واکسن دی ان ای برای علاج آلزایمر

درمان آلزایمر با واکسن دی ان ای

آلزایمر یک نوع اختلال کارکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی فرد بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر افت عملکرد مغز اختلال حافظه است.

هنگامی که واکسن حاوی دی ان ای وارد پوست میشود، دستگاه ایمنی را بگونه‌ای تحریک میکند که آنتی بادی هایی برای حفاظت از بدن در مقابل پروتئین‌های در ارتباط با آلزایمر می‌سازد.

درمان آلزایمر

راه جدید درمان آلزایمر

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد یک واکسن جدید که شامل دی ان ای است از گردهمایی بتا آمیلوئید در بدن و بروز آلزایمر جلوگیری میکند.
هنگامی که واکسن حاوی دی ان ای وارد پوست میشود، دستگاه ایمنی را بگونه‌ای تحریک میکند که آنتی بادی هایی برای حفاظت از بدن در مقابل پروتئین‌های در ارتباط با آلزایمر (Alzheimer) می‌سازد.
این تحریک بدون تورم مغزی در فرد بیمار است.

این مطالعه حیوانی نشان میدهد واکسن حاوی پروتئین سمی بتا آمیلوئید دستگاه ایمنی را به طوری تحریک میکند که در آدم نیز بطور کامل ایمن است.

بررسی‌های قبلی رابطه آنتی بادی و کاهش آمیلوئید (عامل اساسی آلزایمر) در مغز را تایید کرده است؛ ولی واکسن هایی که بر مبنای آن ایجاد شد، سبب تورم مغز در آدم میشود.

ولی در راه حل جدید پژوهشگران، واکسن حاوی کدهای دی ان ای برای آمیلوئید است و بجای تزریق عضلانی، به پوست تزریق میشود.

آلزایمر
آلزایمر

در این وضعیت سلول‌های پوست پروتئین آمیلوئید تولید میکنند و دستگاه ایمنی (Safety system) در جواب به آن آنتی بادی هایی می‌سازد که از گردهمایی آمیلوئید جلوگیری میکند.

آمیلوئید عامل اساسی آلزایمر و تخریب سلولهای سیستم عصبی است.

این واکسن تاکنون در آدم آزمایش نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 18 =