خطرات محصولات هومیوپاتیک دندان برای نوزادان

بروز تشنج در نوزادان و کودکان پس از مصرف محصولات هومیوپاتیک دندان

دریک تحقیق جدید انجام شده نشان میدهد دستکم ۱۰ مورد مرگ رخ داده را در ارتباط با خطر مصرف محصولات هومیوپاتیک دندان دانسته است. که بیشتر از ۴۰۰ محصول هومیوپاتیک دندان که طی شش سال تازه با قصد کاهش درد دندان درآوردن کودکان توسعه یافته اند، پس از مصرف مشکلات سلامتی جدی مانند تشنج ، سختی نفس ، استفراغ، و یبوست را بوجود آورده اند.

محصولات هومیوپاتیک

هشدار محصولات هومیوپاتیک دندان

سازمان خوراک و داروی آمریکا (FDA) در بیانیه‌ای به همه پدرها و مادرها اعلام کرد که محصولات هومیوپاتیک دندان را به بچه‌ها خودشان ندهند. براساس این بیانیه، برخی از قرص‌ها و ژل‌های هومیوپاتیک که با قصد آرام کردن درد دندان درآوردن طراحی شده اند، میتوانند برای نوزدان و کودکان نوپا پرخطر باشند.

این سازمان درحال بررسی گزارش هایی است که از موردهای بروز تشنج در نوزادان و کودکان پس از مصرف محصولات هومیوپاتیک دندان به دست آورده است.

این محصولات احتمال دارد حاوی ترکیبات طبیعی باشند، ولی به عنوان داروی مجاز مورد پذیرش FDA نیستند.

افزون بر این، در بیانیه FDA آمده است: «مصرف کنندگان در صورت مواجه شدن با علایم زیر، باید بی درنگ فرزند خودشان را به مراکز درمان پزشکی برسانند: تشنج، آشفتگی در تنفس، بی حالی شدید، خواب آلودگی مفرط، کاستی عضلانی، گرگرفتگی پوست، یبوست ، چالش در دفع ادرار یا آشفتگی شدید»

این آژانس اعلام کرده است که هیچیک از فواید استفاده از فرآورده‌های هومیوپاتیک دندان برای FDA ثابت نشده است.

بررسی‌های آنها نشان میدهد که محصولات هومیوپاتیک دندان حاوی مقادیری از بلادونا هستند. بلادونا، نوعی گیاه سمی است که نوعی ترکیب شیمیایی بنام آتروپین دارد.

مصرف آتروپین در دوز بالا می‌تواند مرگ بار باشد. در هومیوپاتی از آتروپین برای علاج قرمزی و ملتهب شدن استفاده میشود.

درحال حاضر، شرکت سازنده این قرصها (Hyland)، فراخوانی برای گردآوری این محصولات از بازار صادر کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 3 =