بیماریهایی که باید جدی بگیرید!

علائمی که خانم‌ها بایست به آن دقت کنند.

بطور معمول خانم‌ها بیشتر از آقایان نسبت بانجام معاینات سفارش شده پزشکی و غربالگری‌ها توجه نشان میدهند.

ولی وضعیت همواره اینگونه نیست و بایست به برخی علایم توجه جدی کنند.

چرا که ظهور آن امکان دارد با سرطان رابطه داشته باشند در حالیکه خانم‌ها بیشتر آن‌ها را ندیده می‌گیرند.
سرگیجه پس از بلند شدن
سرگیجه یا سبکی در سر بعد از ایستادن می‌تواند توسط دشواری هایی مانند اندک آبی یا نشستن در گرمای زیاد ایجاد شده باشد. نیز امکان دارد داروهای مصرفی تان محرک سرگیجه ی شما باشند.

سرگیجه کاه بر اثر کاهش گلبول‌های قرمز خون نیز ایجاد میشود. در بعضی موارد احتمال دارد این نشانه نشانه‌ی مشکلات جدی‌تری مانند آشفتگی در توانایی بدن به منظور کنترل فشارخون باشد که بر اثر مریضی هایی مثل دیابت یا پارکینسون ایجاد شده است.

اسهال در نیمه‌های شب
در حین خواب روده‌های شما باید آرام باشند زیرا شما در حالت استراحت بوده و خوابیده اید و چیزی نمی‌خورید که سبب برانگیختن روده هایتان شود.

چنانچه مرتباً هر شب بیدار شده و مجبورید برای دور کردن مدفوع به دست شویی بروید شاید گرفتار دشواری هایی جدی مانند عفونت، بیماری ملتهب شدن روده، کولیت اولسراتیو یا اختلالات عصبی در مدفوع خود شده اید.

خونریزی زیاد در عادت ماهانه
هیچ گاه اینکه ناچار باشید هر ساعت نوار خود را تعویض نمایید یا برای عوض شدن آن شب‌ها بیدار شوید معمولی نیست. هنگامی که عادت ماهانه ی شما منظم است ولی خونریزی زیادی دارید می‌تواند مشکل فیروئید رحمی یا تومور در دیواره‌ی رحم باشد.

بیماری های زنان

انواع بیماری‌های خانم‌ها

این تومورها بیشتر غیر بدخیم اند ولی توانایی دارند عواقبی جدی مانند کاهش گلبول‌های قرمز خون یا ملال و خستگی شدید داشته باشند. با عنایت به محل و اندازه‌ی تومور حاملگی و بارداری احتمال دارد با دشواری هایی برای فرد همراه باشد. خونریزی زیاد هم چنین میتواند نتیجه‌ی مشکلات تیروئید یا لختگی خون باشد.

کم کردن وزن چشمگیر و بی علت
این کم کردن وزن میتواند بر اثر دشواری هایی مانند بیماری کرون ایجاد شده باشد که در آن جذب مواد خوراکی از خوراکی‌ها برای بدن دشوار خواهد بود. چنانچه بیشتر از میزان رایج ادرار میکنید احتمال دارد گرفتار دیابت نوع ۱ شده باشید.

یک کم کردن وزن بی علت و زیاد می‌تواند نخستین نشانه‌ی مبتلا شدن به بدخیمی باشد و غالبا در بدخیمی‌های پانکراس، معده ، مری و ریه مرسوم است.

سلول‌های سرطانی انرژی بدن را برای سوخت مورد احتیاج رشد خود جذب می‌کنند و این می‌تواند دلیل اندک شدن عددهای روی ترازویتان باشد.

سبکی سر با ورزش
شاید گرفتار چالش در گوش درونی یا احتقان سینوس شده اید.

ضمنا چنانچه به میزان مورد نیاز آب می‌نوشید و در درجه حرارت شایسته‌ای به ورزش می‌پردازید و قبلاً با این ورزش مشکلی نداشته اید باید بسراغ مسائل قلبی بروید.

دو مسئول محتمل در اینجا عبارت اند از تپش قلب نامنظم و یا چالش در دریچه هایی که گردش خون قلب را در گذرگاه درست نگاه میدارند.

چنانچه هنگام ورزش احساس سبکی در سر میکنید شاید گرفتار چالش در گوش درونی شده اید.

آشفتگی در بینایی
شاید مشکل شما معمولی بوده و تنها به سنتان وابسته است.

ولی دقت نمایید یک کاهش غیرمنتظره و فاقد درد در بینایی می‌تواند نشانه‌ی سکته مغزی باشد.

خانم‌ها نسبت به مردان بیشتر در مخاطره سکته مغزی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + چهار =