آب خوردن در حین خواب خطرناک است!

خطر جدی در کمین انسانهایی که به آشامیدن آب در نیمه شب عادت دارند.

خیلی از افراد عادت دارند یک لیوان آب کنار رختخواب خود بگذارند تا در صورت تشنگی از آن بنوشند تا در حالت خواب آلود وادار به خارج شدن از رختخواب

خود نباشند. ولی بایست بدانید با انجام این کار احتمال دارد سلامتی شما در مواجه با خطرات جدی قرار گیرد.

هرگز لیوان، بطری یا پارچ آب را بدون در در هوای آزاد اتاق قرار ندهید چون امکان دارد حشره‌ای در درون ظرف آب بیفتد یا با نشستن بر روی لبه‌های ظرف آلودگی را جابه‌جا‌ کنند، در حقیقت آبی که شما در مجاور خود در محل قرار می‌دهید، مانند مواد خوراکی دارای کربوهیدرات و پروتئین نیست ولی میتواند به آسانی گرفتار آلودگی میکروذرات شود.
علاوه بر این در ظروف بدون در آب با گرد و غبار و آلودگیهای هوا تماس داشته و سبب بخطر انداختن سلامتی شما می‌شوند.
دکتر مارک لیوی متخصص مراقبت‌های نخستین در یک مرکز پزشکی در ماساچوست می‌گوید: در دهان و بزاق ما باکتری هایی زندگی میکنند و وقتی فردی احساس تشنگی کرده و با لیوان یا بطری آب می‌نوشد، این باکتری‌ها به ظرف جابه‌جا‌ شده و موقعی که فرد درخواب به سر می‌برد میکروب‌ها و باکتری‌ها مهلت رشد و تکثیر پیدا میکنند.

آشامیدن آب در نیمه شب

او اضافه کرد: بیشتر اشخاصی که عادت دارند در بین خواب آب بنوشند، بارها از خواب بیدار شده و از همان لیوان و ظرف بالای سر خود آب نوشیده و تشتنگی خود را رفع میکنند ولی آن هنگام که فرد مجددا از خواب بیدار شده و از همین لیوان یا بطری آب می‌نوشند باکتری هایی که دهان فرد به لیوان جابه‌جا‌ وبا آلودگیها هوا و گردو غبار تکثیر شدند به جسم او راه پیدا کرده و سبب بیماری می‌شوند.
بهترین راه حل برای این اشخاص این است که ظرف یا بطری را برای آب بالای سرشان گذاشته و هر دفعه که از خواب بیدار می‌شوند از لیوان‌های یکبار مصرف اسفاده کنند یا دو یا سه لیوان بالای سرشان گذاشته تا هر دفعه از یک لیوان آب بنوشند و فرد بیمار نشوند.
بکارگیری لیوانی که با بزاق دهان آغشته شده و چند ساعت این بزاق در مواجه با هوا قرار داشته برای انسان‌های با دستگاه ایمنی پایین مانند افراد مبتلا به اچ آی وی، بیماران پیوندی، سرطانی‌های تحت کموتراپی بسیار پرخطر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =