود که چرا این صدا به گوش رسید.

متخصصان صداهای بدن را راهکاری مفید بمنظور بوجود آوردن رابطه با اعضای داخلی بدن می‌دانند چرا که هر یک از اعضا با ایجاد صدا رابطه ایجاد کرده و پیامی می‌رساند و درصورت رسیدگی از ایجاد مریضی‌ها و مشکلا جدی‌تر بزرگ‌تر جلوگیری میشود.

معنا و دلیل ایجاد آوای بدن چیست؟

در دنباله خواهید خواند که هرکدام از صداهای بدن چرا ایجاد می‌شوند و چه مفهومی دارند:

زنگ زدن یا وزو گوش‌ها:

چنانچه آوای زنگ گوش شما به صورت یکسره ادامه یابد هشداری است از نشانه‌های tinnitus که در حقیقت وزوز گوش بدلیل وجود عفونت شدید بوجود می‌آید و بایستی سریعا درمان شود.

آوای مفاصل:

علت‌های ایجاد آوای بدن از گوش تا مفاصل

چنانچه گوشتان با هر حرکت بدن صدایی مانند «تق» پایین می‌شنود، حالتی که در اغلب افراد با ایستادن و حرکت غیرمنتظره رخ میدهد بایستی بدانید که احتمال زیان و پاره شدن رباط در بدنتان بالاست.

آوای سوت!:

بله صحیح است، برخی انسان‌های با هر دفعه تنفس کردن صدایی مانند سوت ایجاد می‌کنند که این نشانه وجود ترشحات مازاد و اضافه در بینی و مسدود شدن مسیرهای هوایی است، نیز امکان دارد قطره اشکی به علت تروما بینی در غضروف بینی وجود داشته باشد.

سکسکه :

صدایی که همه انسان‌ها ان را حتی برای یکبار هم شده در طول زندگی شان تجریه میکنند.

سکسکه وقفه‌ای است که در اسپاسم دیافراگم رخ میدهد.

در حقیقت این صدا به علت بازتاب اعصاب فرنیک به هیجان و .. است.

غرش روده، سروصدای شکم:

صدایی خجالت اور که غالبا آن را با واژه‌ای بنام سردی تعبیر میکنند یکباره ایجاد میشود.

چنانچه این صدا را به صورت یکسره و مکرر میشنوید قطعا به یک متخصص روده و سیستم هاضمه مراجعه نمایید ولی چنانچه ایجاد آوای روده در شما گهگاهی رخ میدهد می‌تواند بخاطر حرکت هوای سیال در سیتم گوارشی و پاک سازی روده از باقیمانده مایعات و مواد خوراکی باشد.

خروپف شبانه:

برخی از اشخاص به علت مبتلا شدن به آسم یا آلرژی یا دشواریها تنفسی دیگر خروپف میکنند.

بنابراین بایست یه یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه نمایید تا مشکل اساسی را رفع کنید.

کشیدن سیگار و آشامیدن الکل پیش از خوابیدن همچنین یکی دیگر از دلایلی است که اشخاص به خروپف کردن می‌افتند! پس پیش از اینکه به تختخواب تان بروید لطفا از کشیدن سیگار و آشامیدن اجتناب فرمائید. الکل و نیکوتین سیگار سبب پیدایش دشواری هایی در مجرای تنفسی میشود و اجاره تنفس تندرست و سالم به فرد خوابیده را نمیدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =