چه جوری موهامون سریعتر رشد کنه؟

همه چیز در زمینه رشد مو در سریع‌ترین زمان

دغدغه رشد مو به جهت کاهش و ریزش مو که اینروزها به دلایلی از قبیل اضطراب و نگرانی، کثیفی هوا، بیماریهایی نظیر تیرویید و یکی از با اهمیت‌ترین علل و دلایل بیخوابی است که سالهای تازه به علت گشت و گذار شبانه در فیس بوک و شبکه‌های مجازی بیشتر نمایان شده بالاتر رفته است، البته یکی از علل اساسی و مهم که تغییر ذهنیت اشخاص و بالا رفتن اهمیت ظاهر در زندگی اجتماعی است را از قلم نیندازیم.

متقابلا دغدغه هر چیزیکه بیشتر گردد نیاز به دفع آن هم احساس شده و در مجاور آن افرادی بفکر مرتفع کردن این دشواریها برمیآیند ولی باید دید تا چه حد و چگونه قادر بانجام اینکار که رشد مجدد موهای شماست خواهند شد.
البته دلیل کاهش و ریزش مو در خانمهای با مردان اندکی متمایز است. زیرا خانم‌ها گهگاهی به علت نوسانات هورمونی نیز گرفتار کاهش و ریزش مو میشوند که با تنظیم هورمونهای زنانه احتمال دارد روال رشد موهایشان به حالت قبل بازگردد.
طبیبان، عطاری‌ها و شرکتهای زیادی مدعی هستند که دارویی دارند که سبب رشد مو میشود ولی غالبا این حرف در عمل اندک آورده و فرد مصرف کننده چه آقا و چه خانم را بعد از زمانی استفاده نا امید میکند.

محصولات مدعی رشد مو و ترکیبات آن‌ها

درمان ریزش مو
در این جا به معرفی و بررسی داروهای تخصصی در زمینه رشد مو و درمان کاهش و ریزش مو البته از نوع سریعش میپردازیم:

۱ بخش عظیمی از محصولاتی که با اسامی تبلیغاتی مدعی رشد مو هستند را میتوان از دسته شامپوها نامید، شامپوهایی که بنام شامپوی رشد مو معرفی میشوند که ۹۹٪ آن‌ها در بهترین حالت اندکی موهای شما را مناسب‌تر خواهند شست ولی ۱٪ هم باقی در بهترین حالت سبب اندکی کاهش ریزش موی شما شده و سبب رشد مجدد موهای شما نخواهند شد.

دو بخش دیگری از این تبلیغات پرلعاب مرتبط به محلول‌های رشد مو میباشد که برخی دست ساز و از مسیر عطاری‌ها به فروش میرسد و بعضی از طرف کمپانیهای خارجی و یا ایرانی در داروخانه‌ها به فروش میرسد که ترکیبات آن‌ها در داروخانه و عطاری در بعضی موارد یکسان است مثلا: گیاه گزنه، عصاره سیر، رزماری، آلوورا، گیاه دم اسبی، حنا و ترکیبات دیگری که در هر یک از فرآورده‌های رشد مو متغیر میباشد.

۳ در حالتی که محصول مورد نظر شیمیایی باشد قطعا ماینوکسیدل ماده رشد سریع مو البته با بازگشت در صورت متوقف شدن مصرف را خواهند داشت.

چهار برخی از دکترها زیبایی شاخه مو که ادعا دارند میتوانند موهایتان را بشما بازگرداند پکیجهایی با قیمتهای مختلف ارائه میدهند که اکثرا این پکیجها شامل یک عدد محلول ماینوکسیدل+تعدادی قرص‌های مولتی ویتامین بافایده برای مو و پوست مانند زینک پلاس و در مواردی قرصهای هورمونی مانند فینستراید میباشد که این قرصهای هورمونی بدون عارضه‌های هم نیست و برای خانمهای باردار و شیرده بهیچوجه توصیه نمیشود.

روشهای اثربخش درمان ریختن مو و رشد سریع مو

رشد سریع مو
روشهای زیادی برای علاج ریختن مو و درمان مجدد مو توصیه شده که گاها آنهایی که در انجام امور مربوطه پافشاری و نظم داشته اند پاسخ هم گرفته اند اتفاقا نکته اساسی پاسخدهی در دوره‌های درمانی با دواهای گیاهی همین تکرار و پافشاری و منظم برگزار شدن دفعات مصرف دواهای گیاهیست که غالبا نتیجه داده و خب به علت مرحله درازمدت پکیجهای گیاهی با انتها مرحله بازگشت مشکل مربوطه احتمال پایین‌تر خواهد داشت که رشد مو هم از این قاعده مستثنا نیست.
در اینجا قصد داریم چندین روش برای علاج ریختن مو و رشد مو در زمانی کوتاه را بشما آموزش دهیم توجه داشته باشید تهیه نوع مرغوب اسامی ترکیباتی که عنوان میشود نقش مستقیم در تاثیرگذاری کل پکیج گیاهی رشد مو خواهد داشت.
۱ ماساژ سر و مو
تلاش کنید هر روزه دو تا پنج دقیقه سر خود را به آهستگی با نک پنجه‌ها نه ناخن ماساژ بدهید تا وقتیکه سرتان گرم شود، اینکار را دو مرتبه طی روز مرور کنید. زیرا سبب ازدیاد جریان خوش در بافتهای سلولی سر شده واین گردش خون به ریشه‌های مو رسیده و سبب قدرتمند شدن ریشه مو در نهایت کاهش ریختن مو و متقابلا رشد وی سر شما خواهد شد این یکی از تاثیرگذارترین روش‌های رشد سریع مو و درمان کاهش و ریزش مو میباشد که چنانچه بموقع اینکار را انجام دهید از نتیجه شگفت زده خواهید شد.
دو ترکیب گیاه گزنه و سیر
استفاده هر روزه از ترکیب عصاره سیر و گیاه گزنه که به مدت ۳۰دقیقه باید جوشانده شود و عصاره آن را بر روی سر گذاشته و بگذارید این ترکیب به مدت ۱ساعت روی سر بماند و بعد شستشو دهید.
 
۳ سفیدی تخم مرغ و روغن زیتون و عسل

تخم مرغ لبریز از پروتیین است و پروتیین برای مو واجب و ضروری و لازم از خواصل عسل و روغن زیتون هم که هر چه بگوییم اندک است که یکی از خواص آشکار این دو محصول در زمینه اثرگذاری روی کیفیت و رشد مو میباشد.

حالا وقت آن رسیده سفیدی تخم مرغ یک تخم مرغ را با اندکی روغن زیتون و عسل قاطی نموده و هم بزنید و بگذارید ۲۰دقیقه بماند بعد لایه‌ای از آنرا روی سر بمانید و بمدت دست کم ۳۰ دقیقه بگذارید روی موهایتان بماند پس از آن با آب دمای اتاق شستشو دهید.

چهار آلوورا

آلوورا برای ضحامت مو بسیار تاثیر گذار است و روی فیلیکولهای مو تاثیر خوبی دارد برای بکارگیری آن اول ژل را از گیاه جدا کرده و بمدت دست کم ۳۰ دقیقه بگذارید روی ریشه مو بماندد و چنانچه با بوی آن مشکلی ندارید آنرا نشویید تا خود خشک شود و بعد از چند ساعت بشورید.

گیاه آلوورا یکی از گیاهان پرخاصیت از دیرباز میباشد که در رشد مو هم اندک تاثیر نیست.

 
پنج محکم شدن ریشه مو با ترکیب حنا، سدر و گیاه مورد
ترکیب حنا، سدر و گیاه مورد تاثیر خوبی بر روی رشد مو دارد ولی با آوردن اسم حنا اشخاص میترند که موهایشان رنگ بگیرد اما چنانچه با تناسبی که خدمتتون عرض میکنیم این سه گیاه را ترکیب نمایید چنین اتفاقی نمیوفت که هیچ بلکه به د این علت که حنا و سدر خاصیت از ویتامینهای هم دارند برای پوست سر اشخاص اندک مو که بدلیل تهی بودن سر پوستشان نازک و ملتهب شده خیلی متناسب است و این ملتهب شدن را از بین برده و سبب افزایش پایداری پوشست سرشان هم خواهد شد. خب ترکیب به این شکل انجام گیرد» ۵۰ گرم حنا با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد
شش گیاهان و طب هندی در رشد مو بسیار قدرتمند هستند.

هلیله تیره و آمله یا آملا دو گیه تاثیرگذار هندی در رشد سریع مو میباشند.

هلیله بنام اکسیر عمر در طب هند شناخته میشود که به منظور رفع سفیدی مو و تحکیم مو بسیار کاربردیست که میتوانید یک دانه هلیله تیره را مانند آبنبات زیر زبان گذاشته و میل نمایید البته روغن هلیله رو هم میتوانید پیش از حمام روی موها مالیده و ماساژ بدهید.

آمله هندی هم نوعی میوه هندیست که بصورت خوردنی یافت میشود و میتوانید آنرا بخورید و یا به سر بمالید تا از سفید شدن زودهنگام موهای شما ممانعت نماید و ریشه‌های موی سرتان را ضخیم و قوی نماید.

این داروی گیاهی هندی به صورت شامپو هم در بازار یافت میشود.

۷ ریشه گیاه باباآدم.

این گیاه لبریز از اسیدهای چرب بوده و بسیار پرخاصیت است که یکی از خاصیتهای آن در طب پزشکی تاثیر والا آن روی رشد مو و درمان کاهش و ریزش مو میباشد.

هم چنین با ترکیب این گیاه با گیاه رزماری میتوانید تندرستی پوست سرتان را تضمین نمایید و موهای قدرتمندتر با ریشه ضخیم‌تری داشته باشید.

۸ دانه کتان
دانه کتان یک گیاه داروئی بسیار پرخاصیت است که میتوانید بعد از جوشاندن آن ژل حاصله را روی موهای خود بمالید تا بواسطه آنتی اکسیدان زیاد موجود در تخم کتان سلولهای مرده و زیان آور پوست سرتان از بین رفته و با جاگزین شدن سلولهای تازه و زنده به افزایش جریان خود پوست سرتان یاری نموده و شاهد قطع ریزش و رشد موهای خود باشید.

گل ختمی

گل ختمی هم مانند دانه کتان و گیاه باباآدم لبریز از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدیشن است و ولو در درمان شوره سر هم تاثیرگذار است که با ترکیب آن با روغن زیتون یا روغن نارگیل میتوانید کرم بدست آمده را بر روی پوست سرتان گذاشته و به آهستگی ماساژ بدهید تا شوره سرتان از میان رود و سبب درمان ریختن مو و رویش مجدد موهایتان شود.

گیاه دم اسبی

گیاه دم ابی یکی از ترکیب‌های اساسی برندهای معروف ایجاد کننده محلولهای رشد مو در ایران میباشد که از آن جمله میتوان به برند محبوب و با کیفیت سینره اشاره کرد.

این گیاه غنی از فرآورده‌ها و مواد معدنیست که می‌تواند به تنهایی غذای کامل مو باشد و با تحریک رگهای خونی و و اکسیژن رسانی به فولیکولهای مو نقش بهسازیی در رشد مو در زمانی کوتاه به ویژه برای ابرو و مژه ایفا کند.

گیاه دم اسبی حاوی کوئرستین است که یک فلاونوئید است که یک ماده قوت بخش در طب مو و پوست بشمار میآید.

بمنظور استفاده از دم اسبی این گیاه را در آب دمای اتاق گذاشته و بگذارید چند ساعت بماند و نهایتا آنرا صاف کرده و آبش را بگیرید و روی سر خود مالیده و ماساژ بدهید و نشویید تا بطور کامل جذب پوست سر شود.

اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس از دیرباز به عنوان التیام بخش، آرام کننده و ضد میکروبی کننده مصرف داشته است در زمینه رشد مو هم خواص ترمیم کندگی خود را دارد و سبب خونرسانی مناسب‌تر به بافت پوست سر و ریشه‌های مو شده و سبب قطع کاهش و ریزش مو، رشد مو و التیام بخشی به پوست سر خواهد شد.

سخن پایانی رشد مو

با معرفی و بررسی روش‌های درمان ریختن مو و روشهای رشد مو تقریبا میتوان افزایش گردش خون بافتهای پوست سر و افزایش گردش خون در ریشه‌های مو را بااهمیت‌ترین عامل رشد مو دانست نتیجه میگیریم داروهای رشد مو هرچه که هستند و از هر کمپانی و برندی بایست این اساسی و مهم را بانجام برسانند تا به یک محصول فقط تبلیغاتی تبدیل نشوند و در عمل هم جهت رشد سریع مو کارساز باشند.
مرجع رشد سریع مو یکی دیگر از روشهای آشنا شدن با جدیدترین متد رشد مو میباشد، این مرکز تنها مرجع بطور کامل تخصصی رشد مو است که طبیبان زیبایی شاخه مو، داروها (بهترین قرصها و شامپوهای رشد سریع مو)، پکیجها و بهترین روش‌های درمانی گیاهی اثربخش و دائمی جهت تحکیم مو، درمان کاهش و ریزش مو و رویش و رشد سریع مو را برای عزیزانی که نگران آتیه موهایشان بوده و یا بفکر بدست آوردن موهای از دست رفته خود در آتیه هستند بررسی و معرفی مینماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 2 =