خطر پوکی استخوان در خانمها

تجربیات اساسی و مهم ۷ ملکه زیبایی از سراسر جهان برای دختران

هفت ملکه زیبایی از چهار قاره دنیا خطاب به دختران و ز نان جو ان اعلام کردند که الگوها و ایده‌های مدرن و پیشرفته امروزی برای زیبایی می‌تواند به استخوان‌های آن‌ها زیان بزند و در آتیه سبب دچار شدن آن‌ها به پوک شدن استخوان شود.

این خانمها از سرزمین‌های استرالیا، اتریش، پاناما، تایلند، ترکیه و ونزوئلا در کنفرانسی از سوی سازمان بین کشوری پوک شدن استخوان سخنرانی خود را در این مورد ایراد کردند.
این خانم‌ها که در مورد تجربیات خود در این مورد صحبت می‌کردند، خاطرنشان کردند که اینروزها بخش زیادی از دختران در سن نوجوانی و در نقطه‌های مختلف دنیا به قیمت فقدان سلامتی، زیبایی به دست می‌آورند.

پوک شدن استخوان در برخی از افراد بیشتر از دیگران دیده میشود.

تراکم و قدرت استخوان تحت تاثیر متغیرهای ژنتیکی و محیطی است.

بطور متداول تراکم استخوان مردان بیشتر از خانمها است پس خانم‌ها بیشتر از مردان گرفتار پوک شدن استخوان میشوند و این مریضی در اشخاص باریک اندام و در افرادیکه در فامیل نزدیک خود پیشینه پوک شدن استخوان دارند بیشتر دیده میشود.

بااهمیت‌ترین عامل هایی که بسترساز بروز استئوپروز یا پوک شدن استخوان هستند شامل: کهنسالی، ژنتیک، تغذیه، دارو و بیماری

استخوان یک بافت زنده است و در درون آن سلول‌های گوناگونی فعالیت میکنند.

دسته‌ای از این سلولها بنام استئوبلاست Osteoblast مرتباً در حال استخوان سازی هستند و دسته‌ای دیگر بنام استئوکلاست Osteoclast وظیفه جذب استخوان را دارند.

پس استخوان‌های بدن ما دائماٌ در حال جذب شدن و جایگزین شدن با مواد نو است.

در سالهای جوانی استخوان بیشتر ساخته میشود تا جذب شود و کاهش اخذ کلسیم و ویتامین D از مسیر مواد خوراکی ، سبب پوک شدن استخوان میشود.

هشدار ملکه‌های زیبایی در زمینه پوک شدن استخوان

ملکه‌های زیبایی کل دنیا متذکر شدند که استانداردهای زیبایی حتی برای ملکه‌های زیبایی نیز تغییر نموده است و خانمها و آقایان در تمام رده‌های سنی وظیفه دارند مراقب سلامت استخوان هایشان باشند.
با عنایت به مسن شدن جمعیت آسیایی‌ها، پیشگویی میشود که معضلات و مشکلات و ناراحتی‌های متعاقب از پوک شدن استخوان در صورت فقدان اقدامات پیشگیرانه بطور فزاینده‌ای افزایش پیدا کند.
تمام خانمها و آقایان باید اقدامات فوری به منظور وارسی شیوه زندگی شان و انجام آزمایشات پوک شدن استخوان انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 2 =