عوارض خطرناک ژلوفن

پیامد مصرف خودسرانه ژلوفن

استفاده از دارو بی نسخه دکتر متخصص یکی از امورات پر خطر شمرده میشود که در سرزمین ما جای تاسف است که بسیار دیده میشود. ژلوفن یکی از این دارو‌ها شمرده میشود که مصرف آن بدون دستور و نسخه دکتر متخصص خیلی پرخطر و جبران ناپذیر میباشد.

مصرف خودسرانه داروی ژلوفن

خطرات استفاده زیاد از ژلوفن

بی دقتی مردم نسبت به عارضه‌های مصرف خودسرانه ژلوفن

مصرف ژلوفن برای بیماران قلبی خیلی پرخطر است و سبب افزایش حملات قلبی خواهد شد ومصرف درازمدت از این دارو با دوزهای بالا سبب خونریزی معده و زخم‌های گوارشی علی الخصوص در افراد با سن بالا بالا ۶۵ سال و اشخاص الکلی را میشود دیکلوفناک، پیروکسیکام و ناپروکسن از این دسته دارو شمرده میشود که بصورت موضعی، خوردنی و تزریقی بکار میرود.

مصرف خودسرانه داروی ژلوفن

عارضه‌های استفاده زیاد از ژلوفن

مصرف خودسرانه ژلوفن و فروش بی نسخه

گرچه این داروها قطعا بایست با نسخه دکتر متخصص مصرف شوند ولی به دلیل او تی سی بودن آن‌ها جزء داروهای فروش بی نسخه در دارو خانه‌ها فروخته میشوند و یکی از پر مصرف‌ترین داروها هستند که به شیوه خودسرانه به کار میروند.

در مصرف ژلوفن احتیاط کنید.

شاید فروش این دارو بی نسخه دکتر متخصص آزاد باشد و در نگاه مردم یک داروی بدون خطر به شمار رود ولی این مسکن عارضه‌های زیادی را بهمراه دارد.

بنابراین برخی از گروه‌های خاص می‌بایست در مصرف این داروها احتیاط کنند و یا از مصرف آن پرهیز نمایند.

بکارگیری داروی ژلوفن چه عوارضی دارد.

داروهای جلوگیری کننده از التهاب و بالا رفتن فشار خون

استفاده از دارو ‌های جلوگیری کننده از التهاب غیر استروئیدی برای آنهایی که فشار خون بالا یی دارند سبب خروج تنظیم و کنترل فشار خون میشود. به این جهت مصرف این داروها در انسان‌های با بالا بودن فشار خون بایست با دوز پایین و مرحله بسیار کوتاه و تحت نظر و با تجویز دکتر متخصص انجام شود.

مصرف خودسرانه داروی ژلوفن

استفاده بیشتر از اندازه داروی ژلوفن و بالا رفتن فشار خون

داروهای جلوگیری کننده از التهاب و بیماری‌های گوارشی

مصرف درازمدت با دوز بالای این دارو‌ها خونریزی معده و زخم‌های گوارشی را بهمراه دارد و در اشخاص بالای ۶۵ سال و سیگاری‌ها و بیمارانی که پیشینه خونریزی گوارشی دارند و افرادی که داروی آسپرین ودیگر داروهای ضد انعقادی مصرف میکنند بیشتر است و بایست قطعا با دستور دکتر متخصص این داروها را استفاده نمایند.

بکارگیری داروی ژلوفن سبب شدیدتر شدن بیماری‌های کبد و کلیه میشود.

هم چنین بیمارانی که رنجش کلیه دارند، اشخاصی که بیماری کبد ی دارند و اشخاصی که از رنجش قلب رنج میبرند بایستی از مصرف داروهای جلوگیری کننده از التهاب اجتناب نمایند و در صورت لزوم قطعا با نظر دکتر و با مراقبت و محتاطانه زیاد این داروها را استفاده کنند.

استفاده از ژلوفن

استفاده بیشتر از اندازه داروی ژلوفن و رنجش قلبی

بکارگیری داروی ژلوفن حملات قلبی را افزایش میدهد.

بکارگیری داروی ژلوفن در بیمارانی که پیشینه سکته قلبی و مغزی دارند و از بیماری قلبی و سرخرگی رنج میبرند خیلی پرخطر است و سبب افزایش حملات قلبی میشود بهمین علت باید مصرف این دارو با دستور دکتر متخصص انجام شود.

 استفاده زیاد از ژلوفن

استفاده بیشتر از اندازه داروی ژلوفن و بالا رفتن حملات آسم

بیماران آسمی داروی ژلوفن را با مراقبت و محتاطانه استفاده کنند.

بیمارانی که آسم دارند می‌بایست در مصرف این داروها احتیاط کنند زیرا مصرف ژلوفن و این دسته از داروها حملات آسم را بهمراه دارد.

در کل دواهایی که فروش آن‌ها بی نسخه دکتر متخصص صورت میگیرد بدون پیامد نیستند و حتما بایست با دستور دکتر متخصص مصرف شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =