علت گریه نکردن آقایان چیست؟

چرا مردان کم‌تر از خانمها گریه میکنند.

عواطف در زندگی آقایان در پشت سر و در زندگی خانمها در پیش رو هستند. هورمون تستوسترون بر عواطف مردان تاثیر میگذارد و سبب میشود اونها بیشتر به طبقه بندی و تفکر منطقی بپردازند.

به نظر میرسد خانم‌ها طبیعتاً با عواطف خود زیادتر در تماس هستند، در حالیکه مردان باید روی این موضوع کار کنند و چنانچه این کار را بکنند شرایط بطور کامل برابر میشود.

آن‌ها دارای روابط شادتر و زندگی سعادتمندانهتری خواهند بود.

بر اساس پژوهش‌های نوین، مجاری اشکی مردان بزرگ‌تر از خانمها است و درنتیجه احتمال اینکه چکه اشک ازآنجا به سوی پلک برسد، کم‌تر است.
هنوز این کلیشه وجود دارد که دختران و خانم‌ها بیشتر از آقایان اشک می‌ریزند و خیلی بیشتر از آقایان احساسی می‌شوند و حتی برای اتفاقات خوشحال کننده توانایی دارند اشک بریزند، ولی تحقیقات در این مورد بیانگر این است که هورمون‌ها و شرایط اجتماعی در ایجاد گریه نقش دارند. هورمون تستوسترون که در آقایان بیش‌تر است مانع گریه میشود.

گریه مردان

براساس پژوهش‌های نوین، از دید ساختار جسمی و بیولوژیکی هم محتمل است این موضوع قابل اثبات باشد.

مجرای اشکی با عمق کم‌تر و کوچک‌تر، زودتر پر شده و بنابراین اشک بیشتری از چشم فرد بیرون می‌رود که این موضوع بیشتر در خانمها دیده میشود.خانم‌ها سی تا ۶۴ بار در سال گریه میکنند، درحالی تازه را تنها شش تا ۱۷ بار در سال اشک می‌ریزند.

این ارقام با پرسش از خانمها و آقایان بدست آمده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =